netwerkkabel wifi makenk?

Pagina: 1
Acties:

• Sebastiaanrh
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-07-2024
Mijn broertje is net gaan wonen in een containerwoning. Er zit alleen een netwerkkabel uitgang in de muur. Hij kan dus alleen internetten met de kabel.

Nu heb ik toevallig een cisco epc 3925 (wireless) van upc over.

Kan ik van de netwerkkabel uitgang in de muur een wifi signaal maken?

(excuses voor ontbreken links, ik sta nu in de container VIA mobiel te tikken )

Thx in advance

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Voor zover ik weet is dat een modem/router die niet los als wireless accesspoint in te stellen is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 11:40
Tsurany schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:07:
Voor zover ik weet is dat een modem/router die niet los als wireless accesspoint in te stellen is.
Moet je ook niet willen met de EPC3925. Wifi signaal is superbagger en is zelfs in een open ruimte, met een afstand van minder dan 5 meter, een drama.

Wat wel kan is een goedkope router kopen en die instellen as AP.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Sebastiaanrh
Wat kan ik dan het beste ( en goedkoopste ) aanschaffen?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
een accesspoint
bv. pricewatch: TP-Link TL-WA830RE

[ Voor 78% gewijzigd door Occy74 op 31-01-2013 15:14 ]

Systeem Specs

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:45
Je kan (voor zover dat gaatje in de muur een eigen LAN heeft), bijvoorbeeld een TP-Link WA801ND (zie de Pricewatch) kopen, instellen en je hebt WiFi.

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:18
Als de internetaansluiting max 100Mb is: deze. Let op dat het wel een buget dingetje is, dus niet te veel verwachten. IPv6 heeft 'ie wel. De goedkoopste Access Point met IPv6 is ten minste 2x zo duur.

Addicted to silent computing

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niet om het een of het ander, maar dat ding van UPC blijft hun eigendom. Als je het 'over' hebt ga je op enig moment een verzoek krijgen het terug te sturen, doe je dat niet dan gaat UPC vervangingskosten in rekening brengen. Geen idee wat die exact zijn momenteel, maar geheid meer dan een vergelijkbare access point :o

Oslik blyat! Oslik!

• ChojinZ
dion_b schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:31:
Niet om het een of het ander, maar dat ding van UPC blijft hun eigendom. Als je het 'over' hebt ga je op enig moment een verzoek krijgen het terug te sturen, doe je dat niet dan gaat UPC vervangingskosten in rekening brengen. Geen idee wat die exact zijn momenteel, maar geheid meer dan een vergelijkbare access point :o
Dat verzoek kan weleens uitblijven . Kheb hier meerdere Ziggo modems staan die nooit zijn geclaimed. Ook niet na het plegen van meerdere telefoontjes van mij richting Ziggo.

Maargoed, het is wel iets om rekening mee te houden.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Sebastiaanrh
Dus het enige wat ik hoef te doen is een cat kabeltje te koppelen van muur naar TP link ap. en die zal er een wifi signaal van maken?

• ChojinZ
Sebastiaanrh schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:37:
Dus het enige wat ik hoef te doen is een cat kabeltje te koppelen van muur naar TP link ap. en die zal er een wifi signaal van maken?
We (of in iedergeval: ik) gaan niet alles voorkauwen. Dit is makkelijk te vinden via google. Dus hup! aan de slag! :)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:20

franssie

Save the albatross

maar in feite wel, je zal een paar simpele dingen moeten instellen (netwerknaam, beveiliging etc) en een stopcontact hebben en dan werkt het idd.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12 21:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Gewoon een router aan hangen.
Kan zijn dat de configuratie van de WAN poort even handmatig moet omdat ze in dergelijke woonunits nog wel eens met statische IPs werken. Maar daar zal de beheerder van die containerunits je meer over kunnen vertellen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1