Traag laden windows ondanks ssd, hardware al veranderd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02:05
Beste tweakers,

De titel dekt de lading maar is niet erg scherp, mijn excuses ervoor, ik weet niet precies hoe ik het beter kan verwoorden in zo weinig woorden.

Het probleem is als volgt.
Bij het opstarten van windows krijg je nog voordat je de gebruikersnaam ziet een zwart scherm met de windows 7 vlag + de tekst, windows laden.
Bij mij blijft dit scherm ruim 2 minuten staan (2.11) Lange tijd heb ik dit voor lief genomen maar de laatste tijd stoor ik me hier steeds meer aan, zeker gezien de hardware welke erin zit lijkt mij dit niet normaal.

Ik hoop dan ook dat iemand van jullie mij de goude tip kan geven waardoor de pc werkt zoals die zou moeten werken.

Ik heb de volgende oorspronkelijke hardware
moederbord: Gigabyte GA-790XTA-UD4
CPU: AMD Phenom II X6 1090T Black Edition
Ram: 8GB Kingston Hyper-v DDr3
GFX: MSI N250GTS -Twin Frozr 1GB
SSD: Intel 320 series 80GB
HDD: Samsung F1 750GB
DVD: Plextor PX-716A

Zelf heb ik niet bijzonder veel verstand van hardware dus ik heb iemand anders gevraagd wat dit zou kunnen zijn. Die gaf aan dat het zeer waarschijnlijk in het moederbord zou zitten. Deze heb ik vandaag gewisseld naar een: Asus Crosshair 3 Formula maar nog steeds dezelfde problemen.

Tevens heb ik de SSD in mijn laptop gestoken om te testen of het aan de SSD ligt maar de laptop start gewoon meteen door vanaf dit venster.

Op internet kan ik eigenlijk niets vinden omtrent dit probleem, alles wat ik vind gaat vooral om het lang blijven staan van het beeld: laden, nadat je op de username hebt geklikt.

Nieuwste drivers en biosversie heb ik al geprobeerd.

Wat zou dit nog meer kunnen zijn of hoe kan ik nog meer uitsluiten? Alvast hartstikke bedankt voor het meedenken, ik ben redelijk ten einde raad.

[ Voor 0% gewijzigd door MisterEagle op 02-02-2013 11:39 . Reden: typo in MoBo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-07 12:12
Heb je al eens een schone installatie gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
Meermaals helaas. Ik neem aan dat het duidelijk was maar mocht het niet zo zijn, het OS staat op de SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der Rudi
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:58
Kun je de harddisk even loskoppelen en opnieuw laten opstarten.
Als het dan wel snel opstart weet je waar het verder het zoeken moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-03 08:28
Staat je bios ingesteld op AHCI of op IDE. Dit moet namelijk AHCI zijn

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
Bios staat op AHCI inderdaad.

Ik ga even de hdd afkoppelen en booten. Zal het zo laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-07 06:25
Misschien is je windows hardware aan het zoeken of herkennen.
Misschien usb apparaten loskoppelen.
Cd/dvd in brander zitten?
Logboek van windows , wat zegt deze?

Google hier op:
windows 7+slow boot

[ Voor 81% gewijzigd door jan99999 op 02-02-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik heb in het (verre) verleden dit soort zaken wel eens gehad als er hardware aangesloten was die niet aanstond. OS detecteerde dan wel dat er "iets" aangesloten was en wachtte dan op een reactie van dat apparaat, om uiteindelijk pas na een time-out verder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
HDD afgekoppeld en gereboot, wel iets sneller maar nog steeds 1 minuut en 53 seconden naar dat scherm van laden zitten kijken.

Vanmorgen schone installatie gedaan, enige usb devices aangesloten zijn muis en toetsenbord.

Zit geen CD/DVD in de brander, zal even starten met logboekregistratie en zoeken op slow boot.

Bedankt alvast allemaal! ik zal de uitkomsten zo posten.

Edit: :X ik heb zojuist mijn plextor eruit getrokken en opeens boot ik in 24 seconden....
ik weet genoeg |:( uber stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb eerder.

Hartstikke bedankt allemaal!

Ga ik nu even opzoek naar welk moederbord ik het beste kan houden, huidige (asus crosshair 3 formula) ondersteund geen usb3 en de andere (Gigabyte GA790XTA-UD4) wel.

Nogmaals bedankt!

[ Voor 34% gewijzigd door MisterEagle op 02-02-2013 12:09 . Reden: zit edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 424839

muis en toetsenbord kunnen ook wel eens een probleem zijn. Heb ik namelijk zelf ook gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-07 06:25
Waar je de plextor op had zitten, de controller dus, heb je daar de goede driver voor geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 18:23
Is elke SATA-slot op je moederbord wel SATA3?
Hem in een andere te steken is ook het proberen waard.

Dit was toevallig bij mij het probleem, echter had ik hem niet in de SATA-2 aansluiting gedaan, maar in de SATA-3 aansluiting van ASrock. Nadat ik die in de aansluiting van Intel had gestopt nam de snelheid met 300MB/s toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
Zit nu een andere brander in en daarmee blijft het snel! Ben aardig gelukkig en nu in het bezit van een bluray brander :*)

Nogmaals, bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337986

Ik heb enige tijd last van trage SSD. Ik heb nog geen oplossing helaas. PC is 1,5 jaar oud en deed het snel in het begin. Maar op gegeven moment starte hij in circa 1min 30. Na 30 seconden verwacht je dat W7 start want dan is het laadscherm voorbij van W7, maar dan blijft het hangen in een zwart scherm. En dan start hij pas door.

Heb al eea geprobeerd (services uitgezet via msconfig, firewall uit, dvd los etc). Het enige waarmee de pc wel snel opstart is de veilige modus dat doet hij in 15 seconden. :?

SSD's (Samsung 830 en 840 evo) zijn verder gezond (ook al getest).

Ik denk dat een procesje de boel ophoudt van een of ander 'leuk' programmatje. Hoe zou ik kunnen achterhalen welke uit zou moeten schakelen? Iemand daar een tip voor? Bvd.

Gr
Michel

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 337986 op 12-04-2014 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buik
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-06 11:44
Je kan Soluto (https://www.soluto.com/) proberen. Dit progje laat zien hoeveel tijd alle programma's kosten bij het opstarten en biedt de mogelijkheid om deze niet of later te laden waardoor de starttijd verkort kan worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Buik op 12-04-2014 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 14:23

leuk_he

1. Controleer de kabel!

eerst even in je eventlog kijken. Wellicht zie je een foutmelding juist na de vertraging...

http://www.sevenforums.co...mes-how-best-analyse.html

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337986

Dank voor de tips. M.n. Soluto is een leuk proggie met begrijpelijke uitleg bij uitzetten van processen.

Net de oplossing overigens gevonden door de videodriver te verwijderen te rebooten en de nieuwste driver er vervolgens op te zetten. Boot time ging van 1,5 minuut naar 5 seconden, hehe.

Nvidia heeft dan wel zo'n fancy experience centre, maar die date de een na de andere driver over elkaar heen. Ik vermoed dat dat dus soms fouten oplevert. Ik date voortaan wel ouderwets up, door de oude er eerst af te halen voor er een nieuwe driver op gaat.

Groeten
Pagina: 1