Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:13
Ik heb van de zaak een iPhone 5, en nu prive nog een Nokia N8. Die N8 wil ik nu gaan vervangen.
De iPhone 5 laat ik thuis in mijn vrije tijd / op vakantie. Naar kantoor heb ik altijd beide toestellen bij me.

Waar moet de nieuwe telefoon aan voldoen:
- goed belbereik/kwaliteit, internet en e-mail, redelijke vakantie kiekjes, navigatie op vakantie, niet een koelkast, wel goede accuduur zodat het een aantal dagen mee kan op reis (ik heb een avontuur beleeft waarbij de iPhone ophield maar mijn toenmalige Nokia bleef werken op een trip liftend door Europa met de Aswolk een paar jaar terug).

Waar ik over twijfel is:
- Wel of geen dual-sim voor op vakantie internet via prepaid
- Hoe is de dekking in de wereld dan (wil op vakantie naar de VS dit jaar)
- Hoe zit het met software updates, en blijft alles werken als er na een jaar niets meer komt?

Normaal gesproken zou ik weer een Nokia nemen, maar ik weet niet goed wat ik ermee aanmoet gezien slechte SW updates van WP7 en hoe houd de Lumia 920 zich qua formaat/gewicht/gebruik/accu en ook websites bezoek, en dan nog wel of geen dual-sim omdat internet steeds belangrijker wordt maar ook onbetaalbaar is zodra je NL uit stapt.

Kijk ik naar Android, dan is er gigantische keuze, maar ik vindt Samsung niet zo veel aan, dus dan HTC, of Xiaomi (met de vele OS updates) of toch een Jiayu G3 (maar gaat dat wel goed met SW updates en werken custom roms dan wel goed met dual sim samen)?

Het enige wat ik wel zeker weet, het wordt geen 2de iPhone, want die heb ik al.

Heeft iemand goede ideeen wat te doen / kan de twijfel punten wegnemen?

[ Voor 2% gewijzigd door swhnld op 02-02-2013 18:09 . Reden: typo ]