advies hybride laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
Hoi allemaal,

mijn oude laptop heef het begeven en ben dus op zoek naar een nieuwe.
ik zie dat er nu met windows 8 een hele nieuwe generatie laptops aan het komen zijn en misschien is dit iets voor mij.
Ik zou het leuk vinden om een laptop / tablet in een te hebben uiteraard met windows 8
Gebruik voornamelijk autocad/inventor
maar zou het leuk vinden om ook op de bank de laptop als tablet te gebruiken
budget rond de 6 a 700 euro

iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
niemand die me hiermee kan helpen ? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Je wilt er autoCAD en inventor op draaien, het als tablet op de bank kunnen gebruiken, en het moet rond de 600 a €700 kosten.

Dan zou ik als eerste je budget verdubbelen. Een beetje leuke laptop-met-touchscreen begint bij €1000, dat wil zeggen dat je keuze hebt uit 1 model namelijk de XPS 12. wil je er fatsoenlijk autoCAD of inventor op kunnen draaien is 8GB RAM en fatsoenlijke koeling ook geen overbodige luxe, waardoor er nog een paar honderd euro op komt.

€600-700 is gewoon geen reallistisch budget voor dit eisenpakket. Ik zou dan eerder aanraden een echte tablet te komen met een normale laptop of desktop ernaast. Bijvoorbeeld een ipad of android gebaseerd ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493811

mrcosmo schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:32:
Hoi allemaal,

Gebruik voornamelijk autocad/inventor
maar zou het leuk vinden om ook op de bank de laptop als tablet te gebruiken
budget rond de 6 a 700 euro

iemand tips ?
mrcosmo schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:22:
niemand die me hiermee kan helpen ? ?
Onderdeel van het LAA beleid is ook dat u een eigen onderzoek doet. En met mogelijke kanshebbers komt. Lees het LAA beleid anders even door: LAA beleid

Dit lijkt mij heel verstandig want wat u allemaal wilt is werkelijk waanzin. Ten eerste wilt u zware programma's gaan draaien maar tegelijkertijd een lichte laptop/tablet combinatie. Dat botst met elkaar. En dat alles voor welgeteld 6 a 700 euro.

Verdiep u eerst maar eens in de stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
Beste allen,

Ik heb net aandachtig de topic Laptop Best Buy Guide: februari 2013 doorgelezen.
Mijn vermoeden is dat het toch een 17inc laptop moet zijn:
Zou deze laptop iets kunnen zijn:

Acer Aspire V3-771G-53216G75Maii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat ding heeft geen touchscreen, daarmee voldoet 't ding dus sowieso niet aan de eisen die je stelt. Daarbij wil je geen 17" notebook als tablet gebruiken. Die dingen zijn niet heel prettig om mee op schoot te zitten. Een 11 tot 13" is daarvoor leuk, maar groter dan dat vind ik zelf niet meer handig om gemakkelijk mee op de bank te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
nee klopt ik ben ook na het lezen van het artikel en wat google er toch maar vanuit gegaan om een 17inch multimedia laptop te kopen zonder touch en later nog een ipad achtig iets voor erbij

zou dit dan een goede keus zijn?
kan op internet geen reviews vinden ook niet of er bijv nog een ssd bij kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mjah, ik weet niet hoe Acer tegenwoordig is, maar de modellen van een paar jaar terug waren niet bepaald kwalitatief hoogstaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
misschien dan toch een andere?

hij staat wel bij de tweakers alternatief budget dus....dan zal het wel goed zijn toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Ehh ja. Met die bewoording ben ik het niet helemaal eens. Het is niet 'de budgettopper'. Maar gewoon 'de goedkoopste laptop met een 1080p scherm, nergens reviews van te vinden, het enige wat we weten is dat het touchpad slijt.'.

Geef 15 euro extra uit aan de 17R SE met 2x zo snelle grafische kaart, dan weet je tenminste zeker dat je iets krijgt wat op zn minst acceptabel is, en dat weet je bij een acer waar niets over bekend is niet.
Zie Dell Waardebonnen Topic - Deel 2.

Maar wat wil je nu? Een desktopvervanger, of een windows tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
Liefst een desktop vervanger, gamen doe ik niet echt
--autocad/inventor
--internet/mail
--fotoboeken hema
etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!