Niet alle apparaten zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-12 08:38
Ik ben mijn huisnetwerk aan het opzetten en stuit op een probleem. Ik heb een modem/router van UPC en daarnaast een FRITZ BOX als accesspoint ingericht (waar ook mijn VOIP over gaat).

De PC is (net als de FRITZ BOX) direct aangesloten op het modem. De printer is via het wifi netwerk aangesloten op de FRITZ BOX.

Stel dat ik vanaf de PC wil printen, dan krijg ik het maar niet voor elkaar. Als ik bijvoorbeeld met mijn laptop verbonden ben via het WIFI netwerk van het modem dan zie ik alleen de PC. Ben ik met de laptop aangesloten op de FRITZ BOX, dan zie ik alleen de apparaten die met de FRITZ BOX verbonden zijn.

In onderstaande tekening staat hoe ik e.e.a. heb ingesteld. Iemand enig idee hoe ik hier één netwerk van kan maken die alle apparaten met elkaar kunnen delen ?

Afbeeldingslocatie: http://www.masson.nl/netwerk.jpg

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-11 19:52
Hebben het Modem en de router allebei DHCP aanstaan?

• Stephane
DHCP staat alleen op het modem aan.

Verwijderd

Wan poort op de Fritz niet gebruiken maar een lan poort, en dus maar 1 adres aan de Fritz toekennen.

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-11 18:20

Plato112

Da is toch nie normaal!

En is in de Fritzbox de gateway goed ingesteld? Dus op het IP van de modem?

Speed limits are like herpes.

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-12 14:10
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:24:
Wan poort op de Fritz niet gebruiken maar een lan poort, en dus maar 1 adres aan de Fritz toekennen.
Dit dus. Dan zal alles achter de fritz box ook weer DHCP krijgen en hoef je niet meer met statische IP's te werken.

Enige probleem is dan de VOIP, aangezien die wel een internetverbinding verwacht via WAN poort...

Makkelijkste zou zijn om die Fritzbox er gewoon uit te gooien een een domme switch/wifiAP daar voor in de plaats te gooien zonder router mogelijkheden. Alleen zit je dan met je VOIP.

[ Voor 43% gewijzigd door Sleepkever op 01-02-2013 16:40 . Reden: Ik moet beter lezen. ]

• Stephane
Ik denk dat het daar dus mis gaat. DIe VOIP heb ik echt nodig. Ik denk dat ik er er maar een extra switch tussen ga proppen. Dank voor de hulp !

Verwijderd

Fritz box kan je ook instellen als "zonder ADSL". Dus als een gewone router / AP.

Bijna geen enkele modems hebben dat. Modems willen altijd een ADSL lijn als WAN.
Pagina: 1