Startbod instelling ineens verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkorv
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:55
Beste Devjes van Tweakers,

Ik plaats net een Aanbod.
V&A aangeboden: AMD Quad-Core met AMD Radeon™ HD 7640G (Asus A55DR-SX091V)

In het concept had ik een startbod van €400,- ingesteld, deze werd ook weergegeven na plaatsing.
Nu verander ik de titel net en is het startbod verdwenen.

Das niet goed hè? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336701

Bekend probleem hier maar nog niet verholpen.
Is wel balen ja want als je een keer verandert heb je het gedonder en zo kan een veiling nooit goed gaan.
Zou aan te raden zijn voor tweakers dit echt vlug te verhelpen, is zo geen doen om een veiling op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osluis
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-06 12:01
Ik heb er ook problemen mee, uiteindelijk heb ik de veiling maar op verlopen gezet. Knap waardeloos als je het mij vraagt.

Waar ik mij ook aan stoor is dat ik als persoon die de veiling start geen aanpassingen mag verrichten, maar dat men eigen biedingen op mijn producten wel kan verwijderen. Persoonlijk vind ik dat en bod in een veilin bindend behoort te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bod is pas bindend in een veiling als daarover ook een soort contractje wordt afgesloten, zie daarvoor EBAY.
Als ze dat hier gaan doen dan staat er niets meer als veiling aangeboden.
Vind dat degene die de veiling start, zonder dat dit vastgelegd is op de website, gewoon nog altijd de baas is over het wel of niet te verkopen.
Is er een regel hier dat dit anders is dan heb je gelijk maar toe nu toe beslist degene waar het van is of ie het wel of niet wil verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osluis
De reden dat het op mij over komt dat het bindend zou zijn is omdat je na het starten van een veiling niets aan kan passen mbt de looptijd en of startprijs. In de huidige opzet lijkt het er dan op dat je als verkoper verplichtingen terwijl dat als koper niet zo is.

Als het voor beide partijen niet bindend is heb ik er geen problemen mee, maar dat is totaal niet duidelijk.

Overgens zorgt dit systeem ervoor dat je makkelijk misbruik kunt maken. Stel iemand zet iets te koop met een waarde van 40 euro. Jij wilt het graag hebben dus biedt gelijk 50 euro. Als vervolgens anderen naar de bieding kijken en besluiten niet te bieden omdat de prijs te hoog is, hoef ik vervolgens vlak voor afloop van de veiling alleen nog maar mijn bod te verwijderen en een lager bod uit te brengen. Concurrenten zijn afgeschrikt en ik zit voor een duppie op de eerste rang.

Zelfs al heeft de verkoper het recht om de verkoop te staken, nog heb je een veiling weten te verzieken.

[ Voor 43% gewijzigd door osluis op 02-02-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op tweakers is gewoon de veiling niet bindend.
\[V&A] Als de veiling te laag staat behoud ik het recht...

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 336701 op 02-02-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osluis
Anoniem: 336701 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 13:39:
Staat in de regels van tweakers dat de veiling niet bindend is of ik heb dit heel erg mis.
Je hebt gelijk. Dan vraag ik mij hardop af waarom je de parameters van een veiling niet mag wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen idee.
Zet je een begin bedraf van 100 euro en je past hem aan ivm je de bon gevonden hebt staat ie automatisch op 0 euro.
Dat moeten ze maar eens vlug aanpakken want zo krijg je gedonder, zie mijn ads daarvoor maar.
Uur terug nog op 75 euro en nu op 1 euro, niets aangepast, dit ook met een andere kast, 86 geboden en ineens was max 55,50 binnen een uur terwijl ik aanbood bieden vanaf 80 euro.
Hoe krijgt men het voor elkaar dat dit nog niet is opgelost pfffffffffffffffffffffffffff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 18:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dit is iets voor de devvers, dus ik verplaats het even naar het juiste forum :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osluis
Is er toevallig al een update beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:49

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
Geen bericht is goed bericht? ;)
Pagina: 1