SFP(+) flashen ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotty
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met Flexoptix en dan met name met hun Flexbox oplossing?

Flexbox is een device waar je base SFP's mee kan configureren. Je koopt dus een zeer goedkope basis SFP en die flash je met de software die je wilt (compatible met eigenlijk alle grote merken Cisco, Juniper, HP enz.)

Iemand ervaring met deze oplossing? Het klinkt allemaal erg mooi, helaas is de prijsopbouw mij nog neit helemaal duidelijk maar voordat ik me daar echt helemaal in verdiep ben ik vooral benieuwd wie dit kent (op internet vind je niet heel veel ervaringen)

**MCSA**MCSE**CCNA**VCP4**VCP5&CCNP in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ik zou daar ver van weg blijven. Totaal geen ervaring mee, maar als je support wil blijven houden van je leverancier kan ik je aanraden gewoon originele SFP's te kopen. Ik denk dat je daar op termijn ook gewoon geld mee bespaart.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotty
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
WhizzCat schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:38:
Ik zou daar ver van weg blijven. Totaal geen ervaring mee, maar als je support wil blijven houden van je leverancier kan ik je aanraden gewoon originele SFP's te kopen. Ik denk dat je daar op termijn ook gewoon geld mee bespaart.
Mwoa beetje kort door de bocht naar mijn idee.. Kijk dat je het niet in je core apparatuur gebruikt is een keuze die ik goed kan begrijpen maar als het goed werkt dan zie ik best wel wat toepassing mogelijkheden. Het verschil in kosten op een dergelijke sfp is echt heel riant.. Als ik een manier kan vinden om op een verantwoorde wijze onder de vendor lock uit te komen in de sfp markt dan is dat wat mij betreft toch wel het onderzoeken waard....

**MCSA**MCSE**CCNA**VCP4**VCP5&CCNP in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen, maar ik werk in een kritieke omgeving (de Zorg) en kan het mij dus niet permitteren. Ook niet buiten mijn Core netwerk (zowel SAN als Netwerk).

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

WhizzCat schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:38:
De grap is dat "Originele" SFP's dezelfde SFP's zijn die je voor drie tientjes bij een andere vendor haalt.

De SX sfp's van HP (J4858[ABC]) en Cisco (GLC-SX-MM) bijvoorbeeld zijn gewoon Finisars met een ander stickertje erop en een of andere aanpassing in de eeprom. Je haalt echt geen betere kwaliteit in huis als je een Cisco sfp koopt t.o.v. een Finisar.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 01-02-2013 16:32 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Dat weet ik ook wel :P Het gaat mij ook niet om kwaliteit, maar domweg support en wellicht ook een extra QC tijdens het stickertje plakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:02
CyBeR schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:18:
[...]

De grap is dat "Originele" SFP's dezelfde SFP's zijn die je voor drie tientjes bij een andere vendor haalt.

De SX sfp's van HP (J4858[ABC]) en Cisco (GLC-SX-MM) bijvoorbeeld zijn gewoon Finisars met een ander stickertje erop en een of andere aanpassing in de eeprom. Je haalt echt geen betere kwaliteit in huis als je een Cisco sfp koopt t.o.v. een Finisar.
Het hoeven niet de zelfde te zijn he. Kwalitatief kan er wel degelijk een verschil zitten tussen de HP versies en de finisar eigen merk versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

WhizzCat schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:29:
Dat weet ik ook wel :P Het gaat mij ook niet om kwaliteit, maar domweg support en wellicht ook een extra QC tijdens het stickertje plakken :)
Wat support betreft: houdt een paar vendor-versie achter de hand mocht er een probleem zijn en gebruik verder generieke van goede OEMs (Finisar, Picolight, MRV, etc).

Wat betreft QC (en wat betreft Rolfie hierboven) daar geloof ik niet echt in, in dit geval. Deze onderdelen zijn zodanig simpel dat er weinig verschil in valt te zijn. Maak er maar 's een open.

Sowieso: SFP's bestaan juist om die uitwisselbaarheid. Dat wordt een beetje teniet gedaan door die stomme vendors, alleen omdat ze wat extra marge willen hebben :| IMO is het hetzelfde verhaal als dat IBM en HP ook hun "eigen" fiber patchkabeltjes verkopen: gewoon een patchkabel van (waarschijnlijk, die onzin koop ik niet :P) Corning met een andere sticker op de verpakking. Ik heb ook 802.3af PoE injectors van "HP": dat zijn PowerDSine 3001GC's (waarbij ze niet moeilijk gedaan hebben om er HP op te zetten, buiten de doos om.)

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeR op 02-02-2013 13:25 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06 15:50
CyBeR schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 13:05:
[...]

Wat support betreft: houdt een paar vendor-versie achter de hand mocht er een probleem zijn en gebruik verder generieke van goede OEMs (Finisar, Picolight, MRV, etc).

Wat betreft QC (en wat betreft Rolfie hierboven) daar geloof ik niet echt in, in dit geval. Deze onderdelen zijn zodanig simpel dat er weinig verschil in valt te zijn. Maak er maar 's een open.

Sowieso: SFP's bestaan juist om die uitwisselbaarheid. Dat wordt een beetje teniet gedaan door die stomme vendors, alleen omdat ze wat extra marge willen hebben :| IMO is het hetzelfde verhaal als dat IBM en HP ook hun "eigen" fiber patchkabeltjes verkopen: gewoon een patchkabel van (waarschijnlijk, die onzin koop ik niet :P) Corning met een andere sticker op de verpakking. Ik heb ook 802.3af PoE injectors van "HP": dat zijn PowerDSine 3001GC's (waarbij ze niet moeilijk gedaan hebben om er HP op te zetten, buiten de doos om.)
Precies, paar orginele Cisco's in de kast, zijn er problemen met je OEM SFP's (ik gebruik Solid Optics), dan omwisselen & TAC case aanmaken ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
Als je Cisco switches hebt hoef je zelf de firmware van de SFP modules niet te vervangen, typ het volgende commando in de CLI:

service unsupported-transceiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-07 12:09
RedShift schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:52:
Als je Cisco switches hebt hoef je zelf de firmware van de SFP modules niet te vervangen, typ het volgende commando in de CLI:

service unsupported-transceiver
Als je nog support wilt hebben, zul je alleen wel degelijk fysiek originele optics in moeten prikken :)

prutsert

Pagina: 1