Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Multimedia/Game Laptop, oftewel, Desktop replacement.

Pagina: 1
Acties:

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:51

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Hoihoi,

Mijn oude trouwe Dell M1710 laptop heeft de geest gegeven.

Aangezien ik deze gebruikte voor wat te surfen op de bank (gewicht geen probleem) en met regelmaat meenam naar klanten (ICT support, als werkplek en dergelijke) moet hier dus een nieuwe voor komen.

Nu koop ik mijn laptops altijd redelijk "dik" voor de langere termijn, dus de niet upgradebare zaken liever iets teveel dan te weinig. Mijn laptop is zeker niet mijn enige PC, heb er nog meerdere en het is ook niet mijn vaste werkplek.

Ik heb wat rongeneusd en wat eisen samengesteld.

- De meest interessante CPU op dit moment lijkt mij de i7-3630QM. Mooi qua prijs/prestatie.
- Ik wil sowieso een FullHD scherm, minder resolutie wil ik niet. (Ik vind het al jammer dat 1920x1200 uitgefaseerd is)
- Geheugen minimaal 8GB.
- Twee disk mogelijkheden. Ik wil een SSD als boot (minimaal 128GB) en een secundaire HDD voor storage. (Minimaal 750GB)
- Als ik er een spelletje op kan doen, is dat leuk meegenomen. (Ik game graag, standaard achter mijn vaste PC, maar op vakantie gaan de laptops mee. ;) )
- 17" non glare scherm.

Kortom, met die eisen in mijn hoofd ben ik eens rond gaan neuzen wat ik kan krijgen voor mijn geld.

Als belangrijkste kandidaat in prijs/prestatie lijkt de Medion Erazer X7819 iedere keer naar voren te komen. (Chassis gelijk aan MSI-GT70?)

- i7 3630QM
- GTX 670 (Samen met Intel HD4000 en Optimus)
- 16GB mem
- 17" FullHD scherm
- 128GB SSD + 750GB HDD
- Bluray DVD/RW combidrive
- € 1400 euro.

De review van een iets lichter uitgevoerd broertje op notebookcheck laat zien dat dit geen slechte keuze is, goed scherm, zit degelijk in elkaar, toetsenbord goed, alleen wat dicht op elkaar. Naja, dat ben ik al gewend. Voor de rest makkelijk te servicen, goede accu, goede runtime, zeker voor een 17" DTR/gaming ding.

Als ik ga zoeken naar vergelijkbare specs bij andere fabrikanten (zoals bijvoorbeeld Xnotebooks titan of BTO X-book 17CL47 (Beide Clevo P170HM volgens mij) zijn deze structureel duurder met mindere specs (+/- 200 euro), om het over een gelijkwaardig uitgeruste Alienware M17 maar niet te hebben.

Zie ik nu iets over het hoofd, of is de prijs/prestatie van deze laptop nu echt dusdanig OK dat er prijstechnisch niets bij in de buurt komt? (Los van het feit dat deze hardwarematig ook nog eens goed in elkaar zit met schijnbaar een best OK non-glare scherm.)

De looks. Tja. Ik zie ook liever een HP elitebook, maar ik heb weinig zin om aanzienlijk meer te betalen voor de looks.

[ Voor 9% gewijzigd door GaMeOvEr op 01-02-2013 13:20 ]

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

GaMeOvEr schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:16:
om het over een gelijkwaardig uitgeruste Alienware M17 maar niet te hebben.
Laten we dat maar wel doen. Een M17x met HD 7970m (~80% sneller dan de GTX 670m) heb je voor € 1,516. Extra RAM en een SSD haal je uit de pricewatch (of ik vermoed dat je de SSD uit je oude laptop kan trekken)

Verder heb je nog 2 alternateiven: de lenovo Y500 voor €1000 met i7, of de inspiron 17R SE voor € 758. Beiden met GT 650m. Maar dat is toch een veel mindere kaart? Totdat je hem overclockt en hij opeens vergelijkbaar presteert dan de GT 670m met oude fermi architectuur tegen een fractie van de prijs.

Vrijwel iedereen raad ik het segment de Y500 of inspiron of M17x aan. De prijs/performance daarvan is gewoon een stuk hoger dan wat er tussen in zit.

Verder is een HP elitebook leuk, het is alleen jammer dat HP de koeling niet in orde krijgt... gertvdijk in "[TU Delft] Laptopproject 2012 - 2013"

PS: Je had die precision moeten kopen :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2013 13:42 ]

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:40:
[...]

Laten we dat maar wel doen. Een M17x met HD 7970m (~80% sneller dan de GTX 670m) heb je voor € 1,516. Extra RAM en een SSD haal je uit de pricewatch (of ik vermoed dat je de SSD uit je oude laptop kan trekken)
Een SSD moet ik nieuw kopen, mijn oude bak had geen 2 slots. :P Ram kost de wereld niet, maar dan zitten we toch weer zo'n 200 euro duurder. :) Verder zie ik niet hoe ik aan die prijs moet komen, de Dellsite komt met hele andere getallen. :P
Verder heb je nog 2 alternateiven: de lenovo Y500 voor €1000 met i7,
Dat is een 15", ik heb liever 17". En het is een glans scherm. :)
Of de inspiron 17R SE voor € 758. Beiden met GT 650m. Maar dat is toch een veel mindere kaart? Totdat je hem overclockt en hij opeens vergelijkbaar presteert dan de GT 670m met oude fermi architectuur tegen een fractie van de prijs.
Dat kan idd interessant zijn. :)
Vrijwel iedereen raad ik het segment de Y500 of inspiron of M17x aan. De prijs/performance daarvan is gewoon een stuk hoger dan wat er tussen in zit.
Ik zal eens kijken naar zo'n inspiron. :)
Verder is een HP elitebook leuk, het is alleen jammer dat HP de koeling niet in orde krijgt... gertvdijk in "[TU Delft] Laptopproject 2012 - 2013"
Ik had het even over de looks. ;) Maarja, al die performance moet gekoelt dus je ontkomt niet aan klontige behuizingen.
PS: Je had die precision moeten kopen :+
Ja, hou op schei uit. Maar toen was mijn laptop nog niet stuk....

Aannames zijn fataal.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:09

Quad

Doof

Haal de Inspiron 17R SE, je betaald iets meer als de helft van de Medion, alleen nog even SSD en meer RAM toevoegen. Kan je gelijk voor een 256GB versie gaan.
Uiteindelijk houdt je iets van 300 - 400,- over en toch nauwelijks inleveren op prestaties :D

AlienWare:
Quad schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:11:
8% krijg je vanaf 1600,-

Je moet dan dus een HD7970M, FullHD en iets erbij want je kom dan net 2€ te kort.

Doe je 8GB ipv 6GB, kost het uiteindelijk met 7% cashback op bedrag excl. BTW 1451.

De beste config en meeste korting heb je als je de volgende configuratie besteld:

- stock i7
- 6GB DDR3
- Windows 7 HP 64bits
- HD 7970m
- FullHD
- C2G HDMI - HDMI kabel (10,- / onder accessoires onderaan)

Je betaald dan na cashback +- €1395,-
Weet alleen zo even niet of de korting van toen nu nog gelden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Quad op 01-02-2013 13:55 ]

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Quad schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:54:
Haal de Inspiron 17R SE, je betaald iets meer als de helft van de Medion, alleen nog even SSD en meer RAM toevoegen. Kan je gelijk voor een 256GB versie gaan.
Uiteindelijk houdt je iets van 300 - 400,- over en toch nauwelijks inleveren op prestaties :D

AlienWare:
[...]

Weet alleen zo even niet of de korting van toen nu nog gelden :)
Heu wat hoe doe ik dat?? :P

Die Alienware is natuurlijk uiteindelijk wel heel dik. ;)

/edit

Hm, heb nu de 17R SE met 3630QM en 1TB voor de rest standaard config en dan kom ik met EPP en kortingsbon op € 854,- uit. Dan moet ik dus nog ff los mem kopen en een SSD, (geen probleem) maar dat is nog steeds geen € 758,- zoals ik die hierboven zie.

[ Voor 18% gewijzigd door GaMeOvEr op 01-02-2013 14:06 ]

Aannames zijn fataal.

• Quad

Quad

Doof

Ah ik zie het al, je kreeg een week geleden 150€ korting op dat ding, is nu helaas weg :(

Goedkoopste optie met een HD7970M kost dus wat je hieronder ziet:

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2yye0yf.jpg

Bedrag in rekenmachine is cashback bedrag wat je krijgt van shopkorting.

[ Voor 53% gewijzigd door Quad op 01-02-2013 14:05 ]

nggyu nglyd

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Ok, dus je hebt die 1535,- (waar ik dan nog mem en een SSD bij moet kopen) en die 89,- euro gaat er nog vanaf, waardoor de "kale" laptop op € 1446,- komt?

Wat zijn dan de overige specs van het ding?

Aannames zijn fataal.

• Quad

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2yosb3d.jpg

Dit is eigenlijk echt kaal, maar elke upgrade via Dell is de hoofdprijs betalen.

nggyu nglyd

Verwijderd

Quad schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:02:
Ah ik zie het al, je kreeg een week geleden 150€ korting op dat ding, is nu helaas weg :(

Goedkoopste optie met een HD7970M kost dus wat je hieronder ziet:

[afbeelding]

Bedrag in rekenmachine is cashback bedrag wat je krijgt van shopkorting.
Dat is zonder het 1080p scherm, met 1080p scherm en HD 7970m zou de basisprijs € 1,749.00 moeten zijn.

De M17x komt verder met 6GB RAM (4 DIMM slots aanwezig) en een 500GB hdd.

• Quad

Quad

Doof

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:14:
[...]

Dat is zonder het 1080p scherm, met 1080p scherm en HD 7970m zou de basisprijs € 1,749.00 moeten zijn.

De M17x komt verder met 6GB RAM (4 DIMM slots aanwezig) en een 500GB hdd.
Ahh kut, heb ik helemaal niet aan gedacht!!
|:(

Dan klopt het verhaal van Darkstone verder wel, en wordt het een duurdere (maar beter als de Medion!) investering.

@Gameover, ik geef je dan groot gelijk. Ben alleen geen xNotebooks fan :+ Daar kan ik je dan niet bij helpen helaas ;(

[ Voor 25% gewijzigd door Quad op 01-02-2013 14:18 ]

nggyu nglyd

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Nou, die Alienware valt echt af dan, dat is echt de hoofdprijs. Dan zit je op 1446,- met een lullig 500GB HD'tje, en niet eens een 1080P scherm. Dan moet je er nog mem en een SSD bijkopen.

Voor veel minder geld dan dat (en acceptabele extra-prijzen) configureer je een Xnotebooks Titan.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Dan krijg je ook veel slechtere bouwkwaliteit. De toetsenborden, touchpads en bouwkwaliteit van clevo gebaseerde laptops worden echt al jaren afgekraakt op de meeste reviewsites. In principe doet de M17x alles wat je maar kan opnoemen beter, behalve dat er geen mat scherm op zit.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Mja, wordt me toch echt te duur. Zeker voor sporadisch spelletje. :P

Toch maar de Inspiron 17R SE, nu is alleen nog de vraag hoe ik die prijs op de door jou genoemde 759,- krijg. :P

Bestaat de XPS17 niet meer trouwens? Dat is toch de lijn tussen inspiron en alienware?

[ Voor 19% gewijzigd door GaMeOvEr op 01-02-2013 14:31 ]

Aannames zijn fataal.

• Quad

Quad

Doof

Kortingsbon moet je ff dagje mee wachten, morgen of vandaag misschien nog weer nieuwe.

Quad in 'reviews: Laptop Best Buy Guide: februari 2013'

nggyu nglyd

• Swift92
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 22:21
Kortingsbon van €50,- werkt niet meer helaas :'( Ik wou gister de 15R SE bestellen maar helaas..

• Quad

Quad

Doof

Zoals gezegd, even een dagje geduld :)

nggyu nglyd

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Ja, maar dan kom ik met kortingsbon en epp uit op € 854,06 - 5,88 % shopkorting = 803 uit, niet op 759,- ?
Quad schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:32:
Kortingsbon moet je ff dagje mee wachten, morgen of vandaag misschien nog weer nieuwe.

Quad in 'reviews: Laptop Best Buy Guide: februari 2013'
Oh, ik lees daar ook dat die Inspiron geen gigabit ethernet heeft? Dat is dan wel weer kut zeg. Kan ik voor grotere datatransfers weer met fucking USB meuk aan de slag terwijl ik 8TB in raid6 op mijn server heb..

Welke gek bedenkt dat nou weer? Alles heeft al 5 jaar zo'n beetje gigabit...

[ Voor 40% gewijzigd door GaMeOvEr op 01-02-2013 14:41 ]

Aannames zijn fataal.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Even een update,

Ik denk dat ik me maar over het gemis van de Gigabit poort heen moet zetten. Nu las ik op het internet, dat mensen de Inspiron 17R SE ook met tobo met backlight hebben. Hee, dat is mooi! Echter, bij de configuratie opties komt die nergens naar voren toe.

Nou Dell bellen dan maar. "Ja hoor meneer, die optie voor backlight keyboard is er inderdaad!"

Ik kan hem echter niet vinden op de configuratiepagina's! "Ja dat klopt meneer, dat kan alleen telefonisch!"

:F 8)7

Kortom, kun je telefonisch straks ook dezelfde kortingen regelen (EPP, kortingsbonnen, cashbacks) zoals dat je dat digitaal kunt?

(Ik gok dat ik het antwoord al weet. ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door GaMeOvEr op 01-02-2013 16:29 ]

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Er zit inderdaad geen GB ethernet op, goed dat je het zegt, ik was het namelijk alweer vergeten. Er is verder niet echt een alternatief in het segment. De dichtstbijzijnde concurrent is volgens mij de asus N76, maar die kost ook al €1100-1200 met dezelfde hardware (nu ja, GT 650m met DDR3 ipv GDDR5).

Verder kan je telefonisch geen kortingsacties toepassen. Je kan wel een toetsenbord los bestellen, dat is bij dell zo'n €50 a €60. Op ebay misschien goedkoper, ik heb nog niet gezocht.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Ik kan ze inderdaad over de chat ook een offerte laten maken, vervallen ook alle kortingen. :F

Toetsenbord schijnt dan € 40,- meer te kosten. Stevig, als het hele ding € 50 - 60,- kost.

Aannames zijn fataal.

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 19:04
Ik weet dat je dit hier niet vraagt maar je geeft aan dat je 1920x1200 een gemis vind. Ik kan niet anders dan je 1000% gelijk geven. De populariteit van het multimedia 16x9 formaat heeft dit veroorzaakt maar qua productivity mis ik die 180 pixels in de hoogte dagelijks. Kom zelf nl. van een XPS 1730 af (de opvolger van de 1710).

In vraag en aanbod wordt een vrij dikke XPS 1730 aangeboden. Nog afgezien van het feit of je 2de hands zou willen overwegen heeft deze XPS serie wel het nadeel dat er geen hardware ondersteuning is voor Hyper-V en dat betekend dat je onder Windows 8 geen virtuele machines kunt draaien.

De XPS 1730 heeft gigabit ethernet en 2 diskdrives. Maar natuurlijk geen USB3 noch E-sata.

Hans van Zijl

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Dat is me toch echt te verouderd ondertussen, sorry. ;)

Aannames zijn fataal.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Zo, de Inspiron 17R SE bestelt. Helaas was er deze week geen nieuwe kortingsbon voor de Inpiron serie.

Aangezien ik geen idee heb wanneer de gratis verzending daadwerkelijk vervalt (lees, misschien wordt die wel weer gelijk vernieuwd, misschien ook niet) en de extra 50,- korting die er nu op zit en ik het niet hebben van een laptop al best irritant vind, heb ik hem maar gewoon nu besteld. :P

De config zoals ik hem gekozen heb, kwam daarmee met EPP op € 854,06 uit, waar dan nog de Cashback afgaat van shopkorting.nl.

Vervolgens heb ik heel onnozel Dell gebeld "owh ja oeps vergeten het Backlit toetsenbord toe te voegen aan mijn bestelling" (Die kon alleen telefonisch namelijk en dan vervielen alle kortingen. ;) ) hebben ze nu mijn bestaande order ge-edit met behoud van alle kortingen en wel voor 4 tientjes het backlit toetsenbord erbij. :+

Kortom, mijn Inspiron 17R SE met core i7 3630, 650GT video, FullHD scherm, 1TB hdd en 6GB geheugen en backlit tobo komt nu op € 894,19 waar dan nog de shopkorting cashback afgaat = 894,19 - € 52,58 = 841,60.

Vervolgens nog 2x8 GB corsair mem (CMSX16GX3M2A1600C10, bewezen getest) en een Samsung 840 Pro 128GB besteld voor zo'n 200 euro, dan heb ik toch voor grofweg € 1050,- een erg net uitgeruste laptop.

Jammer dat ik niet een weekje eerder was, dan had ik nog die extra kortingsbon van 50,- gehad, maarja. de deal is zo op zich ook al best netjes. :)

Aannames zijn fataal.

• Quad

Quad

Doof

Ach ja, je hebt het wel mooi voor elkaar straks! :)

Strakke actie overigens mbt het backlit KB. :9
Hopelijkt pakt shopkorting het wel correct op mbt bijbestellen van de backlit KB.

nggyu nglyd

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Ach, dan kan ik daar nog altijd een telefoontje aan wagen. ;)

Aannames zijn fataal.

• Quad

Quad

Doof

Normaliter is een contact bericht verzenden met je ordernummer voldoende :)

nggyu nglyd

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
zie je.. die gay-m-over is zo gek nog niet

gefeliciteerd met je aankoop! mooi ding! jammer dat het toch geen AW is geworden!
hoewel deze de helft kost ongeveer.. gewoon een paar mhz-en bij die gt650m, en je kan lekker notebook black ops-en

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Alienware is leuk hoor, maar voor die 3-4x per jaar dat ik er een spelletje op ga spelen toch wel heel erg veel duurder. ;)

Het zou ook een volkomen ander verhaal zijn als het daadwerkelijk ook een desktop replacement zou zijn in de echte zin van het woord: Als ik geen vaste computer meer zou hebben.

Echter aangezien ik die nog steeds heb en zeker ook niet kwijt wil (zit er wel 12 uur per dag achter minimaal, werk en privé gecombineerd) was dat dus niet echt relevant. :)

Aannames zijn fataal.

• aron225
mooi ding hoor die 17r se.. maar mijn mening ken je ondertussen wel ;)

ik neem aan dat je die 840 gewoon in 2.5inch heb gekocht? en geen msata ?

er zit namelijk ook een msata slot op.. maar is sata2,,, niet 3.. dus beter gewoon fullsize..

hoor wel wanneer er blops opstaat en je on-the-go onze ass kan redden

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• Quad

Quad

Doof

aron225 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:32:
mooi ding hoor die 17r se.. maar mijn mening ken je ondertussen wel ;)

ik neem aan dat je die 840 gewoon in 2.5inch heb gekocht? en geen msata ?

er zit namelijk ook een msata slot op.. maar is sata2,,, niet 3.. dus beter gewoon fullsize..
Volgens mij is die mSata slot ook het minpuntje in de 17R SE, deze kan buggen meende ik ergens gelezen te hebben.. Weet alleen niet waar.
hoor wel wanneer er blops opstaat en je on-the-go onze ass kan redden
_O-

nggyu nglyd

• aron225
er moet toch iemand de redder in nood zijn?
en gameover stelt met zijn zwoele stem en relatieve kijk op de game iederee gerust en helpt ons naar een hoger niveau!.

top gozer (ik hoor hem nog schreeuwen.. ga toch fietsen kut noob met je kut c4)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Pah, ik ben altijd de redelijkheid zelve. ;)

Maar ik heb inderdaad gewoon een 2,5" Sata drive gekocht, geen msata. Wil wel de maximale performance en meer als 2 disken hoef ik nu ook weer niet. ;)

Aannames zijn fataal.

• aron225
wel grappig. kunnen we eindelijk eens kijken hoever we die gt650m kunnen pushen in dat ding??
of ga je gewoon je stock speeds aanhouden?

mijn 675 heeft VEEL ruimte.
dus die 650m moet makkelijk 100 core en 150mhz mem clock erbij kunnen hebben!!!

Pagina: 1