Even een oud topic tot leven wekken, ook ik kwam dit tegen waardoor sommige websites oneerlijk benadeeld worden in de vergelijking. Ben aan het kijken naar een
Sony Xperia SP:
Alternate rekent
€6,05 aan thuiskopieheffing, wat niet in de pricewatch wordt meegerekend (terwijl het
wettelijke bedrag €2,50 is, ze proberen er dus ook nog weer leuk op te verdienen

). Hierdoor staan ze met een lagere prijs in de pricewatch. Ook Wehkamp rekent €6,05 thuiskopieheffing, maar laat dit zelfs pas zien als je al verder in het aankoop-proces zit.
Bij andere winkels (bijv. Belsimpel, Take IT now, Typhone) lijkt het netjes in de totaalprijs verwerkt te zijn, waardoor die er snel slechter uit komen in de pricewatch...
Ik was dus benieuwd of jullie hier nog steeds mee bezig zijn? Als er niks mee gebeurt ben ik bang dat straks alle websites deze kosten weer later toevoegen, waardoor ze niet meer zichtbaar zijn in de pricewatch en kopers voor verassingen komen te staan.... Mogelijk zolang het door winkels nog niet toegevoegd wordt hun prijzen rood maken (en bij mouse-over een waarschuwing)? Dan kunnen mensen toch al in de pricewatch zien dat er nog onaangename verrassingen komen, en is er een stimulans voor winkels het toch in de prijs mee te rekenen...