Beste tweakers leden,
na jaren gewerkt te hebben met mijn huidige pc heb ik besloten om een nieuwe te kopen/bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem wil ik voor het grootste deel gebruiken voor het spelen van games en het bewerken van muziek en video aangezien ik ook op YouTube actief ben.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 650-750 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ja namelijk:
- Mijn grafische kaart. Hier heb ik overigens een vraagje over. Mijn huidige grafische kaart is een Asus ATI Radeon Formula HD5750. Hier even een overzicht van de specificaties:

Is deze grafische kaart nog goed genoeg voor een nieuwe game-pc? Ik heb met behulp van de pricewatch gekeken naar enkele grafische kaarten en de meest populaire was de XFX HD 6780. Deze heeft een lagere kloksnelheid (400mhz lager) maar wel een hogere 'engine clock' (200m hoger) en de Memory interface is 2x zo groot. Dus, nieuwe kopen of de huidige houden?
- Mijn 2 beeldschermen, waaronder een HP2309M en een Samsung (model kan ik niet zo vlug vinden). Allebei 23"
- Mijn Microsoft toetsenbord en Logitech M500 muis. Allebei 2 simpele onderdelen maar meer heb ik niet nodig
- Mijn geluidssysteem: Logitech Z-5300. Doet het perfect, geweldig geluid dus geen interesse in iets nieuws
- Mijn SSD. Het is een net nieuwe Samsung SSD 830 dus vervangen is overbodig
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Over het algemeen advies over mijn huidige lijst die ik heb samengesteld
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nope
Alhier de lijst waar ik zelf mee ben gekomen:
Opmerkingen bij de onderdelen:
- Het geheugen is compatible met het moederbord, ik heb de website van Gigabyte gecheckt en het geheugen van mn wenslijst staat in de lijst van welke compatible is met het moederbord
Alvast bedankt,
Jeroen (GuitarnScythes)
na jaren gewerkt te hebben met mijn huidige pc heb ik besloten om een nieuwe te kopen/bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem wil ik voor het grootste deel gebruiken voor het spelen van games en het bewerken van muziek en video aangezien ik ook op YouTube actief ben.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 650-750 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ja namelijk:
- Mijn grafische kaart. Hier heb ik overigens een vraagje over. Mijn huidige grafische kaart is een Asus ATI Radeon Formula HD5750. Hier even een overzicht van de specificaties:

Is deze grafische kaart nog goed genoeg voor een nieuwe game-pc? Ik heb met behulp van de pricewatch gekeken naar enkele grafische kaarten en de meest populaire was de XFX HD 6780. Deze heeft een lagere kloksnelheid (400mhz lager) maar wel een hogere 'engine clock' (200m hoger) en de Memory interface is 2x zo groot. Dus, nieuwe kopen of de huidige houden?
- Mijn 2 beeldschermen, waaronder een HP2309M en een Samsung (model kan ik niet zo vlug vinden). Allebei 23"
- Mijn Microsoft toetsenbord en Logitech M500 muis. Allebei 2 simpele onderdelen maar meer heb ik niet nodig
- Mijn geluidssysteem: Logitech Z-5300. Doet het perfect, geweldig geluid dus geen interesse in iets nieuws
- Mijn SSD. Het is een net nieuwe Samsung SSD 830 dus vervangen is overbodig
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Over het algemeen advies over mijn huidige lijst die ik heb samengesteld
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nope
Alhier de lijst waar ik zelf mee ben gekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3350P Boxed | € 152,50 | € 152,50 |
| 1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 116,90 | € 116,90 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Cooler Master Silencio 550 | € 64,70 | € 64,70 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 84,38 | € 84,38 |
| 1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 38,20 | € 38,20 |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ16GX3M4X1600C9 | € 86,90 | € 86,90 |
| 1 | Corsair CX600M | € 64,45 | € 64,45 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 687,93 | |
Opmerkingen bij de onderdelen:
- Het geheugen is compatible met het moederbord, ik heb de website van Gigabyte gecheckt en het geheugen van mn wenslijst staat in de lijst van welke compatible is met het moederbord
Alvast bedankt,
Jeroen (GuitarnScythes)