Opzoek naar een nieuw scherm

Pagina: 1
Acties:

• NoMas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-04-2024
Beste Tweakers,

Kortgeleden heeft mijn Acer Al2216W pixelschade opgelopen (verticale rode lijn door mijn beeld :'( ) ben ik op zoek naar een nieuw scherm.

Nu ben ik geinteresseerd in een 24 of eventueel 27" scherm, om mee te surfen, gamen, video's te kijken etc.

Ik heb al in de pricewatch gekeken maar ben benieuwd wat jullie aanbevelen.

Ik heb een budget van ongeveer €200, voor een super goed 27" scherm kan ik eventueel wel 20-25 bijleggen.. maar niet veel meer.

Mij is 1080p aangeraden, ik denk dat dit wel goed zit. Daarnaast is een lage ms ook belangrijk voor het gamen. Eventuele ghosting heb ik ook weinig behoefte aan :P

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Kijk, hier is nu de geweldige pricewatch ontzettend handig voor. Voer je randvoorwaarden in, en er blijven relatief weinig opties over;

http://tweakers.net/categ...lTSCSJmD9ZYk5QCFjkNLa2loA

Vergelijk de bovenste paar populairste, paar tweaker reviews en je moet toch een prima keuze kunnen maken?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Persoonlijk werk ik liever op 1200p schermen dan 1080p, maar dan kom je direct al boven de 200 uit. Verder vind ik 27" met 1080p echt niet fijn, ik vind het te korrelig om te zien. Dus zou ik nooit boven de 24" gaan zonder ook een hogere resolutie te nemen, maar again, dan kom je -ruim- boven de 200 uit. Overigens heb ik bij mijn grootouders wel een ~200 euro 27" Asus scherm gezet, en dat bevalt hen heel goed omdat alles 'lekker groot' is, en het is in princiepe best wel "ok / te doen", maar anders dan voor mindere ogen zou ik het never nooit aanraden.

Wat hou je dan over. een enorme hoeveelheid aan 24", fullHD, vermoedelijk LED (Zijn ze bijna allemaal, en is even zuiniger) schermen. En dan eventueel nog de keuze of wel of niet voor IPS te gaan (Wederom, ga je naar ~200euro+).

Voor een beetje 'normaal' gebruik zoals je aangeeft; Beetje gamen, beetje surfen, beetje werk/huiswerk/typen, wat filmpjes op dvd/br/youtube/whatever. Koop dan gewoon iets als:

pricewatch: BenQ GL2450 Zwart

Voor <140 euro in huis, lekker helder, fijn en mooi beeld om te zien in alle soorten gebruik. Heb er zelf ook 2 in bezit, naast 250+ euro IPS dell schermen en 250euro+ samsungs, en voor normaal gebruik is het echt gewoon top. Is het voor serieus photoshoppen bedoeld? Nee, maar een beetje prive filmpjes bewerken voor facebook / op televisie te kijken met familie gewoon dik in orde. Sterker nog ik vind games op die schermen vaak nog beter lijken dan op de duurdere types, en in elk geval minstens even goed. Zou die 60 euro die overblijft besteden aan iets anders.

Als je echt een stapje omhoog wilt ga dan naar die 24" Dell Ultrasharp's kijken, ben daar heel erg over te spreken, maar dan zit je echt ruim boven je budget. Ik zou duurdere modellen enkel overwegen als het onderwerp budget gewoon helemaal niet interessant is.

Verwijderd

ik denk dat je het beste kunt kiezen tussen deze 3 beeldschermen, alleen philips is 3d maar wel 8.2KG!!!

http://tweakers.net/price...344/301112;298792;324563/

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Wel leuke aanbieding voor dat geld die Philips, met bril erbij? O.o

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-01 14:53

Rordarok

De enige echte

Voor rond de 200 euro is de U2312HM denk ik nog steeds gewoon de beste aankoop..27'' ga je met dit budget gewoon ruim niet redden, de U2412M is ~260 euro. Ik zan dan voor een inchje minder gaan maar wel voor veel betere kwaliteit.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

• NoMas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-04-2024
Mijn voorkeur gaat denk ik ook uit naar 24", mede door mijn bureau en kijkafstand lijkt 27" me te groot...

Heb verder niet echt een merkvoorkeur, als het er maar niet uitziet als een onafgewerkt bakbeest of iets dergelijks.

Bedankt voor jullie vergelijkingen, ik ga morgen een knoop doorhakken :)

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:12

Sorbo

Uw hulp in huis!

Foritain schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 20:02:
Wel leuke aanbieding voor dat geld die Philips, met bril erbij? O.o
Inmiddels voor de TS niet relevant meer natuurlijk, maar er wordt een bril meegeleverd ja.

Ik zou zelf zeker voor de 2312 gaan, veruit de mooiste monitor die je voor dat geld kunt krijgen.
Pagina: 1