Autoradio (Sony CDX-GT25)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499982

Topicstarter
Dag tweakers!

Ik heb een vraag over mijn autoradio (Sony CDX-GT25), meer dan uur bezig geweest met alle draden van de vier luidsprekers in mijn auto verbinden (de vorige eigenaar was blijkbaar nog grotere beunhaas dan ik ), elke keer de radio aangesloten om te kijken of de luidsprekers goed waren aangesloten en deden, etc. Elke keer was alles top! MAAR toen we hem in de beugel probeerde te proppen en nog één keer definitief wilde testen voordat we hem vast klikte ging de autoradio opeens niet meer aan!!!
Zekering gecheckt en vervangen, maar dat was het niet, daarnaast ook een of ander spul gebruikt dat de soort kabeltjes schoonmaakt, maar alles zonder resultaat.
Het gekke is dat de autoradio nog wel reageert wanneer je dat knopje indrukt dat hij de cd uit moet 'spugen', dan gaat de cd er netjes uit en ook slikt ie hem weer in als je hem vervolgens weer erin stopt.

What to do?

Sorry dat ik net nieuw ben en meteen om hulp begin te vragen, voor de actieve forumleden nooit zo fijn, maar ik weet ff niet zo snel een andere oplossing! ALVAST BEDANKT iig!

marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:48

dominic

will code for food

Klinkt als een van de volgende twee zaken:

1. De radio alleen gevoed wordt door de constante plus. Het kan dus zijn dat je geschakelde plus bij het herplaatsen van de autoradio losgeschoten is.

2. De radio uit veiligheid blokkeert door kortsluiting op de speakerdraden. Het kan zijn dat bij het herplaatsen van de radio de speakerkabels aan de achterzijde zo ver verbuigen dat deze kortsluiting maken via een blootliggend deel.

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-06 15:28
Heb je de radio met het frontje erop geprobeerd in het slot te duwen? En op het frontje geduwd??
Dan kunnen die pinnetjes van het frontje wel eens verbuigen, En dan slecht contact maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt voor de reacties!
@dominic:
De constante plus komt uit die rode of gele draadjes toch? die heb ik al gecheckt (zelfs nog keertje verwisseld etc.), maar daarna veranderde er niets.
De tweede suggestie die je geeft van die blote luidsprekerkabel zou zeker kunnen want we hebben die allemaal direct door verbonden, ipv zo'n bruine tussenstekkertje (dit omdat de luidsprekerkabels dus niet meer waren aangesloten op een isokabel), maar ik kan me alleen niet voorstellen dat ze constant contact maken via een blootliggend deel (uiteraard zal ik dat zo nog wel even checken).

@h4ze: ik heb niet bijzonder hard op het frontje geduwd, en het contactpuntje ziet er ook nog goed uit. Is er naast de oplossing van een nieuwe kopen nog een andere oplossing om die contactpuntjes te checken?

Nogmaals bedankt! Ik ga nu even nog wat beunen, en laat het uiteraard even weten als die het weer doet...

(we hadden trouwens ook nog de voltage nog gemeten van de isostekker (en dus ook van hetgeen daarvoor zit) en die was netjes 12v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic

dominic

will code for food

(we hadden trouwens ook nog de voltage nog gemeten van de isostekker (en dus ook van hetgeen daarvoor zit) en die was netjes 12v.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/34/ISO_10487_connector_pinout.svg/220px-ISO_10487_connector_pinout.svg.png

Zonder de sleutel in het contact zou je op 1 pin (A4) in de ISO stekker 12v moeten meten, met het contact aan (Accesoirestand) op 2 pinnen (A4 en A7). Zorg dat je deze niet omwisselt anders gaat je radio óf nooit aan, of nooit vanzelf uit.

[ Voor 4% gewijzigd door dominic op 01-02-2013 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb net ff alle luidsprekerkabels er weer uitgehaald en ervoor gezorgd dat ze nergens tegenaan liggen, vervolgens getest, maar zonder resultaat.

@ dominic, wat bedoel je met onwisselen? Bedoel je dat ik moet checken of A4 en A7 omgewisseld zijn?
Zo'n voltagemeting ga ik morgen (als de tijd het toestaat) nog een keertje uitvoeren.

Ondertussen ben ik er trouwens ook achter gekomen dat de 12v aansluiting in me auto ook niet meer werkt, dus waar je je sigaret mee aan kan steken. Misschien heeft het een verband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:24

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Heb je toevallig al je zekeringen bekeken?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-07 15:37
Als de aansteker het ook niet meer doet gok ik ook op een zekering en dus ergens kortsluiting, waarschijnlijk ergens achter de radio.

edit: Als het goed is zit er ergens achter het frontje een resetknop, die al geprobeerd?

[ Voor 25% gewijzigd door Peenutzz op 01-02-2013 22:07 ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic

dominic

will code for food

Ondertussen ben ik er trouwens ook achter gekomen dat de 12v aansluiting in me auto ook niet meer werkt, dus waar je je sigaret mee aan kan steken. Misschien heeft het een verband?
Jazeker, dan is je accesoire-zekering doorgebrand, meestal een 15A. Even je zekeringen nalopen dus maar belangrijker; deze zekering is niet zonder reden doorgefikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dag allen, ik durf het bijna niet te zeggen, maar het was inderdaad de zekering in de auto zelf!
De rede dat we hier niet naar keken was dat die nog wel gewoon 12v gaf en dat die cd nog uitspuugde, maar blijkbaar kan dat dus gewoon nog wanneer de zekering door is.
In ieder geval bedankt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-07 15:37
Heb je ook gekeken waarom die zekering is gesprongen? Is best belangrijk :P

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic

dominic

will code for food

Anoniem: 499982 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 13:16:
Dag allen, ik durf het bijna niet te zeggen, maar het was inderdaad de zekering in de auto zelf!
De rede dat we hier niet naar keken was dat die nog wel gewoon 12v gaf en dat die cd nog uitspuugde, maar blijkbaar kan dat dus gewoon nog wanneer de zekering door is.
In ieder geval bedankt allemaal.
Waarschijnlijk loopt de constante plus van je radio over een andere zekering dan de geschakelde plus en kon je daarom wel de CD ejecten.

Het is wel een beetje apart.

Maar zoals Peenutzz ook al aangeeft: Er is een reden dat de zekering door was. Deze zul je wel moeten achterhalen.

[ Voor 9% gewijzigd door dominic op 02-02-2013 15:23 ]

Pagina: 1