Welke radeon 7950 kopen?

Pagina: 1
Acties:

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Beste Tweakers,

Op dit moment ben ik op zoek naar een nieuwe videokaart, omdat mijn oude het heeft begeven. Ik ben 99% zeker dat dit een radeon 7950 gaat worden. Mijn oude videokaart is een radeon 6950 1gb. De vraag is echter welke 7950. Ik ben van plan om voor een factory oc model te gaan. Ik denk niet dat ik zelf (veel) ga overclocken, maar factory oc betekent meestal dat je kaart wel wat kan hebben (volgens mij). De prijs mag maximaal ongeveer 280 euro zijn.

De rest van het systeem:
Core i7 920
Asus p6t
6gb ram
Antec NeoPower 650 voeding, 650W

pricewatch: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3
Deze heeft een mooie oc en schijnt goed te koelen door zijn drie koelers.

pricewatch: Sapphire HD 7950 Boost 3GB GDDR5
Deze heb ik aangeraden gezien in andere topics over de 7950.

Zijn er nog andere goede kandidaten?

Edit: op dit moment speel ik vooral Far Cry 3, maar ik moet ook nog Crysis 2, GTA IV en Max Payne 3 uitspelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Cobiwan op 01-02-2013 16:21 ]

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-02 21:11
WindForce ;) . Deze koelt zo geweldig goed, niet normaal :) !
OC heb ik geen ervaring mee...

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 18:35
pricewatch: Club3D Radeon HD 7950 royalKing
Doet het ook leuk en stil.

Zou zelf neigen naar de Gigabyte though, zelf ook 670 met die windforce. Heerlijk stil, maar vriend van me heeft deze Club3D en die hoor je ook eigenlijk niet :)

Kan ook nog voor pricewatch: Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5 gaan.
Wordt hier ook regelmatig aangeraden omdat die in feite bijna net zo snel is als een 7950 en een stuk goedkoper. Van die 70 euri kan je dan weer andere leuke dingen doen ;)

Either way, verkeerd kiezen kan je volgens mij niet echt. ;)

• Cobiwan
  • Niet online
Hmm dat gaat dus nog moeilijk worden. Ik zie dat de videokaarten geen 2x DVI meer hebben. Ik heb een scherm op DVI aangesloten en mijn tv op DVI naar HDMI, dus heb het liefst weer de mogelijkheid om 2x DVI aan te sluiten.

Bij de Saphire zit volgens mij een DVI naar HDMI adapter, maar bij de Gigabyte kan ik daar niets over vinden. De Club3d heeft gewoon 3x DVI zie ik.

De Club3d is volgens mij de snelste met 930 Mhz boost.

[ Voor 7% gewijzigd door Cobiwan op 01-02-2013 16:33 ]

• ZND-Photo
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Sj44k13 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:15:
Hmm dat gaat dus nog moeilijk worden. Ik zie dat de videokaarten geen 2x DVI meer hebben. Ik heb een scherm op DVI aangesloten en mijn tv op DVI naar HDMI, dus heb het liefst weer de mogelijkheid om 2x DVI aan te sluiten.

Bij de Saphire zit volgens mij een DVI naar HDMI adapter, maar bij de Gigabyte kan ik daar niets over vinden. De Club3d heeft gewoon 3x DVI zie ik.

De Club3d is volgens mij de snelste met 930 Mhz boost.
Waarom zou je nog DVI naar HDMI aansluiten als je een directe HDMI kabel kan gebruiken?? :?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:58

Quad

Doof

ZND-Photo schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:34:
[...]

Waarom zou je nog DVI naar HDMI aansluiten als je een directe HDMI kabel kan gebruiken?? :?
Inderdaad, 2,- bij de Action :9

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Cobiwan
  • Niet online
Omdat ik die al heb liggen :). Maar inderdaad, ik zou een nieuwe kunnen kopen.

• Cobiwan
  • Niet online
Ik denk dat het de Windforce wordt, moet alleen nog even meten of dat gaat passen in mijn kast...

• Cobiwan
  • Niet online
Wat vinden jullie trouwens van de pricewatch: XFX Radeon HD7950 Black Edition Double Dissipation, die net zoals de Gigabyte op 900 Mhz draait?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:58

Quad

Doof

Volgens mij is dat een hele lawaaiige kaart.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Pagina: 1