Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een aantal Cisco 7940 en 7960 Sip telefoons.

Omdat Cisco zijn eigen manier van PoE op na houdt wil ik graag weten of er meer mensen zijn die een eigen PoE kabel hebben gemaakt voor een Cisco telefoon.

Het topic zoals hier: http://www.voip-info.org/wiki/view/Cisco+POE beschrijft een pinout zoals deze:

Orange white
Orange
Green white
Blue
Blue White
Green
Brown White
Brown
(same as listed above)
Cisco end
Orange White
Orange
Green White
Blue white
Green
Blue
Brown Blue
Brown White

Ik wil namelijk geen converters gebruiken welke anders wel nodig lijken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als je doet wat op die site staat moet het gewoon werken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die "eigen kabel" is gewoon een cross kabel. Echter moet je switch het wel ondersteunen. Bij HP's die dit kunnen moet je bijvoorbeeld aangeven "power pre-std-detect".

(Ik gebruik 7960/7940's op een hp 2610 PoE switch of met PowerDSine 3001GC injectors op die manier; gewoon een cross-kabel ertussen.)

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeR op 02-02-2013 13:41 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:21
De zwarte kabel die bij telefoon wordt geleverd, is gewoon straight kabel. Ik gebruik ook zelf gemaakte straight kabel en het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik sluit het verhaal op een Dell Powerconnect 3448 wat dus niet werkt, ook niet met een cross.

Ik heb wel meer gezien dat een cross zou moeten werken maar in dit geval helaas. Ik ga eens kijken wat een Powerconnect kan met pre-std-detect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:21
Heeft die switch wel een PoE feature? Ik lees op internet en usermanual dat alleen de Dell Powerconnect 3448P PoE heeft. "In addition, PowerConnect 3448P provides PoE". De normale Dell Powerconnect 3448 heeft geen PoE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
plizz schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 14:39:
Heeft die switch wel een PoE feature? Ik lees op internet en usermanual dat alleen de Dell Powerconnect 3448P PoE heeft. "In addition, PowerConnect 3448P provides PoE". De normale Dell Powerconnect 3448 heeft geen PoE.
Klopt, ik heb een P variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cross-ver werkt. Ik had een 4 aderige bij de hand, oftewel geen power.
Pagina: 1