Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2de hands MacBook vs nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

• PDankers
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-11 20:16
Een probleem ;
Mijn ICT omgeving omvat inmiddels een iPhone iPad en Apple tv. Nu is mijn laptop toe aan een update. Ik heb een budget van 450 euro plus min. Ik kan een MacBook 6.1 (2010) voor dit bedrag. maar natuurlijk ook een Windows 8 ding nieuw.
Wat is hierin slim. Gaan voor 1 systeem maar wel verouderd en zonder iCloud functie ( os 10.6.8). Of het wel bekende Windows platform. Belangrijk voor mij is office en het streamen van muziek naar mijn tv. Graag een wel overwogen visie ;)

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-11 10:39

hostler

Yeahhh dude!

Kun je die MacBook 6.1 niet updaten naar de laatste OS X versie?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Helaas kun je een macbook 6.1 niet officieel updaten naar Mac OSX 10.8, wel is er een onofficiële manier: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1325709

Office en muziek streaken (dmv itunes) kun je prima met beide platformen, het sterke punt van een macbook is de integratie van iCloud. Je kan dit natuurlijk ook opvangen door Dropbox te gebruiken.
Op een windows laptop zal Office het lekkerste werken, op een macbook werkt het wel maar is net wat trager (Excel) word en de rest werken wel vlot en prima.

Het komt toch neer op een persoonlijke keuze, welk OS vind jij zelf het prettigst werken?

39

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 13:55

RoofTurkey

PredatorKalkoen

(jarig!)
Probleem is dat een windows laptop van 400 euro vaak niet echt bepaald van hoge kwaliteit zal zijn. Een oudere macbook heeft natuurlijk nog wel gewoon een chique premium design, maar daar lever je dan wel op in qua kracht en toekomstbestendigheid (geen updates meer officieel). Zelf zou ik veel liever een windows ding hebben, maar verwacht niet een hoge kwaliteit ervan voor die prijs.

Grillmeister

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:01

lasharor

7 december 2004

Je kan voor zo'n bedrag echt wel ergens een Macbook 2009 unibody halen hoor? Ik heb 1,5 jaar geleden mijn huidige macbook voor 500 euro op marktplaats gekocht. In de tussentijd zal de prijs wel gezakt zijn neem ik aan.

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Fietsbel schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 21:00:
Helaas kun je een macbook 6.1 niet officieel updaten naar Mac OSX 10.8
Volgens mij kun je een MacBook6,1 officieel wel updaten naar 10.8. Volgens EveryMac is de MacBook6,1 een Late 2009 Unibody model, en volgens deze informatie kun je daar 10.8 op installeren:
Macs that will support OS X 10.8 Mountain Lion
As usual, the newer the Mac the better:

MacBook Pro – 13″ from mid 2009 or later, 15″ from late 2007 and newer, 17″ from late 2007 and newer
MacBook Air – late 2008 and newer
iMac – models from mid 2007 and newer
MacBook – 13″ aluminum from 2008, 13″ from 2009 and newer
Mac Mini – early 2009 and newer
Mac Pro – early 2008 models and newer
XServe – early 2009 models and newer
Het komt toch neer op een persoonlijke keuze, welk OS vind jij zelf het prettigst werken?
Dit kan ik alleen maar onderschrijven, als je Windows gewend bent, moet je bedenken of je de overstap naar OS X wilt maken, en waarom wel of niet. Daarnaast denk ik dat je voor jezelf moet bedenken of je het waard vindt om te investeren in een model dat nu nog wel ondersteund wordt, maar waarschijnlijk in de (nabije) toekomst niet meer, waar een nieuwe laptop waarschijnlijk nog wel enige tijd mee zal kunnen wat betreft support en hardware.

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:01

lasharor

7 december 2004

De 6.1 is idd de unibody die ik ook bedoel.

En prima te updaten naar 10.8.2

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ah inderdaad, de macbook 6.1. wordt inderdaad nog ondersteund. Dacht dat het de witte plastic versie was, i stand corrected :)

[ Voor 25% gewijzigd door Fietsbel op 01-02-2013 21:32 ]

39

• PDankers
Ja het is de witte plastic versie maar ik heb het idee dat mijn info niet helemaal klopt. Toch nog eens naar kijken. Wel bedankt voor de info. Ben echt totaal onbekend op Mac gebied en dan is het beste een vreemde wereld ver weg van de Windows wereld.

• peakrever
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik heb net even in de MacTracker gekeken en de MacBook 6,1 kan je prima updaten naar 10.8, en dat is ook wel super logisch,want hij komt uit 2009

• PDankers
Dank voor de tip van mactracker. wat een super app is dat wanneer je je wil verdiepen in de mac wereld.

• peakrever
  • Laatst online: 02-05 15:00
Het is inderdaad een hele handige app. Heb je trouwens al iets gevonden, of iets gekocht?
Pagina: 1