Toon posts:

c400 clocking

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb mijn voodoo 3 in de boom gehangen en een tnt 2 ultra erin gehangen. Zou ik nu wel een fsb van 100 kunnen halen ipv 83??
Of kan die c400 echt niet hoger dan 500?

Overige config.
Be-6 c400@500
TNT 2 U
Maxtor 17.3Gb (of is dit de rotte peer?)
160Mb intern

Tips gevraagd!!

Zou die nieuwe bios voor de be-6 ook verschil maken wat het opklokken betreft???

Verwijderd

Je harde schijf en videokaart hebben geen last van een 100 mhz fsb. De pci,isa,ide bus loopt dan nl. op 33 mhz (divider 1/3) en dat is ideaal voor de harddisk. 83 mhz was veel lastiger voor de harde schijf, de pci,ide,isa bus loopt dan nl op 41,7 mhz (divider is dan nl. 1/2). De meeste harddisks houden daar niet van.

je kunt proberen de fsb naar 100 mhz te verhogen. Je krijgt dan cel400@600. De mendocino core zit dan wel echt aan z'n top.
Laatst las ik een topic van massacre waarin hij schreef dat zijn celly400@600 overleden was. Na een paar maanden was de proc kapot gegaan geloof ik. Iedere proc is verschillend dus je moet het gewoon uitproberen.

Verwijderd

Yups... 2 maanden... Ik gaf hem 2,3 volt, en hij was gekoeld met een alpha. Wees voorzichtig. Maar als je geluk hebt, je koelt goed en je verhoogt het voltage niet al te veel, moet het goed gaan. Zorg dat je niet op het absolute maximum van de processor zit, dan wordt het link. Die van mij kon trouwens op warme zomerdagen die 600 niet eens :)

Verwijderd

Mijn celeron 366 loopt max op 458 (fsb 83) SUPERSTABIEL. 550 lukt op 2,3 volt, maar dan zeer instabiel. 2,4 volt lijkt mij wat veel van het goede. Advies: FSB 100 gewoon proberen, maar voltage zou ik niet hoger zetten dan 2,2 volt, tenzij je je processor als warmhoudplaatje wilt gebruiken. Het lijkt mij sterk dat die Voodoo3 de boosdoener was. FSB 100 is sowieso compatibel met elk apparaat, itt fsb 83MHz.

Verwijderd

Mijn celeron 366 loopt max op 458 (fsb 83) SUPERSTABIEL. 550 lukt op 2,3 volt, maar dan zeer instabiel. 2,4 volt lijkt mij wat veel van het goede. Advies: FSB 100 gewoon proberen, maar voltage zou ik niet hoger zetten dan 2,2 volt, tenzij je je processor als warmhoudplaatje wilt gebruiken. Het lijkt mij sterk dat die Voodoo3 de boosdoener was. FSB 100 is sowieso compatibel met elk apparaat, itt fsb 83MHz. Je moet wel even checken of je PC100 geheugen hebt. zo te zien heb je er een reepje 32 Mb bij. wellicht zit daar een bottleneck