Op zoek naar een NAS voor thuisgebruik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJaapS
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-06 19:04
Hallo allen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een NAS voor thuis en ik wordt nogal overdonderd door de vele opties die er zijn.
Maar wat research heeft mij in staat gesteld wat eisen op te stellen en dat zijn er uiteindelijk niet zo veel:

Ik wil er hoofdzakelijk media op gaan zetten. MP3's en films ( 1080p ). Dus ik zoek er een die het aan kan op die films te streamen naar mijn PC. ( VLC media player )
En omdat ik niet constant mijn PC aan wil hebben zou het ook fijn zijn als deze NAS bittorrent ondersteund.
Ik zat de denken aan een capaciteit voor 4 harde schijven. Dan kan ik voorlopig weer vooruit.

Welke zouden jullie aanraden voor een bedrag van om en nabij de €300,- ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Welke alternatieven heb je zelf al gevonden bij je research en wat beviel je er wel of niet aan?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 12:41
Je hebt een aantal wensen, en je hebt een budget.
Dan kun je toch verder graven?

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Wat ik meestal doe is gewoon een PC pakken en die als NAS gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJaapS
Wow, wat een snelheid. Ik was net nog bezig dit onderwerp te verwijderen/verplaatsen naar een ander subforum omdat ik bedoeld had om in Componenten aankoopeadvies had willen plaatsen.

Mijn oog valt op dit moment op een QNAP TS-412. Maar ik kan er niet achter komen of deze bittorrent ondersteund.

Ik weet niet zeker of ik op de verkeerde plekken kijk. Maar tot zover heb ik het gevoel dat de meeste fabrikanten het niet zo snel op hun website zetten of hun NAS bittorrent ondersteund. En als ik via GoT zoek dan zie ik wel typenummers, maar ik weet niet hoe snel dat allemaal veroudert.

[ Voor 3% gewijzigd door DeJaapS op 01-02-2013 12:37 . Reden: Opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik denk dat er geen NAS is die geen bittorrent ondersteund, dus dat zit wel goed.

Heb je hier: Het grote QNAP topic - Deel 2 en hier Het grote Synology topic - deel 5 al eens gekeken? Zeer veel info om je in te verdiepen.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJaapS
Okee... Ik heb daar dus wat verkeerd begrepen toen ik door de fora heen zocht.
Ik dacht dat de software meegeleverd werd met het apparaat. Logisch eignlijk dat dit ook via een soort van app stores gaat of downloads & installaties.

Dan denk ik dat de keus redelijk snel op een pricewatch: Synology Disk Station DS413J zal vallen of de eerder genoemde pricewatch: QNAP TS-412. Het lijkt er op dat die twee merken redelijk veel aangeraden worden door de mensen hier.
En qua prijzen zijn die nog goed te doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-07 17:48

dominic

will code for food

Ik heb zelf een NAS uit de lijn van Synology en moet zeggen dat deze mij erg bevalt. Ik heb hem aangeschaft met de gedachte om mijn server te vervangen en kwam al redelijk snel op de Synology uit om de schier eindeloze mogelijkheden om software op de NAS te draaien.

Voornamelijk gebruik ik hem voor:
- Torrents / Nieuwsgroepen
- Mailserver / Webserver
- Print- en scanserver
- NAS (NFS, SMB)

Wat ook wel een geruststellend gevoel is, is dat de community achter de Synology Nas's erg actief is en er regelmatig firmware updates uitkomen.

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJaapS
Dan wordt het Synology. Welke HD's zouden daar goed bij gaan? Hoofdzakelijk films e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Western Digital Red's

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 12:41
Is maar 1 goed antwoord op : kijk op de HCL van de fabrikant.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:27
http://www.synology.nl/support/hd.php?lang=us

Hier kan je in ieder geval zien welke disks compatible zijn, en dat zijn er een hoop!
Pagina: 1