Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dilemma nieuwe laptop (W8, Dedi CPU, touchscreen)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
EDIT: Titel moet natuurlijk 'Dilemma nieuwe laptop (W8, Dedi GPU, touchscreen) zijn.

Beste Tweakers,

Ik zit met een dilemma over de aanschaf van een nieuwe ultrabook/tablet mix (sort of)
Heb al redelijk wat zitten zoeken en ook al wat gevonden maar het is allemaal 'net niet'.

De nieuwe ultrabooks, Aspire S7, Vaio, Samsung 9 series, Asus etc. zijn allemaal erg mooi maar zoals boven aangegeven is het allemaal 'net niet'.
Misschien dat jullie mij een goede kant op kunnen schoppen zodat ik eindelijk een beslissing kan nemen.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Gamen, internet, films, penetratietesten (audits) (Niet in die volgorde, per se)

Wat mag je laptop gaan kosten?
Mijn budget is maximaal €3000.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Nee. Die keren dat ik naar vrienden, beurs of presentatie ga maakt gewicht weinig uit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee. Prestaties zijn belangrijker dan (merk)voorkeuren.

--

De eisen

Processor: Intel i5 - i7
Of vergelijkbare kwaliteit en snelheid van ander merk

Geheugen: 4 - 8 GB

Opslag: 128 - 256 GB SSD
Heb een externe HDD van 2 TB dus niet per se opslagruimte nodig maar als het erbij zit / kan, prima.

Scherm: 13,3" - 15,6"
MUST: 1920 x 1080 Full HD 1080p incl. touchscreen voor Windows 8

Accu:
Niet belangrijk

Videokaart:
MUST: Dedicated GPU 1 á 2 GB (Hoe meer, hoe beter)

--

Het dilemma waar ik erg mee zit is dat bij (alle?) ultrabooks een gedeelde Intel GPU er in gestopt word.
Dit zorgt er eigenlijk toch wel voor dat een keer los gaan op spellen als Assassins Creed 3 er niet in zit.

Mocht iemand enig advies hebben, mijn dank is groot!

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 19:04
Een notebook met deze specificaties bestaat nog niet - volgens de pricewatch :)
zoals je zelf al aangeeft is de wens voor een dedicated videokaart de bottleneck.

Wellicht moet je je focus verplaatsen naar een all-in-one. Probleem daarmee is dat je dan niet het kleine formaat hebt dat jij wilt.

Hans van Zijl

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet eerlijk toegeven dat ik de Acer Aspire S7-391-73514G25AWS erg mooi vind. Ook qua prestaties en prijs (€1499) is het niet slecht maar weer een gedeelde Intel HD 4000.

Nu kun je daar vast wel wat Command & Conquer of Facebook spelletjes mee doen als tijdverdrijf maar dan zie ik me alsnog bijna genoodzaakt om een PS4 / XBox 720 aan te schaffen om een 'normaal' spelletje te kunnen doen, wat dan ook wel weer kan, maar heb ik ook weinig aan als ik ergens anders ben.

Een all-in-one systeem was mogelijk geweest als het een desktopvervanger zou moeten worden.
Helaas is reizen (niet dagelijks maar toch) wel van de orde.

Bedankt voor 't meedenken jwpmzijl :)

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 02:26:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik de Acer Aspire S7-391-73514G25AWS erg mooi vind. Ook qua prestaties en prijs (€1499) is het niet slecht maar weer een gedeelde Intel HD 4000.

Nu kun je daar vast wel wat Command & Conquer of Facebook spelletjes mee doen als tijdverdrijf maar dan zie ik me alsnog bijna genoodzaakt om een PS4 / XBox 720 aan te schaffen om een 'normaal' spelletje te kunnen doen, wat dan ook wel weer kan, maar heb ik ook weinig aan als ik ergens anders ben.

Een all-in-one systeem was mogelijk geweest als het een desktopvervanger zou moeten worden.
Helaas is reizen (niet dagelijks maar toch) wel van de orde.

Bedankt voor 't meedenken jwpmzijl :)
Geduld is een schone zaak.

Je zult binnenkort wel redelijke touchscreen laptops verwachten die ook een oog voor prestatie hebben.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Vinand schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 02:34:
[...]

Geduld is een schone zaak.

Je zult binnenkort wel redelijke touchscreen laptops verwachten die ook een oog voor prestatie hebben.
Heb al wel wat op het oog maar hoe lang dat nog gaat duren weet niemand helaas..

De Samsung Series 7 Chronos wordt helaas zonder touchscreen geleverd in Nederland.
De Samsung Series 7 Ultra wel met touchscreen.

Link: nieuws: Samsung komt met nieuwe Chronos en ultrabook met full-hd-touchscreen - update

Dan vind ik de Acer S7 wel wat mooier maar goed, concessies? :9

• 2pietjuh2
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-10 21:10
Asus zenbook has it all. Anders wachten op samsung series 7 chronos

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 03:33:
[...]

Heb al wel wat op het oog maar hoe lang dat nog gaat duren weet niemand helaas..

De Samsung Series 7 Chronos wordt helaas zonder touchscreen geleverd in Nederland.
De Samsung Series 7 Ultra wel met touchscreen.

Link: nieuws: Samsung komt met nieuwe Chronos en ultrabook met full-hd-touchscreen - update

Dan vind ik de Acer S7 wel wat mooier maar goed, concessies? :9
Als je een dedicated gpu wilt hebben en je wilt ermee gamen wacht dan nog effe, Als sony hun s serie een update geven naar touch wat heel goed zou kunnen gebeuren dan heb je het al.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-11 16:43
Kan je niet beter een goede game laptop/pc kopen en een tablet of ultrabook ernaast? Je budget laat het toe.

Verwijderd

Topicstarter
Na wat afwegen misschien toch verstandiger om de markt nog even een paar maanden in de gaten te houden, hoe mooi de S7 er ook uit ziet. Het is niet alsof je er een dedicated GPU in kan rammen..
Pagina: 1