Toon posts:

Opstart problemen met externe hdd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een mod had mijn topic te snel gesloten.

Het probleem doet zich nog steeds voor, hij zegt dat de oplossing simpel te vinden is met google. Dus niet want er staan geen oplossingen aangegeven.Ik heb genoeg gezocht via google. Veel mensen hebben hier last van. Maar nergens lees je dat het ergens opgelost is. Mijn probleem blijft nog steeds.

Probleem is dus: Op een windows 7 Ultimate 64 bit.

Hoi als ik mijn externe HD WD My Book van 3 TB in plug en ik start de computer op dan wordt na de windows logo het beeld toch wel lang zwart. En soms gaat het lcd scherm lampje knipperen. Maar dan toch gaat windows wel weer verder. Is er een manier om dit te voorkomen zonder de externe hdd usb eruit te trekken?

Ik heb al legacy usb in de bios op disable gezet, maar dat haald niets uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat er precies misgaat is me nog niet helemaal duidelijk.:
A: Er komt te staan ‘choose proper bootdevice’ ofzo
B: er komt niks
C: searching for media

Wat het handigst is als je niet wil booten van de externe schijf is deze uit de boot volgorden halen in de BIOS. Dit kan je bij de lijst hard disk drives doen meestal met +/- toets ofzo. Dan zou het niet meer voor moeten komen. Wat je ook kan bekijken is de Windows boot.ini (das wel te google) en aldaar 1 enkel OS aanmelden en de 'keuze tijd' verlagen. Als dit niet het gewenste effect heeft zal ik de 3TB een keer via schijf beheer helemaal ontdoen van partities en opnieuw formateren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 23:08
Ik zie inderdaad veel google resultaten en maar weinig oplossingen. Er lijkt een Asus moederbord te zijn waarbij een bios firmware update lijkt te helpen. Voor de rest is het advies, je externe schijf uitschakelen of uit pluggen tijdens de boot. Windows "polled" de schijf tijdens booten en bij grote schijven kan dit even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:44:
wat er precies misgaat is me nog niet helemaal duidelijk.:
A: Er komt te staan ‘choose proper bootdevice’ ofzo
B: er komt niks
C: searching for media

Wat het handigst is als je niet wil booten van de externe schijf is deze uit de boot volgorden halen in de BIOS. Dit kan je bij de lijst hard disk drives doen meestal met +/- toets ofzo. Dan zou het niet meer voor moeten komen. Wat je ook kan bekijken is de Windows boot.ini (das wel te google) en aldaar 1 enkel OS aanmelden en de 'keuze tijd' verlagen. Als dit niet het gewenste effect heeft zal ik de 3TB een keer via schijf beheer helemaal ontdoen van partities en opnieuw formateren?
Nee er staat niks bij vermeld aan errors. En ik boot ook niet vanaf de externe hdd.
Het staat ook niet in de bootdevice lijstje. Op de 1e plaats heb ik de dvdrom speler, en op de 2e plaats de hdd met windows erop. De 3e boot heb ik disabled. Maar ik zie ook de icon van de aansluiting stekkertjes van de monitor (annaloog/ digitaal) knipperen na de windo logo. Dat heb ik dus ook als de pc wordt opstrart, maar dat is normaal.
Racemol schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:58:
Ik zie inderdaad veel google resultaten en maar weinig oplossingen. Er lijkt een Asus moederbord te zijn waarbij een bios firmware update lijkt te helpen. Voor de rest is het advies, je externe schijf uitschakelen of uit pluggen tijdens de boot. Windows "polled" de schijf tijdens booten en bij grote schijven kan dit even duren.
Ja dat bedoel ik, er zijn veel mensen met deze problemen, maar nergens geen oplossing voor.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is daarom goed als er een aan en uitknop op de externe HDD zit, deze zal ik dan eerst uitzetten voordat ik de pc start. Dan is er geen probleem. De externe HDD start dan ook niet op, als ik dan de pc opstart.
Nu staat dus ook nog de lagacy usb in de bios op disabled.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me dit probleem deels goed voorstellen.
De oorzaak is dat voor de meeste externe disks van Western Digital; My book en My Passport een driver moet worden geladen met de naam SES-driver.
Deze was bij mij ook de oorzaak van alle vertragingen.
Zodra je de disk eruit haalt heb je geen enkel probleem.
Pagina: 1