SFF kast met Micro-BTX mobo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:57
Ik zit met het volgende probleem:

Voor weinig heb ik een oude Fujitsu Esprimo E5915 op de kop getikt. Ik zocht een muziek computer voor op scouting en deze voldeed aan alle eisen (Namelijk, sneller dan de huidige).

Nu liep ik net alleen tegen een nogal irritant probleem aan. Ik heb een Audigy2 geluidskaart en die moet in die muziek computer komen. Alleen doordat het zo'n kleine kast is past een full height PCI kaart er helemaal niet in. Daar heb ik van te voren natuurlijk helemaal niet over nagedacht.

Nu probeer ik een oplossing te bedenken. Volgens mijn zijn er een aantal mogelijke oplossingen:
  • De boel ombouwen naar een andere BTX case en hopen dat het past.
  • Een PCI riser/extender gebruiken en de huidige kast modden zodat de geluidkaart horizontaal ligt ipv verticaal.
  • Een ATX kast modden zodat er een micro-BTX moederbord in past.
Ik denk dat optie 2 het makkelijkst is. Heb al een flexibele PCI riser gevonden op ebay voor een paar euro. Maar optie 3 lijkt me ook wel leuk om te doen. Heeft iemand daar ervaring mee en is dat een beetje te doen?

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50145

Een pci riser is verreweg het simpelst.
maar een echte tweaker maakt er een mooie casemod van :*)
volgens mij is een atx kast vrij makkelijk om te bouwen, ruimte zat in elk geval