EDIT: Titel moet natuurlijk 'Dilemma nieuwe laptop (W8, Dedi GPU, touchscreen) zijn.
Beste Tweakers,
Ik zit met een dilemma over de aanschaf van een nieuwe ultrabook/tablet mix (sort of)
Heb al redelijk wat zitten zoeken en ook al wat gevonden maar het is allemaal 'net niet'.
De nieuwe ultrabooks, Aspire S7, Vaio, Samsung 9 series, Asus etc. zijn allemaal erg mooi maar zoals boven aangegeven is het allemaal 'net niet'.
Misschien dat jullie mij een goede kant op kunnen schoppen zodat ik eindelijk een beslissing kan nemen.
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Gamen, internet, films, penetratietesten (audits) (Niet in die volgorde, per se)
Wat mag je laptop gaan kosten?
Mijn budget is maximaal €3000.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Nee. Die keren dat ik naar vrienden, beurs of presentatie ga maakt gewicht weinig uit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee. Prestaties zijn belangrijker dan (merk)voorkeuren.
--
De eisen
Processor: Intel i5 - i7
Of vergelijkbare kwaliteit en snelheid van ander merk
Geheugen: 4 - 8 GB
Opslag: 128 - 256 GB SSD
Heb een externe HDD van 2 TB dus niet per se opslagruimte nodig maar als het erbij zit / kan, prima.
Scherm: 13,3" - 15,6"
MUST: 1920 x 1080 Full HD 1080p incl. touchscreen voor Windows 8
Accu:
Niet belangrijk
Videokaart:
MUST: Dedicated GPU 1 á 2 GB (Hoe meer, hoe beter)
--
Het dilemma waar ik erg mee zit is dat bij (alle?) ultrabooks een gedeelde Intel GPU er in gestopt word.
Dit zorgt er eigenlijk toch wel voor dat een keer los gaan op spellen als Assassins Creed 3 er niet in zit.
Mocht iemand enig advies hebben, mijn dank is groot!
Beste Tweakers,
Ik zit met een dilemma over de aanschaf van een nieuwe ultrabook/tablet mix (sort of)
Heb al redelijk wat zitten zoeken en ook al wat gevonden maar het is allemaal 'net niet'.
De nieuwe ultrabooks, Aspire S7, Vaio, Samsung 9 series, Asus etc. zijn allemaal erg mooi maar zoals boven aangegeven is het allemaal 'net niet'.
Misschien dat jullie mij een goede kant op kunnen schoppen zodat ik eindelijk een beslissing kan nemen.
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Gamen, internet, films, penetratietesten (audits) (Niet in die volgorde, per se)
Wat mag je laptop gaan kosten?
Mijn budget is maximaal €3000.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Nee. Die keren dat ik naar vrienden, beurs of presentatie ga maakt gewicht weinig uit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee. Prestaties zijn belangrijker dan (merk)voorkeuren.
--
De eisen
Processor: Intel i5 - i7
Of vergelijkbare kwaliteit en snelheid van ander merk
Geheugen: 4 - 8 GB
Opslag: 128 - 256 GB SSD
Heb een externe HDD van 2 TB dus niet per se opslagruimte nodig maar als het erbij zit / kan, prima.
Scherm: 13,3" - 15,6"
MUST: 1920 x 1080 Full HD 1080p incl. touchscreen voor Windows 8
Accu:
Niet belangrijk
Videokaart:
MUST: Dedicated GPU 1 á 2 GB (Hoe meer, hoe beter)
--
Het dilemma waar ik erg mee zit is dat bij (alle?) ultrabooks een gedeelde Intel GPU er in gestopt word.
Dit zorgt er eigenlijk toch wel voor dat een keer los gaan op spellen als Assassins Creed 3 er niet in zit.
Mocht iemand enig advies hebben, mijn dank is groot!