Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-09 12:47
Hallo,

Ik heb enkele dagen geleden een ASRock B75 Pro-3M aangeschaft met een i3. Dit voor een upgrade van de PC van mijn broertje.

Nu zit ik met een probleem:
Bij de audio settings staat nu dat er een apparaat staat aangesloten op de frontpanel connectors (audio en mic). Dit terwijl er helemaal niks aangesloten is, zowel op de rear als op de front connectors.

Als ik dus daadwerkelijk iets probeer aan te sluiten op een van de connectors, krijg ik geen audio. Status indicators geven wel aan dat er geluid overheen komt, maar dat is dan ook alles. Zelfs als ik de HD Audio kabel van het moederbord trek (van de frontpanel) staat er nog steeds dat er iets connected is.

Zojuist een aparte geluidskaart erin gestoken, en dat loopt als een zonnetje. Maar al mijn onboard audio is nu dus dood. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Ik ben van plan om dit bord te RMA'en, maar weet niet zeker of dit nou aan mij ligt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere versie stuurprogramma al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phi
Ja, meerdere versies geprobeerd. Aan de driver zal het niet liggen, ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Er staat niet toevallig ergens een mute aan?

Heb je je windows geluidsinstelling nagelopen en gebruik je een 3rd party progje bij je geluidskaart (zo'n realtek progje ofzo waarmee je aansluitingen te zien zijn en voor effecten en zo)? Zo ja even checken of daar alles op de juiste outputs staat.

Wat ook nog wel eens gebeurt is dat de onboard audio standaard uitvoert over een andere aansluiting. De Frontpanel aansluiting moet je meestal echt specifiek aangeven als het 'afspeelapparaat' voordat die geluid geeft. Je kan ook proberen om de frontpanel als 'headphone' in te stellen, dan check je of het misschien komt door een 5.1 afstelling.

In principe staan de meeste mobo's standaard met een uitvoer via de achterkant, meeste mobo's hebben dan 5x minijack achterop voor alle kanalen, mic en headphone. Probeer dat eens.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phi
Juist bij dat Realtek programma staat dat er constant iets aangesloten is op de front panel connectors terwijl dit niet het geval is. De frontpanel connectors zijn momenteel niet eens aangesloten op het mobo.

En zoals ik al zei, geen van de jacks werken. Zowel front panel als rear panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phi
Moederbord net omgeruild met een ander type en alles lijkt nu te werken. Lijkt net alsof het moederbord gewoon half DOA was. Oh well.
Pagina: 1