Toon posts:

ik heb twee routers die elkaars uitzending storen, help?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een router gekregen van kpn, en een gamingrouter 2 erbij gekocht.
deze heb ik gekocht omdat ik geen goede wifiverbinding in mijn kamer heb.
mijn verbindingen werken nog steeds niet goed en heb nog steeds geen goede verbinding in mijn kamer.
hoe kan ik dit goed maken? ik heb de gaming router2 naar de bovenste (3e) verdieping getrokken terwijl de modem/router op de 1e verdieping zit.
help mij aub?

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Tsja, begin eens met wat meer informatie.

Wat voor modem/router van KPN?
Wat voor 'gaming'router?
Kun je uberhaupt wel verbinden met je router(s)?
Zo ja, kun je je router(s) pingen?

Met wat voor gedachte heb je die 'gaming'router aangeschaft?
Als via wifi gamed, maakt dat geen hol uit, je zit dan alsnog met een hoge latency btw.

• McBrag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-10 08:49
Router 1: kpn router, dhcp aan,
Router 2: gaming router: dhcp uit

Allebei een afwijkend Ip-adres geven (1 en 2 ofzo) en kanaal afstemmen zodat deze elkaar zomin mogelijk overlappen.

Routers 2 verbinden via de lan-poorten.
Wifi ssids allebei dezelfde en wachtwoord ook dezelfde
zodat apparaten kunnen switchen al naar gelang het signaal
Dan zou het goed moeten gaan.

Succes

[ Voor 19% gewijzigd door McBrag op 01-02-2013 22:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is ik de dhcp wel zie van de kpn router, maar er geen aanpassingen bij kan maken
ik kan ook niet in de gaming router komen, of ik weet niet hoe?
hoe kan ik dan ook de ip adressen aanpassen...

het is btw een sitecom gaming router2
en een kpn experia box v8

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Dat houd dus ook in dat je hem moet benaderen zonder tussenkomst van de kpn box als het even kan. Dus simpel aan je pc aansluiten op een lan poort, niet de wan poort.

• McBrag
Sowieso gaat het niet lukken om de routers te bereiken als ze al aangesloten zijn aan elkaar. Je krijgt dan IP-conflicten omdat ze standaard hetzelfde ip-adres hebben.

Je moet vaak even inloggen voordat je bij de settings kan. Standaardcode staat achterop of in de boekjes.
Dhcp van de kpn-router kan je gewoon zo laten. Het gaat er dan om dat je die sitecom geen ip-adressen laat uitdelen, er mag maar 1 dhcp server zijn.
Verder wel even wifi settings en ip adres van de beide routers aanpassen. Je kunt er een laptop aanhangen met een vast ip-adres, om te kunnen praten met een router zonder dhcp.

Roep anders de hulp van een professional in als dit je niks zegt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus de dhcp van mijn gaming router uitgezet, maar ik begrijp dat ik het niet via de WAN-poort moet verbinden met de KPN router?
ik heb het als hierboven direct aan mijn laptop via een LAN-poort verbonden maar ik snap niet waar de WAN-poort nu in moet?

Verwijderd

De 2e router aansluiten via een lan poort. Die wan poort moet je niet gebruiken. Dus van je 1e router gaat een kabel van een lan poort naar een lan poort van je 2e router.

• McBrag
Van de kpn experiabox gebruik je de WAN poort wel als daar nog een modem voor zit. Als het modem ingebouwd zit dan is dit niet van toepassing.
Een tweede router verbindt je via de lan-poorten van beide routers. Dus van de Sitecom router gebruik je die WAN poort sowieso niet (want het is de tweede router/accesspoint).

Ze moeten ook in hetzelfde subnet zitten.
Dus als je experiabox nu op 192.168.1.1 zit (voorbeeldje) dan moet de sitecom op 192.168.1.1-254 zitten (bij voorkeur buiten de dhcp-pool van de experiabox, dus nummer .2 is een goede optie.

Verder nog even op beide apparaten wifi instellen. Zorg voor dezelfde SSID's en wachtwoorden op beiden.
Zet de ene op een laag kanaal, bijv. 1 en de andere op 12 zodat ze weinig overlappen.
Zet daarnaast 5 ghz van je sitecom uit als deze dat heeft, want de experiabox heeft dat sowieso niet. Hierdoor kan je anders problemen krijgen met het wisselen van netwerk. Gewoon alles 2,4 GHz houden.

Vast ip-adres kan je instellen op je pc onder adapterinstellingen, bij ipv4 eigenschappen. Voer hier niet hetzelfde nummer in als een van de routers, maar een ander nummer van 10-254. Als je sitecom in het subnet 192.168.0.1 zit, moet je dus eerst je pc een ip-adres geven in die range. Dan het ip-adres van je sitecom veranderen naar het subnet van de experiabox en dan je pc weer in dat subnet zetten. Zet ook gelijk dhcp uit in de sitecom als je erin bent.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 subnetmasken van de kpn box, een van het internet:255.255.255.255
en een van mijn gateway: 255.255.255.0
ik probeerde die van mijn gaming router op 255.255.255.1 of 255.255.255.2 te zetten maar er stond dat het invalid was?
ps: ik heb mijn gaming router op bridge mode gezet

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het subnet moet hetzelfde zijn, het IP adres moet verschillend zijn bijv. 192.168.0.1 voor de KPN en 192.168.0.2 voor de Sitecom.

Verwijderd

Topicstarter
oke ik heb het bijna allemaal gedaan, maar nu is er een nieuwe probleem
ik kan eindelijk verbinden aan de gaming router waardoor mijn internet in de bovenste verdieping dus een stuk sneller is
maar als ik de ip adres intyp van de gaming router kom ik daar niet meer in?
ik kan alleen nog maar in de router van mijn kpn box komen

• McBrag
Subnetmask moet 255.255.255.0 zijn. Lees ook even mijn vorige post of je echt alle stappen hebt doornomen.

Verwijderd

firebird_1979 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 16:38:
Het subnet moet hetzelfde zijn, het IP adres moet verschillend zijn bijv. 192.168.0.1 voor de KPN en 192.168.0.2 voor de Sitecom.
@michelle1234
Dat is dus net wat er boven je gezegd word. 2 routers kunnen niet hetzelfde adres hebben om te benaderen.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik gedaan mxbrag, ik had bijna alle stappen
ik moest alleen nog het ip adres gedoe dus aanpassen, maar toen kwam ik niet meer in mijn gaming router... en ik weet niet meer hoe ik er in moet komen -.-
kan ik dat vinden bij de kpn router nat poorten? even kijken

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:07
De KPN router heeft waarschijnlijk 192.168.2.254, geef je tweede router dus 192.168.2.250

Als je de tweede router loskoppelt en weet welk ip adres hij heeft. Geef je pc dan een static ip in dezelfde range. Dan kan je hem juist configureren. (dns en gateway zijn niet van toepassing in static ip op de pc)

[ Voor 12% gewijzigd door jeroen3 op 02-02-2013 16:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar ik kan hem niet toekennen als ik er niet in kan

• McBrag
Je netwerkkaart kan je altijd instellen. En waarschijnlijk heb je die Sitecom nog geen ander ip-adres gegeven, dus is die nog gewoon standaard...

192.168.0.1 ofzo, wat hiervoor ook al ergens stond gequote uit de handleiding.

Geef je pc dus een nummer in deze range en stel je router in op de range van de experiabox. Verbindt hiervoor je sitecom router en de pc direct met elkaar via de lanpoorten.

[ Voor 11% gewijzigd door McBrag op 02-02-2013 16:54 ]

• firebird_1979
  • Niet online
Misschien je Sitecom loshalen van de KPN en direct aan je PC hangen.

Hier staat eventueel ook best goed uitgelegd in een stappenplan hoe je 2 routers kunt gebruiken met 1 SSID: http://www.hanselman.com/...AtHomeForFreeRoaming.aspx

**Je moet er ook op letten dat ze precies dezelfde security en encryptie gebruiken, anders werkt het ook niet.

[ Voor 20% gewijzigd door firebird_1979 op 02-02-2013 16:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik heb die oude ip adres ook geprobeert maar niets werkt? zelfs als hij direct aan de router is verbonden kom ik er niet in

• firebird_1979
  • Niet online
Misschien resetten en opnieuw beginnen? Met alle informatie in deze thread zou je geen problemen meer moeten hebben.

• McBrag
Wat is het ip-adres van je computer?

Dit kan je zien door een cmd schermpje te openen en te typen ipconfig.

Verwijderd

Topicstarter
oeps

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2013 17:08 ]

• McBrag
Staat dat bij IPv4-adres?
En wat is de gateway?

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-12 16:30

Pos

En ik zou dat ip adres nu weer even weghalen.. Dat is het adres van je voordeur.. Wat je ISP dus aan jou geeft

Verwijderd

Topicstarter
nee, daar staat: 192.168.2.254

• firebird_1979
  • Niet online
Nee, de 81.* is je internet adres, dat zou ik idd even weghalen. De 192.168.2.254 is volgens mij wat je Sitecom als adres van je KPN heeft gekregen, dus als je dat intypt zou je weer in je SItecom moeten zijn,

Verwijderd

Topicstarter
als ik dat intyp kom ik dus in mijn kpn router...

• McBrag
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 14:27:
[...]

Begin eens met het lezen van de gebruiksaanwijzing, dat doen wij hier allemaal voor wij silly vragen gaan stellen. :+

http://www.sitecom.com/do...anual-English-rev-1.1.pdf

Pagina 13
Logging In
To configure the device, open a web browser.
Type http://192.168.0.1 in the address bar and press [Enter].
After connecting to the IP address, the web-browser will display the login page.
Fill in the username and password. The default credentials are shown below:
Click on the Wizard button to begin the process.
Username: admin
Password: admin
Het ip-adres wat nu dus gewijzigd moet worden is dat van de Sitecom.
Maak je sitecom los van de kpn router en verbindt deze direct met je computer.
Geef nu je computer het ip-adres 192.168.0.20 en kijk of je nu in de sitecom kunt komen.
(met cmd>ipconfig kun je kijken of je pc het goede ipv4-adres heeft)

• firebird_1979
  • Niet online
Heeft je KPN geen overzict van alle apparaten die erop aangesloten zijn? Je Sitecom zou dan ook in die lijst moeten staan.

• McBrag
Nee, want die hangt in een ander subnet. Die zie je dus niet.

• firebird_1979
  • Niet online
McBrag schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 17:15:
Nee, want die hangt in een ander subnet. Die zie je dus niet.
Dat is waarschijnlijk het probleem ja, maar hierboven was toch al meerdere malen verteld dat het subnet hetzelfde moest zijn?

Lijkt mij dat instructies dan niet opgevolgd worden. Of niet goed gelezen, want dit begint meer op een stap-voor-stap instructie te lijken.'

• McBrag
http://www.snelrennen.nl/ip/

Stap voor stap ip-adres instelling in Windows 7. Hopelijk heb je er wat aan.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:00
Inderdaad, de tweede router resetten;
Aansluiten met een gewone UTP kabel op poort 1 van router twee;
DHCP aan;
Een vast IP geven uit de range van router één;
Als je nu een device aansluit op poort twee van router twee zou het moeten werken.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• McBrag
Maar de Experiabox was ook al Dhcp server en dat kon niet uitgezet worden zoals hiervoor was beschreven.

Dus bij de sitecom moet dit juist uitstaan.

• McBrag
Er staat ook een mooie how-to op Tnet. Zie [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Dus dit moet nu wel lukken lijkt mij.

Succes en vooral goed lezen

Verwijderd

Topicstarter
oke ik heb alles gedaan en het werkt nu ook goed met alle apparaten, op mijn laptop na:s die kan zich op een een of ander manier niet verbinden aan het wifi

• McBrag
Probeer eens je oude netwerken te vergeten en dan opnieuw te verbinden. Dan even een ipconfig/ renew en je ipv4 weer terug naar automatisch zetten als ze dat nog niet stonden.

• firebird_1979
  • Niet online
Ziet je laptop het netwerk wel maar kan het geen verbinding maken, of staat je netwerk niet in de lijst?

Ik denk dat je dan even de security instellingen moet nakijken. Beveiliging zou WPA2 moeten zijn en encryptie AES/TKIP (of alleen AES) (en dit op beide routers precies dezelfde instellingen).

Voor encryptie heb je vaak keuzes zoals Enterprise en Private, kies Private en dan WPA2 of tenminste WPA. Geen WEP!

Verwijderd

Topicstarter
haha het werkt weer, ik weet niet wat ik had gedaan
maar uiteindelijk de router gereboot enzo en kon het weer verbinden
bedankt allemaal! vooral firebird en mcbrag!

• McBrag
Welcome
Mooi dat het nu allemaal werkt!
Pagina: 1