Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgdejong
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-07 10:20
Hallo,

Ik heb nog een grote doos met i/o-shields liggen en wou deze van de hand doen.
echter weet ik niet welk moederbord types bij de shields horen.

Is er ook een manier om hier achter te komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:57
Shields voor de AT standaard zullen waarschijnlijk een groot rond gat hebben voor een DIN aansluiting (toetsenbord, pre-ps/2) en ATX shields hebben 2 kleinere ronde gaten voor ps/2 aansluitingen.

Dan is er ook nog BTX wat volgens mij gespiegelde ATX shields zijn.

Maak gewoon foto's van de shields. Er zijn voor ATX shields namelijk ook verschillende uitvoeringen met meer of minder gaten erin voor aansluitingen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit ga je niet kunnen herleiden zonder te kijken naar de layout van de moederborden. Je zou dan voor de hele stapel op websites moeten kijken of je de layout kan vinden bij een bepaald moederbord.
Vanaf de P3 ongeveer zijn die dingen niet heel standaard meer te noemen.

Het beste wat je kunt doen is gewoon foto's maken van die dingen. Mensen die op zoek zijn naar een I/Oshield herkennen ze wel die ze nodig hebben.

Er zijn wel een paar dingen waaraan je een I/Oshield zou kunnen herkennen. 2 PS/2poorten onder elkaar ipv naast elkaar is vrijwel zeker een ASRock bord. 4 USBpoorten die niet direct tegen elkaar zitten zag je alleen op bepaalde serie MSIborden.
Maar ik denk dat hiermee je houvast aardig ophoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgdejong
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-07 10:20
Dank allen..