Toon posts:

Thuiskopieerheffing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel staat bij Pricewatch de Acer Acer Iconia B1-A71 Tablet 17,78 cm (7\") 1,2GHz Dual Core 8GB 512MB RAM WiFi GPS - Android vermeld,
Echter, soms moet de aangegeven prijs moet nog worden verhoogd met 6,05 Euro thuiskopieheffing (incl.BTW). Niet alle aanbieders vermelden deze heffing, hetgeen vergelijken van prijzen lastig maakt.

Wim

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Interessant punt. Ik verplaats dit even naar het pricewatch feedback forum, zodat de juiste mensen het te zien krijgen :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:35

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Onze Sales-afdeling is druk bezig om dit in kaart te brengen en een passende oplossing voor te verzinnen. Nog even geduld dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Ik weet niet hoe het met de oplossing zit, maar gisteren de Asus Vivotab Smart bij Bol.com besteld en daar kwam in de shop zelf ook nog 6.05 euro bij. Het probleem doet zich dus in ieder geval nog voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Bol.com heeft wat probleempjes met de feed, hopelijk wordt het in de loop van de dag opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 10:06
Het is nu aan de webshops of zij de thuiskopy wel of niet in de feed willen zetten. Dit lijkt mij niet juist, aangezien dit een vertekend beeld geeft van de aangeboden producten.

Zou graag willen zien dat tweakers.net hier snel een regel voor maakt richting de shops. En dit ook post op de frontpage om gebruikers van de geweldige pricewatch op de hoogte te stellen. De regel is al vanaf 1 Januari actief. Gezegd moet worden dat de communicatie vanuit de stichting slecht te noemen is.

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 17:11
Even een oud topic tot leven wekken, ook ik kwam dit tegen waardoor sommige websites oneerlijk benadeeld worden in de vergelijking. Ben aan het kijken naar een Sony Xperia SP:
Alternate rekent €6,05 aan thuiskopieheffing, wat niet in de pricewatch wordt meegerekend (terwijl het wettelijke bedrag €2,50 is, ze proberen er dus ook nog weer leuk op te verdienen :( ). Hierdoor staan ze met een lagere prijs in de pricewatch. Ook Wehkamp rekent €6,05 thuiskopieheffing, maar laat dit zelfs pas zien als je al verder in het aankoop-proces zit.

Bij andere winkels (bijv. Belsimpel, Take IT now, Typhone) lijkt het netjes in de totaalprijs verwerkt te zijn, waardoor die er snel slechter uit komen in de pricewatch...

Ik was dus benieuwd of jullie hier nog steeds mee bezig zijn? Als er niks mee gebeurt ben ik bang dat straks alle websites deze kosten weer later toevoegen, waardoor ze niet meer zichtbaar zijn in de pricewatch en kopers voor verassingen komen te staan.... Mogelijk zolang het door winkels nog niet toegevoegd wordt hun prijzen rood maken (en bij mouse-over een waarschuwing)? Dan kunnen mensen toch al in de pricewatch zien dat er nog onaangename verrassingen komen, en is er een stimulans voor winkels het toch in de prijs mee te rekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Ik speel de vraag door naar de Sales-afdeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry_boy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-09 09:27

henry_boy

Salessupport Tweakers
Alle prijzen in de Pricewatch dienen inclusief de thuiskopieheffing te zijn, wat op dit moment ook zo is. Mocht een shop zich hier niet aan houden zullen wij de foutieve prijzen (tijdelijk) uit de Pricewatch halen totdat zij dit hebben verwerkt in de feed die zij ons aanbieden.

Bij de ene shop is het inderdaad verwerkt in de productprijs terwijl de andere shop dit tijdens het bestelproces pas optelt bij de prijs. Dit is echter de keuze van de shop, in de Pricewatch dient altijd de prijs zichtbaar te zijn die de gebruiker/klant uiteindelijk moet betalen.

Mocht Alternate een te hoge thuiskopieheffing berekenen dan is dat inderdaad niet erg netjes, maar ook hier wordt de totaalprijs die je uiteindelijk moet betalen bij Alternate (€ 368 incl. BTW & thuiskopieheffing) correct weergegeven in de Pricewatch: pricewatch: Sony Xperia SP Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BCC toont prijzen in de pricewatch zonder thuiskopieheffing

Bijvoorbeeld hier waar ze de goedkoopste zijn:
pricewatch: Nokia Lumia 520 Zwart

Prijs 92,95 maar op de BCC site komt er 6,05 aan thusikopieheffing bij en in je winkelmandje is de telfoon gewoon 99 euro (en zou dan niet de goedkoopste zijn.

Ook bij andere BCC telefoons die ik bekeek zoals de galaxy S5 geld een 6,05 euro thuiskopieheffing die niet in de pricewatch staat vermeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Zo te zien klopt het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-09 13:06
Zojuist wou ik iets bestellen bij megekko

de C70-b-12G in de pricewatch voor : 483.95 echter komt er op de site nog 6,05 thuiskopie heffing bij..
klopt dus nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:58

Mooijekind

Manager Product Content
Gek, Mss dat er tijdelijk iets niet juist stond in hun feed want als ik vandaag bestel dan wordt de thuiskopieheffing netjes door Megekko betaald en wordt dus niet bij je prijs opgeteld.

Ik heb trouwens hetzelfde product bekeken.
pricewatch: Toshiba Satellite Pro C70-B-12G
Pagina: 1