Verbinding iMac crasht bij kopieren grote bestanden Synology

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-03 13:17
Ik heb hier een Synology DS1512+ met laatste firmware en een iMac met Mac OS x 10.7.5

Elke keer als ik grote bestanden wil kopieren van de NAS naar de iMac, dus iets van 500+ mb, dan crasht mijn gehele LAN-verbinding op mijn iMac. Ik moet dan echt opnieuw opstarten, om weer de verbinding met de router te hebben.

Er is hier verder een Fritzbox 7340, met laatste firmware en een GBIT Zyxel Switch. Maar ook direct verbonden zonder switch komt het probleem voor.

Ik heb alle bekabeling al bekeken en vervangen, en verder de hostname van de mac verandert, maar dat is eigenlijk zo maar wat proberen. Ik heb echt geen flauw idee waar hte aan kan liggen.

Iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Timmeah op 31-01-2013 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
Hoe zijn je instellingen op de Synology?
Ik heb de 1511+ als volgt staan:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2z6xm4l.png

Vast adres Synology en iMac
Jumbo Frame's uit , MTU 1500

Ok bij mij werkt het nu via Link Aggregation ( ik haal dan 130 Mb/s via het 1 Gb netwerk :) )

Maar daarvoor had ik hem op 1 netwerkpoort zitten, zelfde config alleen haal je dan een lagere snelheid.

Nooit problemen en er zijn al wat gig's overheen gegaan.

IPv6 staat op automatisch.

Zie je wat in de logging van de Synology?

[ Voor 4% gewijzigd door frank_b op 31-01-2013 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
Ik heb precies dezelfde instellingen als jij hebt nu gebruikt, maar nog steeds hetzelfde probleem.\

Behoorlijk vaag, want hij verliest volledig de verbinding. DHCP vernieuwen, werkt ook niet meer. Dan krijg ik een 169.* ip.

Begrijp even niet waar het aan kan liggen.

In de logs van de synology staan verder ook geen vreemde dingen.

[ Voor 11% gewijzigd door Timmeah op 31-01-2013 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Volgens mij moet je het probleem zoeken op niveau van je netwerk (router / switch) die er uit klapt.

Ik heb ooit het probleem gehad met een WRT54G router die er uit ging als het er wat stevig aan toe ging qua datadoorvoer.

[ Voor 98% gewijzigd door Darkstar op 31-01-2013 21:00 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
Ik denk dat ik inderdaad is stevig op zoek ga binnen mijn netwerk. (vreemde is dat er 5 windows pc's aanhangen, die wel gewoon normaal functioneren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-10 15:22

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Is dat dan ook niet de bron van het probleem? Heeft jouw router wel de capaciteit om zoveel tegelijk weg te schrijven?

ps: 5 windows pc's is wel erg overdreven hoor :-)

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
AVM Fritzbox 7340, lijkt me wel toch? Verder schrijven die 5 win-pc's eigenlijk nooit tegelijkertijd wat weg, en die kunnen wel tegelijkertijd prima functioneren, alleen 1 iMac doet het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Capaciteit maakt in principe niets uit, als de router het te druk heeft gaat het netwerkverkeer gewoon traag aanvoelen. Geen idee waarom het specifiek met de Mac gebeurd, maar dat wil daarom nog niet zeggen dat het ook daar aan ligt ;)

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
Makkelijk te testen, zeker wanneer de crash constant voorkomt.

iMac op vast ipadres, Synology op vast ipadres
Aan elkaar koppelen zonder de Fritzbox, heb je een switch? die er tussen zodat de mac en syn elkaar rechtstreeks kunnen bereiken. (of cross cable er tussen).

Haal maar een groot bestand over, dan merk je het zo.

Ik neem aan dat je maar 1 netwerkkaart van de Synology in gebruik hebt, gebruik ze NIET alle 2 tenzij je een managed switch hebt die je kunt instellen,(Link Aggregation) anders maar 1 kaart gebruiken van de 1512.
Je kunt ook die kaart wisselen, kijken wat de andere netwerkkaart doet.

Zo sluit je iig de router uit.
Ook geen dubbele ipadressen in je netwerk.

(ook wel eens gehad, vaste ipadressen voor de Syn en servers, maar mijn laptop of een ipad kreeg bij aanzetten hetzelfde adres van de router. Dat kun je bij de meeste routers ook instellen, maar moet je wel even doen, gebeurd niet vanzelf.

DHCP range buiten de range houden van vaste adressen.
(ik gebruik 1-100 voor DHCP, er boven is vast)

[ Voor 25% gewijzigd door frank_b op 31-01-2013 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
Goede tip Frank, dank daarvoor. Ik bedacht zelf nog om eerst even een thunderbolt naar ethernet op de iMac aan te sluiten, om de netwerkadapter of driver van de iMac uit te sluiten. Daarna zal ik de synology eens met een lange kabel direct aansluiten. (helaas kan ik het nu niet testen, zal dat van het weekend doen!)
Pagina: 1