HDD vervangen in laptop Sony Vaio VGN-FW51JF

Pagina: 1
Acties:

• Wout62
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Hallo,

De HDD van mijn Sony vaio begon na 3 jaar brak te worden en voordat deze helemaal de geest gaf besloot ik hem te vernieuwen. Ik heb alle partities 1 op 1 gekloond met acronis true image 2011 en ook nog met de 2013 versie geprobeerd.
De partitiegrootte en inhoudgrootte van beide schijven kwamen volledig overeen. Ook de hidden partities waren meegekloond. Daarna de nieuwe HDD geplaatst en computer opgestart. .Alles werkte correct. Na ongeveer twee uur echter kwamen meldingen van Microsoft dat ik een illegale versie van Windows 7 heb. Ik heb contact opgenomen met Microsoft opgenomen, zij hebben alles gecontroleerd en kwamen tot de conclusie dat het niet ilegaal was, maar konden verder niets voor me doen omdat het om een OEM versie van windows 7 ging. Ik moest contact opnemen met Sony.
Sony gebeld maar deze willen niet helpen omdat zij van het standpunt uitgaan dat een HDD drive alleen door Sony mag worden vervangen ?. Wel kon ik de computer aanbieden ter reparatie. Een vreemd standpunt want om de HDD te vervangen hoef je alleen een klepje open te schroeven wat niet verzegeld is.
Ik vind dit een vreemd standpunt want er zullen toch wel meer mensen een andere HDD of SSD willen plaatsen in hun Sony computer.
Nu zit ik weer met een brakke HDD en een mooie nieuwe die ik niet kan gebruiken. Wie heeft er ervaring mee en weet een oplossing?

Groeten,
Wout.

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-01 12:43
Ik maak hieruit op dat je dus geen installatie dvd van windows hebt?
Kan je niet een versie van windows donwloaden, en de serial die onderop je laptop staat gebruiken? Ik meen mij te herinneren dat dit mogelijk is.