nieuwe receiver met budget van 550 euro max !

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Hoi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe receiver om mijn speakers aan te sturen.
Speakers : Klipsch C10 center, F20 fronts & B3 rears..

De versterker die ik nu heb is een marantz SR 5004.
Welke zou ik in de plaats kunnen nemen die eventueel voor films nog beter is ?

Er zijn namelijk zoveel soorten dat ik door het bos de bomen niet meer zie...

uit volgende receivers twijfel ik (en zitten onder of rond m'n budget):
Onkyo SR 608 B
yamaha rx V 773
Marantz SR 5007

Ik heb al heel wat reviews gelezen maar welke zorgt nu voor de beste klank bij films & games? want voor muziek gebruik ik ze niet

Graag jullie mening!
Thx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:16

heuveltje

KoelkastFilosoof

In welk opzicht zoek je iets "beters" dan ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik draai zelf met een combi van Klipsch (F3 fronts, F1 als rears, een C20 en een Sub10) en een Denon AVR2311. Komt een prima geluid uit voor films kan ik je melden :)
Maar de Denon en jouw Marantz zijn redelijk vergelijkbaar, dus ik denk dat meer de vraag moet zijn: waar zit wat jou betreft het probleem qua geluid? Mis je iets, bijv laag, of stemmen die niet helder zijn ofzo :?
Ik ken jouw speakers redelijk, en als ik moet gokken mis je met name iets bij mannestemmen in films, en een punch bij ontploffingen enzo. Maar correct me if I'm wrong :)

Edit: Met mijn voorganger dus ;)

Wat ik me zelf afvroeg (kon het zo 123 niet vinden), is of die Marantz van jou iets als Audissey heeft om zelf alles in te regelen qua speakerinstellingen, crossovers, afstanden tot de speakers van de zitplek, etc. Na zo'n Audissey setup moet je weliswaar qua klankregeling nog steeds alles naar eigen wens instellen, maar het gros wordt dan voor je gedaan, en dat scheelt _veel_.
Ik vermoed dan ook niet dat het vermogen van je huizige Marantz het probleem is - ik zou het eerder in de afstelling zoeken :)

[ Voor 52% gewijzigd door The Eagle op 31-01-2013 22:56 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Hoi,

Bedankt voor de reacties!
Ik heb namelijk de audissey laten draaien en toen had ie de afstand van m'n speakers ingesteld en dat vond ik redelijk overdreven en deze kon ik niet meteen iets wijzigen...

Thoh die punch is misschien wel een punt waar je gelijk hebt....
Alhoewel ik zeker niet mag klagen !!

Ik dacht gewoon dat ik eventueel een verbetering kon vinden qua klankkwaliteit.. maar dit is blijkbaar niet zo :)

Alvast bedankt voor de reacties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Tuurlijk kun je wel een verbetering krijgen qua klankkwaliteit, maar jouw Marantz moet je ook prima af kunnen stellen met jouw speakers, zeker als je Audyssey hebt :)

Als je meent dat de afstanden niet helemaal kloppen, dan heb je denk ik je microfoon niet goed opgesteld. Dat luistert nogal nauw namelijk.
Wat voor jou denk ik een goede bron van info kan zijn is dit: http://batpigworld.com/wp/?page_id=37
Die hele site is eigenlijk op Denon gericht, maar Denon en Marantz komen van de zelfde fabrikant af. Staat dus een hoop nuttige info :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Bedankt voor de link !
Super ;)

Dus gwn micro aansluiten en hem automatisch laten instellen via audessey..
M'n sub moetk helemaal open of dicht zetten van frequentie zeker?

Nogmaals bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Aangezien Audyssey zelf de x-over bepaalt, sub qua crossover helemaal open zetten. Volume van een actieve sub halverwege. En dan pas meten. Maar dat staat als het goed is ook allemaal in het boekje van je receiver, dat ding wordt niet voor niks meegeleverd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Gwn even polsen ... De onkyo tx sr 608 krijgt overal suuuuper goeie reviews etc
Bij films zou ie echt super zijn en spectaculair...
Wat moet ik hier dan van verwachten ? Beter of marantz of klinkt het niet natuurgetrouw ?

En qua vermogen staat er 100 watt bij 8ohm is dat evenveel of de marantz sr 5004 of overdrijft onkyo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Waar staat de reviews? Hoe betrouwbaar zijn dir bronnen? Indien WhatHifi: flink pak zout bij zetten ;)
Vermogen zegt niks, dat ligt aan de manier van meten. FeaR is daar nogal in thuis meen ik, dus ik hoop dat ie hier even kan reageren :)

Daarbij: als je die zou willen hebben dan moet je gaan zoeken. Zie hem in de webshops al nit meer aangeboden, zal al een ouder model zijn.

Maar fix nou eerst je instellingen maar eens goed, en dan kijken of je niog iets anders wilt. je zult je echt nog wel gaan verbazen over de Marantz / Klipsch combi. Ik weet niet waar je muziek of films mee afdraait en hoe dat op je marantz aangesloten zit, maar als jij toevallig 128Kbps MP3's afdraait en dan denkt dat het goed moet klinken, zit je mis ;)
Draai audissey maar eens. En zet dan je MultiEQ op flat, en knal er dan wat muziek in vanaf een goede cd. Dan heb je vlakke toonregeling en wel de inregeling van Audissey. Moet jij eens horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Ik loop al jaren mee in Hifi en ik vind dat gezeur over het geluid bij receivers uit deze prijsklasse altijd maar overdreven. In geluid vind ik het elkaar allemaal niets ontlopen, dat is meer een kwestie van 1 keer goed inregelen. Of je nu Audessey, MCACC, YPAO, iets anders hebt maakt helemaal niet zoveel uit. Wil je het goed doen dan gebruik je die automatische inregeling als startpunt en vervolgens pas je de EQ zelf aan met behulp van wat mooie frequency sweeps. En dan gaan ze allemaal (vrijwel) hetzelfde klinken.

Er is maar 1 uitzondering: dat is als je kneiterhard gaat draaien. Dan heb je veel vermogen nodig en kunnen er verschillen ontstaan. Maar dan koop je een dure bak van een van die merken met dikke trafo en elko's en zit je weer gebeiteld, klinken ze na goed inregelen allemaal weer hetzelfde. Baseer ik het echter op de mensen die ik om me heen zie dan word er gemiddeld zelden zo hard gedraaid dat je een receiver nodig hebt van meer vermogen dan de 400-500 euro prijsklasse standaard levert. Tenzij iemand extreem ongevoelige speakers heeft.

Ik heb er een paar uit de prijsklasse geprobeerd, oa de genoemde Onkyo en Yamaha en ook nog de Pioneer VSX-922, en uiteindelijk bevalt de Yamaha RX-V773 me het beste, vooral vanwege de functies en bediening ervan. Dus kijk naar de functies en bediening die jou bevalt, maar koop zo'n receiver niet vanwege vermeende geluidskwaliteit in een paar nietszeggende reviews online.

[ Voor 23% gewijzigd door Cap op 02-02-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Ok super voor jullie reacties !!
Ik zal me er morgen eens goed mee bezig houden.
Thx !
Pagina: 1