Toon posts:

Geen Beeld @ Crosshair IV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Mijn broertjes PC heeft op het moment een zeer zonderling probleem. Heb er 10 minuten geleden nog beeld uit gekregen, maar hoe ik het ook aansluit op dit punt geeft het apparaat geen beeld.

De specificaties zijn als volgt:

Crosshair IV
1055T
8GB Corsair Vengeance 1600
1x 2TB HDD
1x DVD speler
Onbekende 700 Watt voeding van Seasonic

Getest met de volgende GPU's:

2x MSI 6850 Cyclone
1x 8600 GT

Eerste keer met de dubbele cyclone's: geen beeld
Enkele Cyclone getest: Beeld
Dubbele Cyclone: Eerste maal boot beeld, daarna volgende boots niets meer.
Enkele Cyclone op elke PCI-E poort: Niets
8600GT: niets.

Elk component komt uit een daarvoor werkende PC, en ik weet op dit moment niet goed wat ik nog moet proberen. Mocht iemand een idee hebben zou dit zeer gewaardeerd zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Schaamteloze bump.

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-12-2025
Alleen geen beeld, of ook geen POST/fans/hard disk activity?

Verwijderd

Topicstarter
HDD activity, POST, fans, alles. Alleen geen beeld. Vandaar dat ik ook moeite heb met troubleshooten. De PC lijkt 't gewoon goed te doen, alleen dit is dus niet het geval.

Edit: ook al meermaals het RAM op andere slots gehad, CMOS gereset, en alles schoongeblazen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2013 13:23 ]

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11-2025
Als het heeft gewerkt met 1 cyclone zou hij dat daarna weer moeten doen. Tenzij er ergens iets kapot is natuurlijk.

Kan je anders ook het scherm en kabels op een andere computer uittesten, het is onwaarschijnlijk dat dit kapot is, maar je weet maar nooit.

Je kan best ook de post is controleren, haal gewoon het ram eruit en als je post werkt zal je het wel horen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, uiteindelijk is het volgende eruit gekomen: de TV is afgezien van z'n 2e HDMI poort stuk. De TV set top box zat op poort 2, en deed het prima. Na het aansluiten van de PC op HDMI poort 2, deed ook de PC het perfect. De box doet alleen beeld (geen geluid) op de andere HDMI poorten, en de PC doet absoluut niets. Lijkt er dus op dat het al die tijd de TV is geweest (wie zou nu raden dat er 1 specifieke HDMI poort op een TV niet defect is, en de rest wel?), en het dus daar aan heeft gelegen. Bedankt allen voor 't advies!
Pagina: 1