Ik ben op zoek naar een low power (<25W idle) systeem dat full HD films af kan spelen en tegelijkertijd als mijn thuisserver (waarop ik zal downloaden) kan fungeren (zal een data schijf en een SSD zijn).
Ik heb al de SSD waar ik het besturings systeem op zal zetten (waarschijnlijk ubuntu), een crucial M4.
Ook heb ik de harde schijf al: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Ik dacht aan de volgende componenten, na een week lang te hebben getweakt wil ik toch jullie mening hebben over wat er mist / niet goed is.
De APU is 18 watt TPD, de schijf zit op 5 wat idle. De SSD zal ook niet veel trekken dus zal het wel netjes onder de 25 watt blijven.
In de behuizing zit een picoPSU (<75 watt), maar ik kan hier de efficientie niet van vinden.
Voor mij is het belangrijk dat de HTPC stil is, aangezien er geen fan in zit zal dit wel lukken
. Mocht de HTPC te warm worden kan ik nog altijd een kleine fan erin zetten (dit is voor later een zorg
).
Edit: Ik heb geen behoefte hier 3D films mee te kijken, ook niet in de toekomst (3D vind ik persoonlijk waardeloos
)
Ik heb al de SSD waar ik het besturings systeem op zal zetten (waarschijnlijk ubuntu), een crucial M4.
Ook heb ik de harde schijf al: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Ik dacht aan de volgende componenten, na een week lang te hebben getweakt wil ik toch jullie mening hebben over wat er mist / niet goed is.
De APU is 18 watt TPD, de schijf zit op 5 wat idle. De SSD zal ook niet veel trekken dus zal het wel netjes onder de 25 watt blijven.
In de behuizing zit een picoPSU (<75 watt), maar ik kan hier de efficientie niet van vinden.
Voor mij is het belangrijk dat de HTPC stil is, aangezien er geen fan in zit zal dit wel lukken
Edit: Ik heb geen behoefte hier 3D films mee te kijken, ook niet in de toekomst (3D vind ik persoonlijk waardeloos
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Asus E45M1-M PRO | € 123,50 | € 123,50 |
1 | LC-Power LC-1320mi | € 38,80 | € 38,80 |
1 | Iogear IOGear 2.4GHz Multimedia Keyboard | € 46,99 | € 46,99 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G | € 39,90 | € 39,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 249,19 |
Kiek em goan!