game laptop of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toyne
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-05 18:31
ik heb maar eens een account gemaakt op het forum aangezien ik al een tijdje loop met de vraag maar voor mezelf er niet helemaal uit kan komen (mijn computer kennis is erg basic zeg maar)

eerst maar even een situatie schets.
ik ben student en ik game graag, vaak leen ik de laptop van mijn zus om ergens anders (vaak bij mijn vriendin thuis) te kunnen werken aan men huiswerk of iets dergelijks.. naast het drukke leven blijft er nog een beetje tijd over om te gamen, ik speel vooral MMORPG's en op het moment voornamelijk Guild Wars 2. mijn desktop laat echter in bepaalde drukkere situaties het een beetje af weten door flink te laggen, ik reduceer de lag door op minder hoge instellingen te gaan spelen maar lag hou ik wel.
daarnaast speel ik call of duty black ops 2.

huidige pc
AMD Phenom X4 9950 Black Edition
Agena 65nm Technologie
RAM
4,00 GB Dual-Kanaal DDR2 @ 266MHz (4-4-4-12)
Moederbord
ASRock K10N78FullHD-hSLI.. (CPUSocket)
Graphics
VW246 (1920x1080@60Hz
ATI Radeon HD 4800 Series (Sapphire/PCPartner)
Harde schijven
156GB SAMSUNG SAMSUNG HD161HJ ATA Device (SATA)
244GB Western Digital WDC WD2500JS-60NCB1 ATA Device (SATA)
Optische schijven
HL-DT-ST DVD-RAM GH22NP20 ATA Device

nu zat ik er afgelopen zomer aan te denken om mijn pc up te graden zodat die weer wat moderner werd. maar de laatste tijd zit ik ook aan een laptop te denken. ik wilde namelijk mijn pc voor rond de 700 euro upgraden.

wat zouden jullie adviseren,
nieuwe laptop aanschaffen waar je gewoon lekker de nieuwere games soepel op kunt draaien (suggesties)
of
mijn huidige pc upgraden zodat ik de nieuwere games soepeler kan draaien (suggesties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:33
Ik kan je uit ervaring (Dell XPS 17) vertellen dat je met een "game" multimedia laptop erg snel achter de feiten aanloopt.

Als mobiliteit een issue is, dan heb je niet veel te kiezen. Als dat niet het geval is zou ik lekker een upgrade doen.
Heb zelf mijn XPS voor 600,- verkocht en met 100,- extra heb ik een Shuttle met 16gb ram een 7850 King nogwat en een 3570K gekocht.

Speel nu alles wat ik op de 555gt m nog maar net op 1300x nogwat kon spelen, op max in 2560x1440
Skyrim, Total War series, Sleeping Dogs en SR3 om maar wat te noemen.

Laptop om te gamen is leuk als je mobiel wilt zijn, maar weet dat je binnen een jaar achter de feiten aanloopt tenzij je 2000,- uitgeeft die je nooit meer terugkrijgt. De Dell XPS was 800+ toen, en omdat het een gewilde laptop was heb ik er een prima prijs voor retour gehad.

Edit: Een Shuttle is ook nog is handig mee te nemen, passen er zo 4 in een AH tas.

[ Voor 4% gewijzigd door Bad Brains op 01-02-2013 23:14 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:06

Quad

Doof

Upgrade je grafische kaart naar een HD 7870 xt en je kan nog even mee! Kost zo'n 210€.

Edit, ik zou er ook nog een SSD van Crucial bij zetten voor de snelheid in basis gebruik.

[ Voor 35% gewijzigd door Quad op 01-02-2013 23:17 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Volgens mij gaan je harde schijven al een tijdje mee. Die 160GB is volgens de pricewatch nog van 2007. Vaak gaan recentere/grotere schijven een veel hogere snelheid en veel lagere response tijd hebben. Grotere schijven hebben een hogere datadichtheid, waardoor de sequentiele snelheid hoger ligt. Maar ook HDD's met 8MB cache zijn niet meer van deze tijd.

Hoewel dit niet altijd een grote boost geeft in games, zal een upgrade van je hdd's in elk geval een overal vlotter systeem geven. Eventueel zelfs naar een ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Puur voor data maakt die HDD niet veel uit.
FPS krijg je meestal door een goede GPU icm een goede CPU.
Al is deze AM2 CPU wel een beetje verouderd, maar het kan voorlopig nog goed mee.

Zoals Bad Brains al meldde, een laptop die je voor gamen gebruikt met een budget van 700,- zal niet al te lang mee kunnen.

Wil je die 700,- goed benutten zou je kunnen kijken naar een HD 7950 Royal King (die je kan opvoeren tot GTX 680 snelheden) samen met een i5 3570(k) en bijbehorend moederbord/RAM.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570 Boxed€ 181,20€ 181,20
1ASRock B75 Pro3-M€ 56,80€ 56,80
1Club3D Radeon HD 7950 royalKing€ 309,10€ 309,10
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 46,80€ 46,80
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 94,-€ 94,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 687,90

Dan zou ik er dit van maken.

Edit: Ook niet onbelangrijk, wat is je huidge voeding?
Anders zou ik zeker deze pricewatch: XFX Pro 550W erbij in zetten.

[ Voor 70% gewijzigd door Quad op 01-02-2013 23:25 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toyne
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-05 18:31
ik ga dan voor het updaten van mijn pc.

heb ondertussen een oude laptop kunnen bemachtigen die ik ga gebruiken voor mijn huiswerk etc.

dan ben ik toch mobiel en kan ik lekker gamen.

quad bedankt voor je aanbevelingen, ik laat er een vriend naar kijken (die heeft er meer verstand van dan ik en die kent mijn pc aangezien hij mij vorige keer ook geholpen heeft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik ben overigens benieuwd wat je vriend er dan straks van gaat maken :).
Laat het eerst weten en checken voordat je besteld.

PVOutput☀️

Pagina: 1