Nieuwe speakerset bij YAMAHA RX-471 (5.1)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 432902

Topicstarter
Ik heb een klein jaar geleden de Yamaha receiver RX-V471 gekocht samen met de Yamaha NS-PB150 speakers + versterker (5.1). Dit was toen een pakketaanbieding, waar ik de speakers bijna gratis bij kreeg.

Mijn speaker linksvoor kraakt nu en ik denk er over om mijn speakers meteen te vervangen ipv alleen deze. Ik gebruik de receivers & speakers eigenlijk alleen om tv te kijken en films via mijn mediaplayer. Muziek luister ik vrijwel nooit via deze set.

Kunnen jullie mij een speakerset aanraden die samen met mijn receiver goede resultaten geeft. Ik denk aan een budget van circa EUR 300 maar ben best bereid wat meer uit te geven als je daar meermee een betere prijs/kwaliteit verhouding krijgt.

ik ben in speakerland een volledige noob, dus alle hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-07 17:37
Ga je alleen de fronts vervangen of wil je ze allemaal vervangen? In combinatie met muziek zou je kunnen overwegen om losse grotere speakers aan te schaffen, omdat deze aanmerkelijk beter presteren dan de "melkpakjes" in een surroundset. Muziek is immers hoofdzakelijk stereo, dus zijn je frontspeakers belangrijk.

Vraag is dus ook of je hier ruimte voor hebt. Voor de rears zou je wellicht de huidige speakers kunnen behouden, het zou een hele investering worden als je meteen alle 5 speakers wilt vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoef niet perse alles te vervangen, maar het mag wel. Ligt een beetje aan de prijs natuurlijk. Staande speakers als frontspeakers mogen ook.

Waarbij muziek voor mij echt heel ondergeschikt belang is. Ik wil met name het bioscoopeffect zo goed mogelijk benaderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voordat je de boel gaat vervangen: heb je de speakers als eens omgewisseld? Zul je zien: blijkt het straks je receiver zijn ipv je speakers. Sta je daar.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
haha, ja het ligt niet aan de receiver.. goede tip hoor. Over de speakers die ik heb vind ik bijna geen informatie overigens, waarmee ik het vermoeden heb dat kwalitatief niet echt goede speakers zijn.

Ik zou graag een of meerdere speaker(sets) willen weten, die gezien mijn receiver, een (hele) goede kwaliteit geluid geven en dan zoals eerder gezegd met name tijdens films/gewoon tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Geen goede info? Wat voor info had je willen hebben dan :?
4e hit op goole: http://nl.yamaha.com/nl/p...es/ns-pb150_w/?mode=model

Wat een goede speakerset is, is een set die bij je geluidssmaak en budget past. Daar zul je naar moeten gaan luisteren dus, want smaak is persoonlijk :) Met 300 euro voor een volledige 5.1 speakerset ga ik je iig vertellen dat je niet heel veel soeps zult krijgen, iig niet veel beter dan wat je nu hebt, mogelijk zelfs slechter.

Maar die receiver van je kan best wel wat aan qua speakers. Persoonlijk zou ik er een paar mooie vloerstaanders aan hangen als fronts. Dan kun je de rears, center en de sub nog blijven gebruiken tot je je set evt uit kunt breiden. Qua stemmen zal het nu ws wel ok zijn bij je, en de rears worden toch meestal voro midden en hoge tonen gebruikt, dus daar heb je geen grote speaker voor nodig.
Voor 300 euro moet je best een leuk paar vloerstaanders kunnen krijgen denk ik zo :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-07 10:09
Hoewel je nu geen slechte set hebt, denk ik dat je met de volgende set voor een minimaal budget wel een paar stapjes hoger gaat:

Eltax Shine 2 boekenkastspeaker. 62 euro per paar.
Eltax Shine Center, ook 62 euro.
Eltax Shine 10 sub, voor 165 euro.

dan heb je m.i. voor 350 euro een goede set! Er zijn niet veel reviews over te vinden, maar als ze er zijn, dan zijn de reviews lovend!

link: Conrad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik ken die Eltaxen niet, maar ik ben bang dat je daarmee ongeveer op het zelfde niveau gaat zitten als die Yamaha speakertjes die ie nu heeft. Hij is dan alleen het gekraak van 1 kanaal kwijt. Da's imho geen 350 euro waard :)
Eltax mag dan misschien niet heel duur zijn, maar bedenk je wel dat je voro je fronts en reas niet meer dan 30 euro per speaker betaalt. Da's niet meer dan wat spaanplaat met een middentoner en een tweeter er in, en alleen als je mazzel hebt ook nog een filter. Als het goed genoeg klinkt naar je zin en het je het geld waard is zeker doen, maar bedenk dan ook dat je de rest weg kunt mikken en er misschien niet heel veel op vooruit gaat. Da's zonde geld.

Daarom blijf ik bij mijn standpunt: haal voor 350 euro een setjemooie vloerstaanders, hou de rest en ga later uitbreiden. Per saldo ga je daar veel en veel meer plezier aan beleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-07 17:37
Ik heb zelf een tijdje Eltax Monitor III speakers gehad, deze bevielen erg goed. Overigens zitten deze wel een klasse hoger dan de genoemde Eltax Shine speakers. Maar ik vermoed dat ze wel beter spelen dan de Yamaha speakers. Een keertje beluisteren kan geen kwaad natuurlijk.

Met het laatste standpunt van Eagle ben ik het eens, maar voor 350 euro kun je ook niet verwachten dat je top of the bill vloerstaanders krijgt, dus een compromis zal het altijd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Het zullen idd geen top of the bill vloerstaander zijn, maar met bijvoorbeeld een setje Klipsch F2's haal je voor 300 euro een stuk meer in huis als met een setje Eltaxen, daar ben ik van overtuigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lees de berichten nu pas, maar dit is wel info waar ik wat aan heb! Op het moment dat de kwaliteit vrijwel gelijk blijft of ietsjes beter wordt, dan vervang ik ze idd liever niet.

Twee vloerstaanders voor circa EUR 300 is wat dat betreft het beste idee lijkt me. En dan kan ik de rest later alsnog vervangen. Hebben jullie dan ook nog voorbeelden van vloerstaanders in die prijscategorie die prijs/kwaliteit de moeite waard zijn?

Thx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Je moet het zo zien: speakers van een merk dat als core business speakers bouwen heeft, zijn over het algemeen beter als speakers van een merk dat vanalles maakt.
Vergelijk schoenen: gympies van Levi's heb je zo versleten, terwijl gympies van Converse een stuk langer meegaan. Want schoenen is hun core business, en die moeten dus goed zijn :)

Ik zie op je profiel dat je in Breda woont...doe jezelf een lol en ga eens een dagje bij Correct langs. Vor jouw budget moet je in hun koopjeskelder hele mooie vloerstaandes kunnen scoren lijkt me, kun je ze ook nog eens beluisteren en vergelijken :)

Pagina: 1