Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aantal markers op Google Maps en postcode afstand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een kennis wil ik met Google Maps een overzichtskaartje maken met daarop een aantal markers. Naast het aantal markers op het kaartje zou het ook nog leuk zijn als je resultaten kan krijgen op een bepaalde afstand t.o.v. een in te vullen postcode. Zoiets als: http://www.daikin.nl/dealers/index.jsp

Nu heb ik voor mezelf al vaker van die Google kaartjes gemaakt met een aantal markers erop. Maar ik heb nog 2 vragen:

1. Ik werkte altijd met longitude en latitude voor de markers. Behalve als het om 1 adres ging, dan gebruikte ik gewoon de link die Google Maps ervan maakt. Maar omdat het hier met adressen gaat en deze adressen toch al bekend zijn vroeg ik me af of ik perse met latitude en longitude moet gaan werken of dat het toch ook direct met de adressen kan.

2. Dan over het filteren van de afstanden met postcode en straal. Vroegah heb ik daar eens mee gewerkt met een hele dure floppy met een postcodetabel die gekocht moest worden van PTT Post, maar zoiets is nu niet haalbaar. Ik vroeg me af of hier een kant en klaar Google Maps script voor is. Of een duwtje de goede kant op.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die eerste link wel. Het voorbeeld op die pagina is ook precies datgene dat ik gebruikt had in het verleden, dus met voor alle markers de lat en long gebruiken.

Die 2e link had ik nog niet gezien maar het ziet er nog tamelijk ingewikkeld uit. Niet bepaald een code snippet zo te zien. Maar ik ga het verder bestuderen, dank je.

Wat betreft mijn 1e puntje: gezien de docs neem ik aan dat ik gewoon de lat en lng moet blijven gebruiken omdat het niet kan met postcodes en huisnummers rechtstreeks kan.

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 21:44:
Wat betreft mijn 1e puntje: gezien de docs neem ik aan dat ik gewoon de lat en lng moet blijven gebruiken omdat het niet kan met postcodes en huisnummers rechtstreeks kan.
Wat is 'het' dat niet kan? Sowieso kun je postcodes omzetten in lat/long data en vice versa. Overigens is me niet duidelijk of je de hemelsbrede afstand (al dan niet aan de hand van je radius/circle) of reisafstand wilt gebruiken. Voorbeeldje met reisafstand en postcodes: lopend van Amsterdam CS naar Tweakers HQ.

Er is ernorm veel gedocumenteerd en er zijn tig voorbeelden (waarvan dit ook wel een leuke is) te vinden.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Verwijderd

Topicstarter
Super! _/-\o_ Ik heb je voorbeeld "Creating a Store Locator with PHP, MySQL & Google Maps" helemaal gedaan en alles werkt. Dit voorbeeld werkt alleen wel met lat en lng, ik weet niet zo 1-2-3 hoe ik dat om zou moeten zetten naar postcodes.

Hemelsbreed of reisafstand maakt in mijn geval eigenlijk niet uit. Als het ongeveer maar een beetje klopt. Dat reisafstandvoorbeeld van Tweakers lijkt me ook wel een goede. Ik ben benieuwd wat de achterliggende code is en/of waar je dat hebt ingevuld want je linkje is de uitkomst.

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 18:56:
Super! _/-\o_ Ik heb je voorbeeld "Creating a Store Locator with PHP, MySQL & Google Maps" helemaal gedaan en alles werkt. Dit voorbeeld werkt alleen wel met lat en lng, ik weet niet zo 1-2-3 hoe ik dat om zou moeten zetten naar postcodes.
Onder Searching Near a Geocode staat een geocode snippet waarmee je adres-input kunt vertalen. Maar je zou ook zelf de Geocoding API kunnen aanroepen.

Een andere benadering kan zijn dat je je locaties aan de hand van (bijvoorbeeld) postcodes opslaat en de (reis)afstanden laat berekenen door de Distance Matrix API.
Hemelsbreed of reisafstand maakt in mijn geval eigenlijk niet uit. Als het ongeveer maar een beetje klopt. Dat reisafstandvoorbeeld van Tweakers lijkt me ook wel een goede. Ik ben benieuwd wat de achterliggende code is en/of waar je dat hebt ingevuld want je linkje is de uitkomst.
Het is simpelweg een directe aanroep van de Distance Matrix API die het resultaat in JSON teruggeeft. Alle parameters staan in de URL.

Verwijderd

Topicstarter
8088 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 19:33:
Onder Searching Near a Geocode staat een geocode snippet waarmee je adres-input kunt vertalen. Maar je zou ook zelf de Geocoding API kunnen aanroepen.

Een andere benadering kan zijn dat je je locaties aan de hand van (bijvoorbeeld) postcodes opslaat en de (reis)afstanden laat berekenen door de Distance Matrix API.
Aha, dank je wederom. Ik ga weer verder ermee.
Het is simpelweg een directe aanroep van de Distance Matrix API die het resultaat in JSON teruggeeft. Alle parameters staan in de URL.
Oeps, natuurlijk, ik zie het, ik lag te slapen ofzo. :F

// Edit:
Zo, gisteren weer 10 uur non-stop mee bezig geweest. En het is nu zo goed als geintegreerd, dat ene voorbeeld dat je aanhaalde.

Er is alleen nog 1 dingetje: als iemand alleen de 4 cijfers van zijn/haar postcode invult, bijvoorbeeld 3014, dan komt de kaart ergens uit bij Howland Island, midden in de Grote Oceaan. Misschien moet ik ergens nog meegeven dat hij standaard in Nederland zoekt, zodat hij de 4 cijfers wel snapt dat dat de eerste 4 cijfers zijn van een NL postcode. Ik heb gezocht maar er lijkt niet zoiets te bestaan. Ook kan ik de postcode niet later in PHP uitbreiden met bijvoorbeeld ' AA' eraan vast als er alleen 4 cijfers zijn ingevuld, want die postcodes met die letters komen niet altijd voor. Als er helemaal niets wordt ingevuld dan is het wel makkelijk, dan laat ik hem standaard de coordinaten van het kantoor zien met een straal van 250km eromheen (zodat je dus alle resultaten in NL te zien krijgt).

// Edit 2:
Ik geloof dat ik een oplossing gevonden heb. Je kan checken of er alleen maar 4 cijfers zijn ingevoerd als postcode om mee te zoeken, als de lengte van de getrimde string 4 is. Zo ja, dan kan je er zelf nog 'nl-' voor plakken met PHP, en dan lijkt het te werken.

Ja het werkt, ik plak nu gewoon altijd 'nl-' ervoor. :) En nogmaals dank voor de hulp! :)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2013 15:12 ]

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-11 11:51
In je GeocoderRequest kan je ook een region opgeven, dat werkt mogelijk beter.
https://developers.google...reference#GeocoderRequest

[ Voor 35% gewijzigd door Mercatres op 03-02-2013 02:00 ]

Pagina: 1