Hi,
Sinds een upgrade van Windows 7 naar Windows 8 wil de PC niet meer afsluiten.
De juiste button voor het afsluiten vinden lukt uiteraard wel, vervolgens komt er een scherm 'Afsluiten' met een het ronddraaiende icoontje en de melding dat de PC wordt afgesloten. Alleen dat gebeurt niet; hij blijft urenlang nadenken waardoor ik de PC pas kan afsluiten door de aan/uit knop lang in te drukken.
Er zijn verder geen foutmeldingen, etc. Wel kan ik zien in Dell Support center dat de PC niet goed is afgesloten (duh).
PC is een Dell Inspiron 580, daarvan zijn op de Dell productpagina geen Windows 8 drivers verkrijgbaar. Ondanks dat is de upgrade naar Windows 8 zonder problemen verlopen en gaf de upgrade assistent geen problemen aan. In apparaatbeheer staan geen foutmeldingen.
Tot nu toe heb ik geprobeerd (oplossingen gezocht via Google):
- snel starten uitschakelen
- BIOS update (was niet beschikbaar)
- driver updates gecheckt (alles up to date)
- Dell geprobeerd te contacten (garantie verlopen)
- Microsoft forum (geen oplossing)
Weet iemand een oplossing?
Frank
Sinds een upgrade van Windows 7 naar Windows 8 wil de PC niet meer afsluiten.
De juiste button voor het afsluiten vinden lukt uiteraard wel, vervolgens komt er een scherm 'Afsluiten' met een het ronddraaiende icoontje en de melding dat de PC wordt afgesloten. Alleen dat gebeurt niet; hij blijft urenlang nadenken waardoor ik de PC pas kan afsluiten door de aan/uit knop lang in te drukken.
Er zijn verder geen foutmeldingen, etc. Wel kan ik zien in Dell Support center dat de PC niet goed is afgesloten (duh).
PC is een Dell Inspiron 580, daarvan zijn op de Dell productpagina geen Windows 8 drivers verkrijgbaar. Ondanks dat is de upgrade naar Windows 8 zonder problemen verlopen en gaf de upgrade assistent geen problemen aan. In apparaatbeheer staan geen foutmeldingen.
Tot nu toe heb ik geprobeerd (oplossingen gezocht via Google):
- snel starten uitschakelen
- BIOS update (was niet beschikbaar)
- driver updates gecheckt (alles up to date)
- Dell geprobeerd te contacten (garantie verlopen)
- Microsoft forum (geen oplossing)
Weet iemand een oplossing?
Frank