Tweakers,
Ik loop even vast qua gedachten, misschien kan iemand me helpen.
Huidige setting, op m'n kantoortje, een ML150 G6 4x1TB op LSI controller in RAID5 met Win2k8 voor:
Maar.... ik heb m'n kantoor aan huis en gebruik de overige 2,2TB in raid5 op de array voor allerlei downloads. Daarnaast draaien nog wat simpele services als Sickbeard, SabNZB, etc... allemaal funstuff dus. De tv's in huis hangen hieraan om series en films te streamen.
Beide wil ik eigenlijk gaan scheiden middels ESXi whitebox met 2 VM's. Eentje voor het belangrijke werkspul en één voor de fun. Ik wilde dat als volgt doen:
Iemand suggesties?
Ik loop even vast qua gedachten, misschien kan iemand me helpen.
Huidige setting, op m'n kantoortje, een ML150 G6 4x1TB op LSI controller in RAID5 met Win2k8 voor:
- MySQL
- IIS 7 voor allerlei webbased applicaties
- Mailserver
- Een share van 500gb waarop ik en m'n collega's belangrijke files opslaan, we werken vanaf de share zonder local caching
Maar.... ik heb m'n kantoor aan huis en gebruik de overige 2,2TB in raid5 op de array voor allerlei downloads. Daarnaast draaien nog wat simpele services als Sickbeard, SabNZB, etc... allemaal funstuff dus. De tv's in huis hangen hieraan om series en films te streamen.
Beide wil ik eigenlijk gaan scheiden middels ESXi whitebox met 2 VM's. Eentje voor het belangrijke werkspul en één voor de fun. Ik wilde dat als volgt doen:
- 2 gespiegelde SSD's in de whitebox als storage voor de VM met belangrijke applicaties
- Een NAS aansluiten middels USB3.0 of eSATA vanwege de snelheid richting de whitebox om de downloads op te slaan.
- Die NAS ook aan het netwerk hangen voor de streamboxjes (kan dit wel als ie ook is geconfigureerd als storage voor de VM?)
Iemand suggesties?