Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Niet opentherm thermostaat aansluiten op Opentherm C.V.

Pagina: 1
Acties:

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 11:50

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Topicstarter
Ik heb dus pas een CT-30 Wifi thermostaat gekregen, echter kom ik er nu net achter dat ik een opentherm CV ketel heb.

Ik weet dat als ik de 2 draden verbind dat de kachel aangaat, alleen het grote voordeel is natuurlijk dat OpenTherm kan moduleren.

Hoeveel procent energie verlies heb ik nou echt als ik ervoor kies toch de CT-30 op te hangen? is opentherm echt zoveel keer zuiniger of is het maar enkele tientalen euros per maand?

Ik hoop dat iemand hier dit kan beantwoorden :) thanks!

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Enkele tientallen euro's per maand zal het echt niet schelen of je moet 1000 m3 per maand stoken.

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 11:50

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Topicstarter
Ernemmer schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 17:50:
Enkele tientallen euro's per maand zal het echt niet schelen of je moet 1000 m3 per maand stoken.
Heh, Excuus, ik bedoelde natuurlijk per jaar! :+

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:22
Afhankelijk van hoeveel je stookt klinkt dat wel redelijk. Modulerend is vaak ook wat comfortabeler. Maar als je hem al hebt, dan kun je het toch gewoon proberen?

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Bijna elke ketel ondersteunt aan/uit wel, alleen moet je vaak wel de draden op de ketel even verplaatsen;
De mensen van de e-thermostaat van Essent hebben een mooi overzichtje in deze PDF met alle gangbare Nederlandse ketels, dan kan je direct zien wat er mogelijk is en wat je moet veranderen:

https://www.e-thermostaat...abellen_e-thermostaat.pdf

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!