Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:17
Halloa,

Midden februari loopt het contract van mijn zus af bij Hi.
Ikzelf heb bij KPN een abonnement laten doorlopen met een korting van 20% als ik nog zes maanden klant blijf, daarna blijft de korting doorlopen.

Voor mijn zus heb ik de klantenservice gebeld om te kijken of dit abonnement ook door kon lopen met 20% en kreeg diverse andere 'aanbiedingen'.

Hi - Eerste aanbod: overzetten in een Sim-only voot 19€ per maand met 75minuten met 500MB 14.4mbit internet inclusief BTW. (daarna gecapped maar zonder bijbetalen)

Mijn reactie: Zij heeft nu 150minuten en onbeperkt (2700MB) internet met 14.4mbit voor €22,- per maand. 20% korting erover en ik kom lager uit.

Hi - Tegenbod: Sim-only, eerste twee manden €1,50, daarna 16,50 per maand inclusief BTW met 150minuten, onbeperkt SMS en 1000MB internet met 14.4mbit per maand (daarna gecapped maar zonder bijbetalen)

Enige verschil is dan dat ze van 2700MB naar 1000MB gaat. Ze gebruikt, zoals de man bij Hi al aangaf, echter maar ~500MB per maand dus veel merkt ze er niet van.

Is dit inderdaad een heel mooi aanbod? Mag er twee dagen over denken.
Maar zit er een nadeel aan Sim-only tegenover het laten doorlopen van haar abonnement?
Als ze gelijk waren ingestemd met 20% was het toch stuk goedkoper van Hi of mis ik iets?

Als SIM-only geen nadelen heeft tegenover het abonnement laten doorlopen dan is het inderdaad een heel mooi klant-behoud-aanbod gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Simyo.nl wat op het zelfde netwerk zit heeft goedkopere tarieven dan Hi je nu aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:31
Zoals ik het zie bespaar je maar een klein beetje per maand.
Ik zou zelf even gaan vergelijken op het internet om te kijken of er goedkopere aanbieders zijn.
Het abonnement wat je nu hebt is al erg voordelig, plus je krijgt vaak korting bij de aanschaf van een toestel als je dit verlengt. Ik neem aan dat ze ook een nieuw toestel wil/nodig heeft?

Persoonlijk vind ik de sim-only van tegenwoordig niet meer zo goedkoop, vroeger was je vaak nog goedkoper uit als je een sim-only kocht en los een toestel van 4-500 euro. Nu is dat helaas niet meer zo.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:17
Bij Simyo.nl kom ik uit op:

Jouw Simyo Abonnement
200 min/sms - 1 jaar -----€6,00
1000mb ---------------------€10,00
Je betaalt --------------------€16,00
Eenmalige aansluitkosten €14,99

En bij Hi onbeperkt SMS en geen aansluitkosten en na de 1000MB geen buitensporige bedragen.

Maar begrijp nu, met de vergelijking, dat er geen nadelen zijn aan een Sim-only tegenover het abonnement?

Ze heeft net een los toestel gekocht omdat de abonnementen (bij Hi/KPN) belachelijk duur zijn met leasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:31
Er zijn idd verder geen nadelen aan sim-only, het is precies hetzelfde als een abonnement, alleen zonder korting op een telefoon.

Misschien zijn er wel mooie aanbiedingen bij andere providers, in de vorm van een goedkoop abonnement met toestel, of mooie sim-only aanbiedingen?

Zucht...