Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik word helemaal gestoord van die afterburner versies.. altijd locked voltages...
Heb een MSI 7970 V2 OC editie in crossfire die bedoeld zijn voor overvoltage etc.

Nu kan ik alleen met het oeroude sapphire ''beta'' triXX de voltages unlocken.. alleen omdat het om een beta gaat draait het niet fijn en crasht soms.. ook kan je niets saven dus elke keer dat je de pc opstart moet je handmatig alles instellen.

is er een programma waar je mee kan werken zonder al dat gezeur of blokkeringen? Of zonder mhz blocks .. hier moest ik ook al een hack voor hebben, om doodmoe van te worden
Zou een verademing zijn... als er ergens een normaal stuk software is zonder beperkingen

greetz

[ Voor 13% gewijzigd door A87 op 01-02-2013 17:48 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-07 12:27

Fordox

00101010

unofficial overclocking van afterburner al aangepast?, en natturlijkl ook de nieuwste verise?

en kijk ook eens even of er een mogelijkheid is om je bios te editten van je kaart (ik weet dat dit mogelijk is bij het groene kamp, maar ik weet niet zeker of dat ook zo is bij AMD). maar dat is niet bepaald zonder risico. want je forceerd dan een overclock op je kaart.

[ Voor 5% gewijzigd door Fordox op 01-02-2013 18:45 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

A87 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:43:
Ik word helemaal gestoord van die afterburner versies.. altijd locked voltages...
Heb een MSI 7970 V2 OC editie in crossfire die bedoeld zijn voor overvoltage etc.

Nu kan ik alleen met het oeroude sapphire ''beta'' triXX de voltages unlocken.. alleen omdat het om een beta gaat draait het niet fijn en crasht soms.. ook kan je niets saven dus elke keer dat je de pc opstart moet je handmatig alles instellen.

is er een programma waar je mee kan werken zonder al dat gezeur of blokkeringen? Of zonder mhz blocks .. hier moest ik ook al een hack voor hebben, om doodmoe van te worden
Zou een verademing zijn... als er ergens een normaal stuk software is zonder beperkingen

greetz
Lijkt me sterk dat Afterburner niet zou werken met een MSI kaart.

Heb je in de opties de voltages wel unlocked?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-06 22:45

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Probleem is A87 dat je waarschijnlijk nieuwe kaartjes hebt met een ''Boost'' BIOS welke door MSI AB nog niet ondersteund worden.

Je enige hoop op voltage unlock is daarom ook inderdaad TriXX 4.4.0B Beta of een niet-boost BIOS flashen en hopen dat die werkt.

Geef eens een link naar de kaartjes / foto van de PCB, dan zal ik even kijken of er een gewone Ghz Edition BIOS op kan draaien.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
wat zijn precies je beperkingen dan? wat kun je zonder aanpassingen aanpassen in Afterburner?

het is logisch dat MSI beperkingen in bouwt. reken er maar op dat hardware fabrikanten sinds het beschikbaar komen van zulke tools hun RMA's hebben zien verviervoudigen.

zodoende is het logisch dat je niet zomaar totale controle krijgt. want mensen begrijpen nog steeds niet dat overklokken de garantie op je product opheft..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:04

John Doos

ClaudZaque

Hee,

Ik heb ook in probleem in afterburner, kan alles doen en alles proberen behalve het voltage.

Ik heb een XFX HD7950 DD + BE.

Voltage aanpassen + clocks + saven en loaden tijdens boot, kan ik allemaal wel met Asus GPU Tweak.

Ik heb hiervoor met mijn 6950, met veel plezier Afterburner gebruikt, omdat deze ene hele fijne monitor had, om FPS en temperatuur en tijd te laten zien in een boven hoek of keyboard LCD.

En ik heb ook alles geprobeerd om voltage te unlocken, bijvoorbeeld in de cfg dingen aanpassen betreffende dat je op de hoogte bent van de risico's etc, bijna alle versies uit 2012 en 2013 (inc beta's) geprobeert, maar niks helpt.

Met Asus' tooltje dus wel, maar ik heb liever afterburner!

Ik blijf dit topic volgen...

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:04

John Doos

ClaudZaque

Heeft er iemand al een oplossing gevonden?
Of in ieder geval een mogelijke specificatie van het probleem?

(Bv. 7950s niet ondersteunt oid)

Nou ik verklaar dit topic dood, en mijn bookmark gaat weg.

[ Voor 18% gewijzigd door John Doos op 18-02-2013 15:11 ]

Nee

Pagina: 1