Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

"Mijn Topics" verkeerde naam

Pagina: 1
Acties:

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:49
Op het forum staat de tab 'Mijn Topics'. Ik vind deze naam misleidend want ik zou bij 'Mijn' topics, topics verwachten die ik gestart heb. Het gaat hier echter gewoon om de 'post history' zoals in Myreact. Een term die de lading veel beter dekt imho.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:19

Fiber

Beaches are for storming.

Boeie hoe het heet, ik ben er erg blij mee en gebruik het dagelijks. Hier zaten we al een paar maanden op te wachten!

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het werd wel tijd na 3 maanden dat tabje er bij inderdaad...

Maar de TS heeft wel een punt. In de MyReact heet ie PostHistory, dus had dat ook best zo in de tab mogen staan. Immers, Mijn Topics doet voorkomen alsof het alleen maar topics zou zijn die je zelf gestart bent (of mede-auteur).

Uniformiteit zakt wel steeds verder weg.. Veel meer engels + nederlands dwars door elkaar heen..

Ey!! Macarena \o/

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Sowieso is die rij tabs inmiddels een beetje teveel half Nederlands, half Engels.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-11 06:40
We zouden beide kunnen renamen naar "Postgeschiedenis", al heb je dan ook een half NL/ENG woord wat niet bijster mooi is.

Ik ben het verder eens dat 'Mijn topics' niet de correcte term is. Suggesties zijn welkom :)

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-11 11:45
berichtgeschiedenis?

en dan meteen:
bookmarks --> bladwijzers
myreact --> mijn reacties
faq --> vgv

maar persoonlijk maakt het me allemaal niet zoveel uit.
toen ik voor het eerst klikte dacht ik ook dat het om mijn eigen gestarte topics ging.
maar na 1x er op klikken is het toch duidelijk...?

[ Voor 87% gewijzigd door Denniz0229 op 07-02-2013 11:12 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Misha schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:00:
We zouden beide kunnen renamen naar "Postgeschiedenis", al heb je dan ook een half NL/ENG woord wat niet bijster mooi is.

Ik ben het verder eens dat 'Mijn topics' niet de correcte term is. Suggesties zijn welkom :)
Ik vind "mijn topics" zo slecht niet eens, en postgeschiedenis en berichtengeschiedenis zijn beiden zo'n laffe alternatieven voor post history dat ik liever "mijn topics" of gewoon "post history" zie dan een van die twee...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Misha
Ik kan me zeker wel vinden in de TS. In die lijst staan niet jouw topics, daar staan topics waar jij in gereageerd hebt. Het label zal dat moeten voorstellen. Posthistory lijkt mij prima. Berichtgeschiedenis vind ik persoonlijk wat vaag klinken, maar wellicht is dat gewenning

• zeezuiper
  • Laatst online: 15-11 20:35
vgv is geen bestaande afkorting, deze komt tenminste niet in het groene boekje voor. FAQ (hoofdletters) wel.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-11 19:22

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Misha schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:45:
Ik kan me zeker wel vinden in de TS. In die lijst staan niet jouw topics, daar staan topics waar jij in gereageerd hebt. Het label zal dat moeten voorstellen. Posthistory lijkt mij prima. Berichtgeschiedenis vind ik persoonlijk wat vaag klinken, maar wellicht is dat gewenning
Sowieso zit je met Berichtgeschiedenis weer dat het verwarrend is met "Berichten" zoals de DM's tegenwoordig heten. Posthistorie lijkt me dan inderdaad een betere optie.

[ Voor 65% gewijzigd door Orion84 op 08-02-2013 10:50 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-11 11:45
ik maakte maar een grapje he :P

ik vind het prima zoals het nu is, zoals ik zei is het 1x klikken en je weet waar je aan toe bent.

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:08
Waarom niet gewoon alleen historie of geschiedenis, je zit immers al op het forum dus wmb logisch dat het historie daarover is, welke historie zou het anders moeten zijn?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het Engels kent alleen het woord "history" waar het Nederlands "historie" en "geschiedenis" kent. Het Nederlandse woord historie is voor zover ik weet net iets ouderwetser en wordt voornamelijk gebruikt bij dingen met een lange geschiedenis. Ik weet niet of dat echt lekker werkt met posts op een forum dat 15 jaar geleden nog niet bestond.

Uiteindelijk vond ik zelf de oude term prima, maar toen moest alles vernederlandst worden. Ik denk dat de huidige oplossing een stuk mooier staat dan de alternatieven die tot nu toe genoemd zijn, zelfs al is de term een klein beetje ambigu. En ik zeg bewust "een klein beetje", want hoewel je de topics in die lijst niet per se zelf geopend hebt zijn het wel discussies waarin jij hebt deelgenomen, dus jouw discussies, jouw onderwerpen, jouw topics.
Eskimootje schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:57:
Waarom niet gewoon alleen historie of geschiedenis, je zit immers al op het forum dus wmb logisch dat het historie daarover is, welke historie zou het anders moeten zijn?
DM's? Topics van anderen? Overzicht van gebruikersverlopen? Overzichten van crewleden inclusief wanneer ze begonnen en stopten?

[ Voor 20% gewijzigd door NMe op 08-02-2013 10:58 ]

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Misha schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:00:
Mijn posts

De boomstructuur van een forum bestaat uit:
Forum > Subforum > Topic > Thread > Post
Vb.:
GOT > Tweakers Feedback > Lieve Devvers > "Mijn Topics" misleidend > Deze post

[ Voor 13% gewijzigd door kluyze op 08-02-2013 11:03 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

kluyze schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:02:
[...]
Mijn posts

De boomstructuur van een forum bestaat uit:
Forum > Subforum > Topic > Thread > Post
Vb.:
GOT > Tweakers Feedback > Lieve Devvers > "Mijn Topics" misleidend > Deze post
De structuur bestaat uit hoofdgroep > subforum > topic > post. Een thread ís een topic. :P Respectievelijk heb je dan Tweakers Feedback > Lieve Devvers > "Mijn Topics" misleidend > NMe in ""Mijn Topics" misleidend". :)

[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 08-02-2013 11:08 ]

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dat ligt er een beetje aan wat je als bron neemt.

Wiki zegt:
Wikipedia: Internet forum
An Internet forum, or message board, is an online discussion site where people can hold conversations in the form of posted messages.[1] They differ from chat rooms in that messages are at least temporarily archived. Also, depending on the access level of a user or the forum set-up, a posted message might need to be approved by a moderator before it becomes visible.

Forums have a specific set of jargon associated with them; e.g. a single conversation is called a "thread".

A discussion forum is hierarchical or tree-like in structure: a forum can contain a number of subforums, each of which may have several topics. Within a forum's topic, each new discussion started is called a thread, and can be replied to by as many people as so wish.

Depending on the forum's settings, users can be anonymous or have to register with the forum and then subsequently log in in order to post messages. On most forums, users do not have to log in to read existing messages.
Misschien dat de forum software van GOT het anders benoemt.

Maar mij lijkt een topic niet een enkele discussie, maar een onderwerp waarover meerdere discussies (kunnen) bestaan.

[ Voor 6% gewijzigd door kluyze op 08-02-2013 11:16 ]

• Misha
Orion84 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:49:
[...]

Sowieso zit je met Berichtgeschiedenis weer dat het verwarrend is met "Berichten" zoals de DM's tegenwoordig heten. Posthistorie lijkt me dan inderdaad een betere optie.
Reactiegeschiedenis, mijn reacties, Mijn reactiegeschiedenis en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Ze hebben imho niet allemaal dezelfde 'ring' als Post history, maar dat kan komen omdat we dat al een lange tijd gewend zijn

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:08
NMe schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:57:
[...]

DM's? Topics van anderen? Overzicht van gebruikersverlopen? Overzichten van crewleden inclusief wanneer ze begonnen en stopten?
DMs is geen forum historie valt af.
Topics van andere kan ook met post history dus een langere naam lost geen probleem op
Gebruikersverlopen en crewleden zou kunnen, lijkt me dat er weinig mensen aan deze variant denken.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik snap dat het een Nederlandse website is, maar ik zie het probleem niet zo van "post history" eigenlijk.

Als er een goed Nederlandstalig alternatief is, prima, maar volgens mij is dat er in dit geval niet.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:33

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

We kunnen toch stemmen?
Ik ben voor PostHistory :)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Eskimootje schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:21:
[...]

DMs is geen forum historie valt af.
Kijk eens goed naar deze url dan? :*
http://gathering.tweakers.net/forum/list_discussions

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-11 19:22

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat is puur technisch. Aan de userinterface is niet of nauwelijks meer af te leiden dat DM's onderdeel zijn van het forumgedeelte van Tweakers. Zie bijvoorbeeld de breadcrumb bovenaan die pagina.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• NitroX infinity
Brainfart; 'Mijn Reacties', 'Mijn Berichten' of 'Mijn Activiteit(en)'?

Die eerste past bij MyReact en de laatste bij Active Topics

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

NitroX infinity schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:05:
Brainfart; 'Mijn Reacties', 'Mijn Berichten' of 'Mijn Activiteit(en)'?

Die eerste past bij MyReact en de laatste bij Active Topics
Voor "mijn reacties" verwacht ik eerder een link naar http://gathering.tweakers...ind/poster/45765/messages, voor "mijn berichten" naar http://gathering.tweakers.net/forum/list_discussions en voor "mijn activiteit" naar http://gathering.tweakers.net/forum/myreact.

• NitroX infinity
En dan 'Mijn Geschiedenis' linken naar http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/45765 ?

Past perfekt, al zeg ik het zelf ;) :+ :P

(En dan 'Active Topics' hernoemen naar 'Forum Activiteit' en 'Bookmarks' naar 'Favorieten', dan is het al een stuk minder een mengelmoes van NL en EN) :*)

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 00:52
Ik heb de titel van dit topic even aangepast. :)

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Je kunt "Forum Activiteit" niet echt als goed Nederlands bestempelen anders :P. Moeilijk dit, vind "Mijn Topics" ook niet helemaal de juiste term, maar een alternatief is er niet zo snel.
En hoewel ik niks tegen een volledig Nederlands forum heb, denk ik dat er dan juist weer topics komen dat al dat Nederlands te oubollig is. Wat dat betreft is het juist prettig dat we in Nederland veel leenwoorden gebruiken tov Vlaanderen. Maar soms schiet dat imho (oh, the irony (en nog een keer)) te ver door.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-11 08:07
Denniz0229 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:10:
berichtgeschiedenis?

en dan meteen:
bookmarks --> bladwijzers
myreact --> mijn reacties
faq --> vgv

maar persoonlijk maakt het me allemaal niet zoveel uit.
toen ik voor het eerst klikte dacht ik ook dat het om mijn eigen gestarte topics ging.
maar na 1x er op klikken is het toch duidelijk...?
MyReact slaat op de forumsoftware, niet op mijn reacties.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1