Toon posts:

usb 3 controller en wd my book opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een usb 3.0 kaartje in mijn pc gezet. Nu als ik mijn WD My Book 3 TB aan mijn pc koppel, dan krijg ik een langere opstart tijd, eerst zie ik de windows 7 logo, dan annaloog/digitaal scherm verbinding icon, dan een zwart scherm. En de externe hdd gaat knipperen.
Het standby lampje gaat knipperen van mijn monitor.
Als ik de hd niet aan de pc koppel, en start deze pc op, dan geen probleem. Het lijkt net of mijn grafische kaart problemen heeft met detecteren.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2013 20:53 ]

Verwijderd

-verwijder de hdd uit de opstart volgoorde in de BIOS (dus in de BIOS boot volgorde of harde schijven, meestal met +/- toets ofzo kan je ze verwijderen uit de actieve lijst. Anders kan je nog in de Windows boot.ini kijken welke OSén en schijven hij moet bekijken tijdens het booten.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dit komt wel vaker voor, had het probleem ook dat de booter van Windows het leuk vond om een oude externe IDE schijf helemaal af te zoeken voordat hij naar de de juiste schijf ging. Terwijl de boot-volgorde op het mobo ook goed was.

Ik zette mijn externeschijf dus gewoon uit, en pas aan bij het login scherm. Werkte prima.

People as things, that’s where it starts.