Thuiskopieheffing voor interne harddisk, wie heeft gelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik heb een Samsung 840 SSD besteld bij een voorlopig niet nader te noemen webshop. Ik moet toegeven niet helemaal opgelet te hebben bij het bestellen, en daardoor heb ik nu als bonus 5 euro thuiskopieheffing extra betaald.
Na een mail van mij daarover werd dat opeens verminderd met 4 euro, maar als ik de onderstaande website goed lees hoef ik voor een losse interne harddisk helemaal geen thuiskopieheffing te betalen.
http://www.rijksoverheid....de-thuiskopieheffing.html

Ik heb vandaag met ze gebeld en ik kon lullen als brugman, maar ook die ene laatste euro moest ik toch echt als heffing betalen.

Wie heeft er nu gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het is eigenlijk een interne HDD. De heffing zou alleen voor extern zijn wat dus niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56

hostler

Yeahhh dude!

Jij hebt gelijk, de shop kan hoog of laag springen maar uiteindelijk sta jij volledig in je recht.

Als ze moeilijk doen stuur je de boel gewoon terug :)

[ Voor 22% gewijzigd door hostler op 31-01-2013 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Welke shop is het? Dan koop ik daar in ieder geval geen SSD's.
Ze willen gewoon makkelijk wat extra's verdienen, zogenaamd zonder dat het hun schuld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik denk dat je die lijst op overheid.nl niet dusdanig moet lezen zoals het er staat. Want Een CD-R wel heffing, een CD-RW niet? Dan nog een heffing op DVD's, waarom heffing op media wat al vol staat en niet beschrijfbaar is. Immers had er dan DVD±R(W) moeten staan.

En wat is een externe harddisk? Die dingen bestaat gewoon niet. Dat ie in een andere behuizing zit dan de systeemkast maakt eigenlijk ook geen drol uit natuurlijk.

En BluRay schijfies staan al helemaal niet genoemd als een media welk heffing heeft.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:53
Interne hdd en ssd hebben geen thuiskopie heffing. Bluray schijfjes overigens ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
En wat is een externe harddisk? Die dingen bestaat gewoon niet. Dat ie in een andere behuizing zit dan de systeemkast maakt eigenlijk ook geen drol uit natuurlijk.
Dat ie in een behuizing zit en niet in de PC maakt toch al het verschil. Er staat op de site toch niet voor niets extern bij. Anders had het wel gewoon HDD gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online
Het nare vind ik dat er dus nergens echt goed gespecificeerd wordt hoe zo'n externe schijf er uit ziet. Ik heb inmiddels nog wat verder gezocht en volgens mij de officiele AMvB gevonden: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2012-505.html

en hier een document van stichting de Thuiskopie: http://www.thuiskopie.nl/...werpen%20-%204-1-2013.pdf
Ook daar wordt volstaan met extern, dus dan gaan we toch voor disks die je met USB, Firewire of iets anders aansluit en makkelijk van apparaat kan wisselen. In het document van de Thuiskopie wordt gesteld in de toelichting:
Externe Harddisk drive; losse harde schijf/ solid-state drive (SSD) aan te sluiten op de PC, TV of ander apparaat.
Kortom, op basis van jullie reacties en de verder gevonden documenten ga ik eens de poot goed stijf houden. Ik geef ze wel de kans dit netjes op te lossen, dus ik ga de naam niet direct noemen. Maar als ik nul krijg, dan komt de naam hier in chocoladeletters en schrijf ik een shopreview die geen woord chinees bevat ;)

[ Voor 1% gewijzigd door PeaceNlove op 31-01-2013 20:27 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dat ze die ene euro van je willen vind ik nog niet zo erg. Misschien denken ze daar dat dit voor alle HDD's zo is en maken ze gewoon een fout. Dat het eerst 5 euro was vind ik een stuk erger. Hoe zijn ze bij die 5 euro gekomen ? 4 euro voor hun en 1 euro voor de heffing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

PeaceNlove schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 20:27:
Ik geef ze wel de kans dit netjes op te lossen, dus ik ga de naam niet direct noemen.
Dat heb je al gedaan: PeaceNlove in "Otto netbook 170 euro topic"

Maar waarom verwijs je niet simpelweg naar hun eigen lijstje? Een Samsung 840 past in geen van die categoriën.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me slim om te doen dan kan die medewerker er ook niet om heen omdat het door zijn werkgever zwart op wit is gezet. Nog even buiten dat jij wettelijk in je recht staat maakt dit het gewoon even makkelijker om het daar door te laten dringen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online
8088 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 21:43:
[...]

Dat heb je al gedaan: PeaceNlove in "Otto netbook 170 euro topic"

Maar waarom verwijs je niet simpelweg naar hun eigen lijstje? Een Samsung 840 past in geen van die categoriën.
Klopt, ik was gefrustreerd :X Niet op het linkje klikken ;)
PilatuS schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 21:28:
Dat ze die ene euro van je willen vind ik nog niet zo erg. Misschien denken ze daar dat dit voor alle HDD's zo is en maken ze gewoon een fout. Dat het eerst 5 euro was vind ik een stuk erger. Hoe zijn ze bij die 5 euro gekomen ? 4 euro voor hun en 1 euro voor de heffing ?
Nee, ze pakken het volgens mij wel serieus op, want ik belde vanochtend en de persoon die mij te woord stond ging na mijn verhaal over de 5 euro wel intern overleggen en de beloofde terugkoppeling van dat overleg heb ik vanmiddag ook gehad op de mail.
Maar volgens mij hebben ze echt geen idee van wat ze doen. Zo staat de bewuste SSD namelijk nog steeds met 5 euro heffing op de website, terwijl dat kant nog wal raakt gezien hun eigen lijst, de door mij genoemde links en het feit dat ik 4 euro gecrediteerd krijg.
Ik zal overigens in de gaten blijven houden wat ze doen met die heffing bij de SSD, want als ze dat volgende week nog niet aangepast hebben vind ik het inderdaad ook richting misleiding gaan. Gezien de nette reacties tot nu toe van hun kant neig ik nu nog naar dat ze het gewoonweg niet snappen daar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Externe hdd's bestaan wel, ik heb hier een Samsung 2,5" hdd met een mini USB aansluiting op de pcb zelf, dus kan niet via Sata aangesloten worden.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online
prutser001 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:19:
Externe hdd's bestaan wel, ik heb hier een Samsung 2,5" hdd met een mini USB aansluiting op de pcb zelf, dus kan niet via Sata aangesloten worden.
Dat wordt ook nergens beweerd in dit topic. Ter discussie staat of een interne harddisk onder de heffing valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Jawel, dat zei ik, scroll maar omhoog ;)

Al denk ik niet dat het lijstje op overheid.nl correct is. Daar staat een heffing op DVD's, en niet op (her)schrijfbare DVD's, en niet op herschrijfbare CD's.

Daarbij quote je zelf een stuk van Thuiskopie.nl waar in staat dat elke schijf, internet of extern, of het nu een HDD of SSD is, onder die heffing valt.

Ik denk dan ook dat je bot vangt en er wel heffing betaalt dient te worden.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online
Externe Harddisk drive; losse harde schijf/ solid-state drive (SSD) aan te sluiten op de PC, TV of ander apparaat.
In mijn PC zit die SSD echt vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Losse schijf: Als in: gewoon een schijf kopen.die je zelf inbouwt .. Niet een schijf bestaande uit losse onderdelen |:( :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04:44
Niet om het topic te kapen, maar bij Mediamarkt betaalde ik zelfs twee keer thuiskopieheffing. Mac mini, ging per 1 januari 2013 van 849 naar 855 euro. Tijdens BTW-actie betaalde ik (855/1.21) + 6.05 euro. Het lijkt erop dat veel retailers nog even moeten 'wennen' aan de correcte toepassing van de heffing...

[ Voor 3% gewijzigd door Gluten Parody op 31-01-2013 22:52 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

RaZ schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:32:
Al denk ik niet dat het lijstje op overheid.nl correct is. Daar staat een heffing op DVD's, en niet op (her)schrijfbare DVD's, en niet op herschrijfbare CD's.
Ik denk dat je de complete AMvB even moet lezen. Daarin staat duidelijk dat het om blanco media gaat.
Daarbij quote je zelf een stuk van Thuiskopie.nl waar in staat dat elke schijf, internet of extern, of het nu een HDD of SSD is, onder die heffing valt.
Dat staat er niet. Bovendien heeft de AMvB het alleen over "externe hdd drives". Best logisch ook, want over een pc/laptop/etc. met hdd/sdd betaal je al heffing.

De essentie:
Op basis van onderzoek naar het gebruik van voorwerpen in de markt
(afkomstig van Gfk) komt de SONT tot de conclusie dat er een heffing
(variërend van 0,03 € tot 5,00 € per voorwerp) moet komen op blanco
cd’s, dvd’s, externe hdd drives, audio- en videospelers, hdd recorders en
settopboxen, smartphones, tablets en pc’s.

[ Voor 4% gewijzigd door 8088 op 31-01-2013 23:03 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online
Victory is mine. Ik krijg de volle 5 euro terug en volgens de telefoniste die mij belde zal het op de website na het weekend ook aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-10 19:13
PeaceNlove schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:40:
Victory is mine. Ik krijg de volle 5 euro terug en volgens de telefoniste die mij belde zal het op de website na het weekend ook aangepast worden.
Netjes van de shop. Anders ben je nog gematst. De thuiskopieheffing is volgens mij BTW-plichtig. Ze hadden dus 6,05 moeten berekenen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 00:59
Of ze hebben 6,05 gerekend en hij krijgt maar 5 euro terug ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online
Nee, dat is niet het geval gelukkig. De heffing wordt overigens op de bestelbevestiging buiten de BTW gehouden lijkt het, maar dat is eventueel een probleem tussen hun en de belastingdienst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10 19:45
Sowieso is het niet de bedoeling dat dit soort heffingen pas bij het afrekenen bij de prijs worden opgeteld.
Winkels die leveren aan consumenten worden geacht te adverteren met de prijs aan de kassa.
Dus incl. BTW en heffingen.

Groothandels (en bedrijven die vooral aan andere bedrijven leveren) mogen prijzen ex BTW en heffing hanteren.

Anders zou het een zooitje worden. Heb je net aan de pomp je auto volgegooid voor €0,50 per liter. Kom je er bij de kassa achter dat dat bedrag excl BTW en accijns was.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10 12:48
En hoe zit het met harddiskbehuizingen? Dan kan je in principe een behuizing en een interne schrijf kopen zonder heffing.

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Beneveerg schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:58:
En hoe zit het met harddiskbehuizingen? Dan kan je in principe een behuizing en een interne schrijf kopen zonder heffing.
De hele heffing slaat ook nergens op.
Maar dat is meer een gevolg van een verouderde copyright wetgeving en de macht van lobby groepen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
RocketKoen schreef op maandag 04 februari 2013 @ 23:46:
Sowieso is het niet de bedoeling dat dit soort heffingen pas bij het afrekenen bij de prijs worden opgeteld.
Winkels die leveren aan consumenten worden geacht te adverteren met de prijs aan de kassa.

Groothandels (en bedrijven die vooral aan andere bedrijven leveren) mogen prijzen ex BTW en heffing hanteren.

Anders zou het een zooitje worden. Heb je net aan de pomp je auto volgegooid voor €0,50 per liter. Kom je er bij de kassa achter dat dat bedrag excl BTW en accijns was.
Vreemd, stichting thuiskopie geeft zelf aan dat hun heffingen graag apart vermeld en gefactureerd dienen te worden om zo bewustzijn te kweken voor deze heffingen.

http://www.thuiskopie.nl/...ar/veelgestelde-vragen_2#

In beginsel slaan dit soort heffingen natuurlijk nergens op. Iemand die een computer koopt word meteen aangeslagen voor dingen die hij er misschien helemaal niet mee gaat doen. Feit is wel dat deze uitwerking van de heffing beter zal werken als de heffingen op de dvd media van de afgelopen jaren. Dit heeft enkel tot gevolg gehad dat alle handel over de grens gevlogen is naar rare partijen als Opus en Bigdennis.

[ Voor 18% gewijzigd door stylezzz op 05-02-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
wittereus schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:03:
[...]

Vreemd, stichting thuiskopie geeft zelf aan dat hun heffingen graag apart vermeld en gefactureerd dienen te worden om zo bewustzijn te kweken voor deze heffingen.

http://www.thuiskopie.nl/...ar/veelgestelde-vragen_2#
Op de factuur ja. Net als met btw

Staat er op je factuur:
product: €100
BTW 19%: €19
Totaal: €119

Dan zal de prijs op het schap €119 zijn, en niet €100

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Laatst online: 14-10 09:14
Beneveerg schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:58:
Ja, dat kan. Legaal.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Goed punt.

Overigens wordt er bij de Samsung 840 bij het bekijken van het winkelwagentje geen aparte heffing meer vermeld, maar bij externe harde schijven nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online
Ja, ze lijken het nu inderdaad eindelijk opgelost te hebben, want die Samsung 840 was ook de SSD waar het bij mij fout ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 14:29

Waarop baseer je je uitspraak?

Het voorbeeld van het tankstation klopt niet, want je hebt het product al afgenomen voordat je betaald hebt en dat is in een webwinkel niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
Voorbeeld van RocketKoen is ook niet juist. Kijk maar b.v. naar de bekendste heffing namelijk de verwijderingsbijdrage. Deze wordt altijd achteraf berekend. Koop b.v. maar een wasmachine bij MediaMarkt of Bol.com. Deze bijdrage wat dus een heffing is wordt altijd NA de "aanbieding"prijs bij gerekend. En dus betaal je ineens 524 EUR terwijl de aanbieding 499 EUR was voor jouw mooie wasmachine.

Overigens vind je hier: http://www.thuiskopie.nl/...0Voorwerpen%20-%204-2.pdf de meest recente lijst met heffingen e.d.waarin dit te lezen valt Uitgesloten zijn interne harde
schijven / interne SSD’s.

Inmiddels (sinds een aantal dagen weliswaar) is er dan na 1 maand van onduidelijkheid eindelijk duidelijkheid.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-10 10:48
Voor zover ik weet mag je de verwijdersingsbijdrage niet eens meeberekenen in de prijs. Deze moet apart op het kaartje bij het desbetreffende apparaat vermeld worden.

Goed nieuws trouwens. Verwijderingsbijdrage wordt geschrapt halverwege februari dit jaar. Zie http://www.milieucentraal...ken/verwijderingsbijdrage .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bender schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:21:
[...]

Waarop baseer je je uitspraak?

Het voorbeeld van het tankstation klopt niet, want je hebt het product al afgenomen voordat je betaald hebt en dat is in een webwinkel niet het geval.
Volgens mij, maar ik weet het niet heel zeker, is het verplicht om de klant te informeren over de uiteindelijke prijs (zoals verzendkosten) voordat deze zich moet registreren. wellicht dat daar nog een gaatje te vinden is.

Als een winkel helemaal aan het einde van de bestelprocedure zegt: ho, je moet nog X betalen. Dan is dat niet toegestaan. Dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

RaZ schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:32:
Dat lijstje is wat versimpeld, inderdaad.

http://www.thuiskopie.nl/...0Voorwerpen%20-%204-2.pdf

[ Voor 32% gewijzigd door CyBeR op 13-02-2013 00:09 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gezien het veelvuldig gebruik van prijsvergelijkers lijkt het mij logisch dat de heffing niet in de prijs meegenomen wordt door winkels.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Tsurany schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:18:
Gezien het veelvuldig gebruik van prijsvergelijkers lijkt het mij logisch dat de heffing niet in de prijs meegenomen wordt door winkels.
Euh, jawel, aangezien de heffing overal gelijk dient te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En dan is er een enkele winkel die het niet in de prijs meeneemt en dan komt die altijd als goedkoopste uit de bus.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Tsja, dat heb je nu toch ook met verzendkosten en dergelijke? Komt men er snel genoeg achter dat 't toch duurder is hoor. (En dat er dus bij check-out alsnog een paar euro bijkomt. Lekker genept voel je je dan. Goed zakendoen, dat.)

[ Voor 31% gewijzigd door CyBeR op 13-02-2013 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-10 19:13
CyBeR schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:21:
[...]

Euh, jawel, aangezien de heffing overal gelijk dient te zijn.
Meenemen in de prijs is niet goed. Bedrijven kunnen in bepaalde gevallen terugvorderen en hiervoor dient de heffing separaat op de factuur vermeld te zijn. Plus dat het in de openheid naar de klant ook netter is het appart te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:21
Dus op een NAS zonder HDD is thuiskopieheffing wel correct neem ik aan? (mediamarkt synology 212j)

[ Voor 14% gewijzigd door darksnake88 op 13-02-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

thefox154 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:36:
[...]

Meenemen in de prijs is niet goed. Bedrijven kunnen in bepaalde gevallen terugvorderen en hiervoor dient de heffing separaat op de factuur vermeld te zijn. Plus dat het in de openheid naar de klant ook netter is het appart te vermelden.
Meenemen in de prijs op de site; op de factuur apart is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
darksnake88 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:47:
Dus op een NAS zonder HDD is thuiskopieheffing wel correct neem ik aan? (mediamarkt synology 212j)
Nope, nassen zonder schijven behoeven geen heffing. Alleen nassen met schijven (aka WD live serie) dienen wel thuiskopie heffing af te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-09 13:42
wittereus schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:36:
[...]

Nope, nassen zonder schijven behoeven geen heffing. Alleen nassen met schijven (aka WD live serie) dienen wel thuiskopie heffing af te dragen.
Hoe kom je daarbij? Als ik bij Max-ICT namleijk een lege NAS bestel komt daar EUR 1,- heffing bij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Tozz schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:59:
[...]

Hoe kom je daarbij? Als ik bij Max-ICT namleijk een lege NAS bestel komt daar EUR 1,- heffing bij op.
Dan is dat een fout van Max-ICT. Op de site van stichting thuiskopie staat duidelijk dat de heffing op een NAS alleen van toepassing is als deze worden geleverd met harde schijven.
En aangezien er op interne schijven geen heffing zit hoef je geen heffing te betalen als je de schijven en NAS los bestelt.
Net als dat je €5 betaalt voor een PC/Laptop/Server, maar wanneer je los de onderdelen bestelt en hem zelf in elkaar zet betaal je niks.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 14:29
CyBeR schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:29:
Tsja, dat heb je nu toch ook met verzendkosten en dergelijke? Komt men er snel genoeg achter dat 't toch duurder is hoor. (En dat er dus bij check-out alsnog een paar euro bijkomt. Lekker genept voel je je dan. Goed zakendoen, dat.)
Je denkt dat een euro het echt moet doen voor een webwinkel?
Pagina: 1