Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Verwijderd
200$ = 160€ / 70% (2e hands marge) = 112€
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Zo'n externe kast is daarnaast wel weer iets behoorlijks om op je bureau te zetten... Het koel vast heel behoorlijk voor een CPU, maar ik denk dat je tussen reguliere WC en LN in zit kwa toepassing. Het is namelijk volgens mij helemaal niet bedoeld voor 24/7 gebruik... Ik weet niet eens of het dat aan zou kunnen?
Als je een testbench bouwt om b.v. CPU's te cherry picken, dan is dit volgens mij een prettige snelle manier om met een passend CPU blokje snel te testen, er is zeker wel een toepassing voor.
Zo groot is ie echt niet: toen ik hem als eerste zag dacht ik dat het een voeding was. Maar dan met een externe voeding
Voor het bepalen van de verkoopwaarde is het verstandiger een Vraag en aanbod advertentie te maken.
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Ik zou zeggen, "Burst Chiller met Rad met pompje, waarbij de temperatuur zeer precies is in te stellen.Singular1ty schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:33:
Wat moet ik me bij dit apparaat voorstellen? Het klinkt als een stevige waterchiller. Hoeveel watt koelvermogen?
Dit zodat je in een labsetting dus een proces (b.v. reactie) bij een bepaalde temperatuur kan laten plaats vinden, zelfs als die reactie een temperatuursverschil veroorzaakt. Het is echt een chiller, dus je kunt de vloeistof niet warmer maken hiermee, er zijn er die dat wel kunnen.
Ik ken ze dus uit het bact typeringslab en van de sterke microscopen. (de cam wordt loeiheet, zit onder je neus en wordt ook extern gekoeld)
Dit zou dus accuraat je CPU op de juiste temperatuur kunnen houden, maar de ellende is dat het niet harder dan hard gaat en het op zich maar één rad is. Zeg maar een beetje een externe Corsair H100.
Stilte is helemaal niet aan de orde, ze staan dus vaak in ruimtes met LAV kasten en andere toch al herie makende apparatuur. Daarnaast denk ik niet dat je je 200W verstokende permantent benchende CPU er werkelijk koel mee kunt houden voor lange tijd, maar wat de werkelijke capaciteit is zou je natuurlijk kunnen bepalen.
Goede move Neddernakker, congrats voor je modstatus! Ik had bij iemand die dit leuk speelgoed zou kunnen vinden een beetje aan jou gedacht.
Ik denk alleen dat als dit een goede Computer koelingsoplossing zou zijn geweest, men dit allang in gebruik had genomen alsdanig.
het heeft wel iets tweakables, maar qua toepassing denk ik dat in die prijsklasse een single stage phase changer voor de 'die hards' een betere keuze is
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
http://www.ebay.com/itm/1...-CCD-Camera-/251193898628

Specifications:
Size: 7.5" x 5" x 7"
Weight: 6.5lb
Cooling Capacity: 150W
Set-Point Range: 10-45 °C
Control Accuracy: + / - 0.1 °C (with constant load)
Operating Voltage: 12VDC @ 8A (AC Power Supply Included)
Power Consumption: 100W
Pump Capacity: 450ml/min @ 10 PSI
Coolant: 25% Propylene Glycol
Water Connections: 1/8" Hose Barb Quick Disconnect (included)
Tank Volume: 75ml
This listing includes the chiller along with the 12V 8A power supply and a pair of quick disconnect fittings with a short length of tubing to get you started. The fittings work with 1/8" ID plastic tubing. The chiller will be shipped dry to avoid water damage. It should be filled with a 25% ethylene glycol (antifreeze) solution before operation.
Helaas maar 150 W koelvermogen zo te zien?
Ik denk dat bijna alle overgeklokte cpu's alleen al daar overheen gaan
Ziet er als nog wel grappig uit, zou voor sommige een leuk experiment kunnen zijn, misschien is het koelvermogen nog ruim op te voeren met een andere fan? (weet neit wat er nu in zit)

Hailea Chiller HC-2200A - 3300 Watt, en hij heeft kleinere broertjes
[ Voor 13% gewijzigd door player-x op 02-02-2013 19:45 ]
[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?
The pricing of the new series is also pleasantly affordable.
Kijk je naar de prijs.
Bam 1.000 +. Dat noem ik niet redelijk goedkoop XD
Maar hij heeft wel een vermogen van 3300 W, wat enorm is.
OT.
Is zo'n WC chiller niet ook bruikbaar in een lab, of is de consistentietijd van zo'n zware unit niet goed genoeg?
Het is inderdaad exact deze unit. Ik ga er maandag wat fotos van maken en op V&A zetten.DCG909 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 17:47:
Ik geloof dat dit het apparaat is.
http://www.ebay.com/itm/1...-CCD-Camera-/251193898628
[afbeelding]
Specifications:
Size: 7.5" x 5" x 7"
Weight: 6.5lb
Cooling Capacity: 150W
Set-Point Range: 10-45 °C
Control Accuracy: + / - 0.1 °C (with constant load)
Operating Voltage: 12VDC @ 8A (AC Power Supply Included)
Power Consumption: 100W
Pump Capacity: 450ml/min @ 10 PSI
Coolant: 25% Propylene Glycol
Water Connections: 1/8" Hose Barb Quick Disconnect (included)
Tank Volume: 75ml
This listing includes the chiller along with the 12V 8A power supply and a pair of quick disconnect fittings with a short length of tubing to get you started. The fittings work with 1/8" ID plastic tubing. The chiller will be shipped dry to avoid water damage. It should be filled with a 25% ethylene glycol (antifreeze) solution before operation.
Helaas maar 150 W koelvermogen zo te zien?
Ik denk dat bijna alle overgeklokte cpu's alleen al daar overheen gaan![]()
Ziet er als nog wel grappig uit, zou voor sommige een leuk experiment kunnen zijn, misschien is het koelvermogen nog ruim op te voeren met een andere fan? (weet neit wat er nu in zit)
Ik vraag me verder af of dat koelvermogen op die manier vergelijkbaar is met normale CPU coolers
Ik denk het niet, de koeling wordt verkregen door een aantal peltiers (TEC's) die het water koelen (of verwarmen) Het apparaat kan het koelwater redelijk exact op de ingestelde temperatuur houden.DCG909 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 17:47:
Ik heb precies dezelfde waar ik niks meer mee doe, het pompje is nogal luidruchtig
Bruikbaarheid hangt idd vooral van de herrie af, ik sprak laatst iemand die dit soort spul zelf bouwt en dan zo stil mogelijk.
Icm een goede rad enzo levert dit leuke setups op.
mixing a drink and music
Wat mij wel heel heel extreem leek
Het enige wat ik me afvraag is hoe dat hij dat doet, peltiers staan namelijk niet bepaald bekend om hun efficientie en ze zeggen dat het 'Refrigerant-Free' is.
[ Voor 9% gewijzigd door Koffie op 15-02-2013 18:04 ]
Tijd voor een nieuwe sig..
Voor mijn toepassing maakt het niet uit, maar naast een PC zou je er gek van worden
Ik ben ook benieuwd naar je opstelling QinX
Ik ga de pomp vervangen voor een stiller exemplaar, en er een groter reservoir tussen plaatsen.
Koffie schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 12:16:
Inmiddels de cover eraf gehad, het is echt de pomp
Ik ga de pomp vervangen voor een stiller exemplaar, en er een groter reservoir tussen plaatsen.
Daar was ik dus al bang voor...djunicron schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:22:
[...][...]
Stilte is helemaal niet aan de orde, ze staan dus vaak in ruimtes met LAV kasten en andere toch al herie makende apparatuur. [...]
Als de de pomp gaat vervangen, denk ik dat je daarvoor voor iets met dergelijke capaciteit toch ook geen geringe prijs zal betalen. Benieuwd of zo'n ding leuk te modden is.
Straks even kijken of ik in het deksel van mijn gistvat 2 doorvoeren kan maken.
edit: Done

[ Voor 38% gewijzigd door Koffie op 16-02-2013 14:21 ]
Ik ga geen opstelling maken, het is meer voor product onderzoekXanderDrake schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 12:14:
Wow ja, wat een geluid. Toen wij hem es een keer probeerde was het meer een zware fan die draaide, dat pomp geluid kan ik me niet herinneren.
Ik ben ook benieuwd naar je opstelling QinX
ik ben een con-collega van hun.
Toch ben ik wel benieuwd of jou pomp ook zo'n herrie maakt?
Ik zal van de week eens een testje draaien bij ons. Ik verwacht ook een hoop herrie, het is een gear pump.Koffie schreef op zondag 17 februari 2013 @ 07:24:
Hij heeft bij mij iig de hele nacht een dikke 30 liter water op 20 graden gehouden in een kamer waar het circa 14 graden was
Toch ben ik wel benieuwd of jou pomp ook zo'n herrie maakt?
BTW: Stuur me even een PM als je de handleiding wilt hebben