Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Bug] Auteur ontbreekt in weblogreactienotificaties

Pagina: 1
Acties:

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:41
Als vervolg op dit topic: de weblogreactienotificaties worden toch nog niet helemaal goed weergegeven. Bij reacties ouder dan een half jaar wordt de auteur niet vermeld.

Verder heeft de link uit de notificatie per e-mail (met ?class=user op het eind, dus: https://secure.tweakers.n...notifications/?class=user) een ander probleem: daar staan überhaupt alleen maar oude notificaties op. (De oudste 10 reactienotificaties, lijkt het, maar misschien is dat toeval.)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d2zHPb1zc3ttFfLIvwUd8XiL/medium.png

In de screenshot hierboven zijn beide problemen te zien.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:52

crisp

Devver

Pixelated

Een half jaar geleden gaven we nog niet de benodigde meta-data mee voor dergelijke notificaties, en het zou erg veel moeite kosten om dat met terugwerkende kracht allemaal te fixen. Feitelijk zouden we beter die oude notificaties kunnen laten verlopen (lees: trashen) :P

Dat notificatieoverzicht moeten we inderdaad nog een keer fixen...

[ Voor 11% gewijzigd door crisp op 02-02-2013 13:33 ]

Intentionally left blank

• Soultaker
Dat eerste klinkt redelijk, maar fix dan in ieder geval het linkje in de mail zodat de nieuwste notificaties bovenaanstaan, want nu is die link enigzins nutteloos.

Ongerelateerd: ik krijg een nogal rare foutmelding van m'n browser als ik de user in de URL vervang door system: de browser geeft dan een “encoding error” (zowel in Chrome als Firefox) terwijl andere waarden dan gewoon een 404 pagina met “Dat type notificatie bestaat niet” opleveren. Wat gebeurt daar precies? Ik kom die foutmelding zelden tegen...

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-11 06:40
Ik heb even een ticket aangemaakt om dat linkje aan te passen :) thanks voor het melden

• Soultaker
Op diezelfde pagina klopt ook de encoding van de tekst niet, in ieder geval wat usernames betreft. (De pagina wordt geserveerd met “Content-Type:text/html; charset=ISO-8859-15” maar usernames lijken UTF-8 gecodeerd te zijn.)

edit:
In de notificatie-popup die je krijgt als je op het icoontje rechtsboven (naast je username in die zwarte balk) klikt gaat het nog meer mis; daar lijken usernames dubbel UTF-8 gecodeerd te worden alvorens als ISO-8859-15 geserveerd te worden. De enkele letter ä wordt bijvoorbeeld als serie van vier bytes (195, 131, 194, 164) gecodeerd, wat overeenkomt met de UTF-8-codering van de UTF-8 codering van codepoint 228.

Geen idee of dit alleen mis gaat met usernames trouwens; het kan ook best voor titels van posts gelden, maar daarvan heb ik er toevallig geen in het lijstje staan.

[ Voor 56% gewijzigd door Soultaker op 07-02-2013 15:07 ]