•Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk gamen. Far Cry, CoD, GTA, Simcity, Watch Dogs, AC, ETS 2, Hitman etc. en normaal computergebruik.
•Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem zelf €1000 en randapparatuur €500 = €1500
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Niks, helemaal from scratch
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In feite alles wat in me lijst staat.
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nop.
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geluid en koeling moeten wel in evenwicht zijn. Ik wil dus liever niet veel lawaai en dan ook nog slechte koeling. Verder maakt de grote niet uit en mag het energieverbruik niet de spuigaten uit lopen.
Had zelf dit al bedacht, het is €300,- over het budget wat niet uitmaakt want dan heb ik wel office, windows en een stuur erbij. Office voor school doeleinden en het stuur wil ook gelijk dan voor de ps3 gebruiken
Mij leek €15 meer dan de 3350p wel waard voor de extra mhz en een igp dus als me videokaart het niet doet dat ik dan toch nog iets heb. Deze 7950 leek me een erg goede kaart en ook nog eens veel bang for buck. Voor de rest redelijke standaard stuff.
Het overige is bijna even duur als de basis maar ben ook van plan dat het wat langer meegaat en ik wil gewoon goed spul hebben. In principe wil ik alleen de videokaart upgraden over +- 3 jaar om dan weer boven de 60fps uit te komen omdat ik weet dat dat niet bij elke game gaat lukken. De randapparatuur niet. Heb het corsair setje gekozen omdat het goed uit de reviews komt, het samen gewoon mooi bij elkaar past komt en me een polssteun wel handig lijkt. Verder hoor ik erg goede verhalen over 120hz en dit scherm, het lijkt me de meerprijs tegenover de populaire dell wel waard. Als ik de kast toch open aan het begin wil ik gelijk 2 extra fans plaatsen, is dit handig?
Uiteraad voeg ik de 2 wenslijsten later samen om het tegelijk te bestellen. Dit wordt me eerste keer dat ik zelf een pc bouw maar ik heb hier één staan die iemand voor me had gemaakt jaren geleden en kan ik natuurlijk een videootje erbij pakken.
Is deze build wat? Zou jij het anders doen? Post maar raak
Hoofdzakelijk gamen. Far Cry, CoD, GTA, Simcity, Watch Dogs, AC, ETS 2, Hitman etc. en normaal computergebruik.
•Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem zelf €1000 en randapparatuur €500 = €1500
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Niks, helemaal from scratch
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In feite alles wat in me lijst staat.
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nop.
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geluid en koeling moeten wel in evenwicht zijn. Ik wil dus liever niet veel lawaai en dan ook nog slechte koeling. Verder maakt de grote niet uit en mag het energieverbruik niet de spuigaten uit lopen.
Had zelf dit al bedacht, het is €300,- over het budget wat niet uitmaakt want dan heb ik wel office, windows en een stuur erbij. Office voor school doeleinden en het stuur wil ook gelijk dan voor de ps3 gebruiken
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3470 Boxed | € 165,60 | € 165,60 |
| 1 | Gigabyte GA-H77-DS3H | € 73,95 | € 73,95 |
| 1 | Club3D Radeon HD 7950 royalKing | € 274,66 | € 274,66 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | Corsair Carbide 300R | € 65,40 | € 65,40 |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9B | € 44,85 | € 44,85 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 15,95 | € 15,95 |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Samsung 840 series SSD 250GB | € 149,89 | € 149,89 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 915,10 | |
Mij leek €15 meer dan de 3350p wel waard voor de extra mhz en een igp dus als me videokaart het niet doet dat ik dan toch nog iets heb. Deze 7950 leek me een erg goede kaart en ook nog eens veel bang for buck. Voor de rest redelijke standaard stuff.
Het overige is bijna even duur als de basis maar ben ook van plan dat het wat langer meegaat en ik wil gewoon goed spul hebben. In principe wil ik alleen de videokaart upgraden over +- 3 jaar om dan weer boven de 60fps uit te komen omdat ik weet dat dat niet bij elke game gaat lukken. De randapparatuur niet. Heb het corsair setje gekozen omdat het goed uit de reviews komt, het samen gewoon mooi bij elkaar past komt en me een polssteun wel handig lijkt. Verder hoor ik erg goede verhalen over 120hz en dit scherm, het lijkt me de meerprijs tegenover de populaire dell wel waard. Als ik de kast toch open aan het begin wil ik gelijk 2 extra fans plaatsen, is dit handig?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | BenQ XL2420T Zwart | € 364,- | € 364,- |
| 1 | Microsoft Windows 8 (OEM) 64bit | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Microsoft Office 2013 Home & Student NL | € 112,49 | € 112,49 |
| 2 | Scythe Slip Stream SY1225SL12L, 120mm | € 6,96 | € 13,92 |
| 1 | Corsair Vengeance K60 (US English) | € 94,- | € 94,- |
| 1 | Corsair Vengeance M60 | € 40,95 | € 40,95 |
| 1 | Corsair Vengeance MM400 | € 24,45 | € 24,45 |
| 1 | Logitech Driving Force GT Zwart, PC, PlayStation 2, PlayStation 3 | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Corsair Vengeance 1500 | € 65,65 | € 65,65 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 894,36 | |
Uiteraad voeg ik de 2 wenslijsten later samen om het tegelijk te bestellen. Dit wordt me eerste keer dat ik zelf een pc bouw maar ik heb hier één staan die iemand voor me had gemaakt jaren geleden en kan ik natuurlijk een videootje erbij pakken.
Is deze build wat? Zou jij het anders doen? Post maar raak