Goedkope VoIP provider met Local DID optie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnsnoek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-05-2023
Hallo allen,

Na 1,5 bezig geweest te zijn met zoeken en proberen, heb ik de moed een beetje op gegeven en probeer ik hulp in te schakelen van jullie.

Ik ben opzoek naar een mogelijkheid om een lokaal nummer (085 of 020 oid) aan te vragen en deze zo goedkoop mogelijk door te laten schakelen naar mijn 06 nummer. Ik weet dat dit niet kosteloos is, maar met een bedrag van 4 of 5 cent p/m kan ik wel leven.

Dit alles is bedoeld voor mijn bedrijfje.
Nu heb ik al 6 providers geprobeerd, maar ze zijn of heel erg duur per minuut of hebben geen optie om een lokaal nummer aan te kopen /koppelen bij ze.
Overal heb ik mij eerst moeten registreren en vervolgens pas in kunnen zien of het wel of niet mogelijk is.

De provider waar mijn voorkeur naar uit gaat is InterVoip. Deze schakelt door voor 4,5 cent p/m, maar heeft geen optie op een zogenaamd Local DID aan te vragen. Nu zijn er diverse bedrijven die een lokaal nummer verkopen, maar er wordt dan wederom nergens verteld hoe verder.
De site 12connect bied gratis een 085 nummer aan, dit zou voor mij voldoende zijn, maar hoogste waarschijnlijk zal ik dan ook via hun hoge tarieven moeten bellen.

Is er iemand die hier wel verstand van heeft en mij hierbij op weg kan helpen? Ik heb er simpelweg geen verstand van.
De mogelijkheid tot een Fritzbox oid heb ik, dus ik kan ook eventueel SIP gegevens ingeven in een Fritzbox mocht dit het makkelijk/mogelijk maken.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnsnoek
Precies, maar dan inderdaad via de betaalbare voip providers. Xs4all, KPN, Vodafone en T-mobile heb ik al bekeken maar dit is niet interessant voor mij omdat het puur en alleen een inkomend nummer gaat voor klanten. uitgaand zal ik altijd 06 of vast bellen vanuit kantoor. Dit kan dan gewoon middels de zelfde VoIP provider of middels een flatfree bundel van een van de providers, wat weer een hoop kosten scheelt.

Het is belangrijk dat ik erg op de kosten let, vandaar de vraag naar deze oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Werk zelf bij een VoiP bedrijf, www.voiplinx.nl
Eventueel ook doorschakeling te regelen ;)

Even een mailtje sturen, dan leest de betreffende persoon dit en komt er een reactie :)

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-07 19:42
Beetje tweaker zet dit zelf op, schakelt een 10tje per jaar prepaid lokaal nummer door naar zijn server, waarop je smartphone weer ingelogged is waardoor je smartphone over gaat!

Is niet zo ingewikkeld als het klinkt, maar je moet er wel even goed voor gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnsnoek
Bedankt voor jullie reacties

@ Tweaklegend
Dat is inderdaad een goede optie, het enige wat ik mij nog afvraag, je gaat dan bellen over 3G en dus data verbruiken, kom je hiermee niet heel gemakkelijk over je databundel heen? Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Ik heb een databundel van 10GB dus daar maak ik me niet druk over, maar bellen over 3g kost niet zo heel veel data hoor, stel je hebt een 1gb bundel die je normaal niet eens half op maakt heb je nog VEEELE uren bellen over in de overige 500mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
budgetphone deed overigens in die 10tje per jaar nummers, nu niet meer, maar als je op budgetphone zoekt komt je vast dat ene alternatief tegen die het wel aanbied maar ik ff niet op kan komen.

Ik bedenk me nu overigens dat ik wel iets heel omslachtig heb gesuggereerd voor het soort gebruik dat jij wilt... niks te geen server, je neemt dus gewoon bij budgetphone of soortgelijk bedrijf een voip account met local did, en daarmee log je gewoon in met een sip client op je smartphone, dan hoef je niet eens zelf een server te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

TWeaKLeGeND schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 17:00:
budgetphone deed overigens in die 10tje per jaar nummers, nu niet meer, maar als je op budgetphone zoekt komt je vast dat ene alternatief tegen die het wel aanbied maar ik ff niet op kan komen.

Ik bedenk me nu overigens dat ik wel iets heel omslachtig heb gesuggereerd voor het soort gebruik dat jij wilt... niks te geen server, je neemt dus gewoon bij budgetphone of soortgelijk bedrijf een voip account met local did, en daarmee log je gewoon in met een sip client op je smartphone, dan hoef je niet eens zelf een server te draaien.
Nu is het 15 euro per jaar (1.25 euro/maand), dat valt toch ook wel mee? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
En dat kan ook inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-07 08:42
cheapconnect.net
Nummer 8,95/jaar doorschakelen naar mobiel € 0,05/min.
Ik heb er nog geen eravaring mee en ik weet niet of de prijs naar mobiel tijdelijk is.

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Pagina: 1