Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149
Uitzendwerk is meestal in het begin een flexcontracht. Geen vaste uren, geen verplichtingen. Ik vrees voor je zus dat dit gewoon kan.
wees blij dat het een week van tevoren wordt doorgegeven, je kan ook op de dag zelf weggestuurd worden, het flexcontract duurt tegenwoordig ook meestal anderhalf jaar (=max)
Wat is er met haar afgesproken? In 90% van de gevallen is het wel zo dat in fase A geen verplichtingen aangaan. Uitzendbureau laat je gewoon naar huis gaan als er geen werk is.
Ja, dat kan zomaar.
Het horeca-bedrijf is namelijk niet de (toekomstig) werkgever, maar het uitzendbureau.
Denk er aan dat een bedrijf vaak een stuk goedkoper uit is om iemand rechtstreeks op de loonlijst te zetten, dan via een uitzendbureau. Zelf solliciteren loont dus vaak wel in dit soort gevallen. Het is misschien wat meer werk voor je zusje, maar ik raad het wel aan. Wellicht kan ze zelfs een hoger loon er aan over houden. Uitzendbureaus vragen al snel 60% meer van het bedrijf, dan wat de werknemer werkelijk krijgt.
Het horeca-bedrijf is namelijk niet de (toekomstig) werkgever, maar het uitzendbureau.
Denk er aan dat een bedrijf vaak een stuk goedkoper uit is om iemand rechtstreeks op de loonlijst te zetten, dan via een uitzendbureau. Zelf solliciteren loont dus vaak wel in dit soort gevallen. Het is misschien wat meer werk voor je zusje, maar ik raad het wel aan. Wellicht kan ze zelfs een hoger loon er aan over houden. Uitzendbureaus vragen al snel 60% meer van het bedrijf, dan wat de werknemer werkelijk krijgt.
"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett
Het hele idee van uitzendkrachten is dat je er niet aan vast zit. Waarom denk je anders dat werkgevers iets van 2x te veel gaan betalen via zo'n uitzendbureau?
Pagina: 1