Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Exch 2003] Auto-reply uitzetten op e-mail die geforward is

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn exchange 2003 server wil ik e-mails die binnenkomen op mailbox A, en een forward krijgen naar mailbox B, zo configureren dat de e-mails wél bij mailbox B binnenkomen, maar niet met een auto-reply beantwoordt worden. Die staat namelijk aan bij mailbox B.

Ik heb al rondgekeken in de Outlook rules, maar nog niet kunnen vinden waar ik naar op zoek ben. Ook qua scripts niet echt iets bruikbaars kunnen vinden.

Mailbox B staat in Outlook 2003 geconfigureerd, mocht dat nog relevant zijn.

Hopelijk heeft iemand een oplossing.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

[Exch 2003] toegevoegd in de topictitel. Vrij relevante info ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• herda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 10:41
Misschien lees ik het niet goed maar dit kan je toch bereiken via de Exchange tab binnen de AD properties op de user?

Verwijderd

Topicstarter
herda schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:11:
Misschien lees ik het niet goed maar dit kan je toch bereiken via de Exchange tab binnen de AD properties op de user?
Je kunt een forward via het exchange tab instellen inderdaad. Maar dan wordt de auto-reply verstuurd. Dat wil ik dus niet.

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Via Outlook kun je de regel aanpassen op de auto-reply regel in mailbox B om bijvoorbeeld berichten van een specifiek adres (mailbox A) uit te sluiten (exception)

[ Voor 6% gewijzigd door akimosan op 01-02-2013 12:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
akimosan schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:19:
Via Outlook kun je de regel aanpassen op de auto-reply regel in mailbox B om bijvoorbeeld berichten van een specifiek adres (mailbox A) uit te sluiten (exception)
Maar ik weet niet wie de specifieke verzender is. De forward zorgt er toch voor dat je de e-mail binnenkrijgt van de originele verzender?

• akimosan
  • Niet online
In geval van een forward met redirection blijft afzendadres idd hetzelfde, maar het had niet gehoeven.

Ok, in plaats van de forward te doen via de Exchange Console zou je de forward kunnen instellen via de Outlook client middels een rule op mailbox A en hierbij instellen dat de mail geflagged wordt (met een keyword of een specifieke X-header of zo..)

Vervolgens middels rules in Mailbox B hierop filteren en zorgen dat de auto-reply er niet op afgaat.
Of een andere oplossing kiezen dan dit geforward naar een automatisch antwoordende mailbox.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 10:08

ralpje

Deugpopje

Alleen moet dan mailbox A wel ingelogd zijn (ie Outlook moet gestart zijn); die forward wordt dan iirc niet serverside gedaan.
Over wat voor autoreply heb je het, een rule binnen Outlook of een OoO-autoreply?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:17
Rules welke je via outlook instelt worden wel degelijk server-Side afgehandeld (in ieder geval op de mailbox van het account waarmee je ingelogd bent - op een mailbox welke je los "mount" in outlook worden deze niet server Side afgehandeld als je ze aanmaakt)

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 10:08

ralpje

Deugpopje

Forwarden naar 'people or distributionlist' in je GAL of Contacts-folder is wel degelijk een 'machine only' rule: http://www.msoutlook.info/question/371

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• akimosan
  • Niet online
Het vermelde artikel verwijst naar contacts opgeslagen in een PST bestand, dan is het logisch dat het een client-only rule wordt.
Verder is het prima mogelijk om dit in een rule te doen die server-side wordt afgehandeld. Met OoO of een normale rule..

[ Voor 72% gewijzigd door akimosan op 02-02-2013 19:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
ralpje schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:53:
Alleen moet dan mailbox A wel ingelogd zijn (ie Outlook moet gestart zijn); die forward wordt dan iirc niet serverside gedaan.
Over wat voor autoreply heb je het, een rule binnen Outlook of een OoO-autoreply?
Het gaat om een OoO-autoreply. Verder waardeer ik de antwoorden die hier gegeven worden, maar zou wel graag zien hoe ik die regel precies moet maken. Aangezien ik de juiste triggers nog niet heb kunnen vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2013 13:37 ]

Pagina: 1