Windows 8 Password reset

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-07 12:06
Beste mede tweakers,

Ik heb een probleem met een klant zijn PC.
Meneer heeft leuk windows 8 op zijn PC geknald en niet opgelet met wachtwoord invullen.
Nu is meneer zijn wachtwoord vergeten.
Hoe krijg ik dat wachtwoord eraf zonder herinstal.
Ik heb al een paar programma's geprobeerd zoals Offline NT Password & Registry Editor, Password Recovery.

Het probleem is dat ze nog niet compatible zijn met Windows 8.

Heeft iemand nog een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

Veilige modus en dan inloggen als administrator niet mogelijk?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:39
Vervang het "plaktoetsen" bestand voor een cmdvenster wat je kan aanroepen op het inlogscherm.
Dan kan je wachtwoorden opnieuw instellen voor ALLE gebruikers. (je bent namelijk "root")
http://www.geek.com/artic...-party-software-20121213/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
Veilige modus werkt ook niet inderdaad ga nu die laatste optie is proberen :)

Ik ziet nu dat laatste artikel te lezen, ik kan bijna niet geloven dat zo een fout er gewoon in kan zitten en dat het op alle versies werkt :) Dat is toch ff bizar

[ Voor 52% gewijzigd door AcidBanger op 31-01-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30

franssie

Save the albatross

als dat werkt - echt te simpel!

zal het eens proberen, maar als dit klopt - wow!

[ Voor 45% gewijzigd door franssie op 31-01-2013 20:27 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:39
Je moet alleen op de schijf komen. Als er dus encryptie is toegepast heb je pech.
Zonder encryptie kan je zo met een Ubuntu live cd erop. Linux trekt zich niets aan van NTFS rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:48
@AcidBanger: Dat inlogscherm is altijd al schijnveiligheid geweest. Is het niet dit probleem, dan wel een andere zoals die ene met een firewire disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
Het werkt :) gewoon live cd van Linux erin gepropt en de guide gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Logt hij in met een Microsoft account of gewoon een lokaal account?

Of als je een Software Assurance licentie hebt, en je kunt bij de Microsoft Desktop Optimization Pack 2012, dan kun je iets proberen met de Microsoft Diagnostics and Recovery Toolset (DaRT) en dan specifiek de Locksmith tool binnen de DaRT

[ Voor 115% gewijzigd door Turdie op 01-02-2013 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:50

TheVMaster

Moderator WOS
Als hij met een Microsoft account aanlogt, dan is er niets aan de hand. Zodra je de aanlogprocedure voor de eerste keer voltooid wordt je namelijk gevraagd om een geheime vraag en/of een mobiel nummer op te geven.

Mocht je je wachtwoord kwijt zijn, dan kun je d.m.v. een van eerder genoemde opties je wachtwoord laten resetten (echt heel handig!). Met een 'lokaal acount' (waarvan ik me wel afvraag waarom je dat zou willen, maar goed) zul je een van eerder genoemde opties moeten proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 09:30
shadowman12 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 07:07:
Logt hij in met een Microsoft account of gewoon een lokaal account?

Of als je een Software Assurance licentie hebt, en je kunt bij de Microsoft Desktop Optimization Pack 2012, dan kun je iets proberen met de Microsoft Diagnostics and Recovery Toolset (DaRT) en dan specifiek de Locksmith tool binnen de DaRT
Iemand met SA heeft over het algemeen wel een bootable USB met windowsPE liggen met de benodigde tools om dit te doen (DART is overigens wel zeer handig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Killah_Priest schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 21:28:
[...]

Iemand met SA heeft over het algemeen wel een bootable USB met windowsPE liggen met de benodigde tools om dit te doen (DART is overigens wel zeer handig)
Ja,met een MSDN of Technet subscription heb je overigens ook toegang tot de Desktop Optimazation Pack
Pagina: 1