Herinrichten thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 12:44
Ik heb sinds kort een nieuwe PVR, een Humax 5200c.
Het mooie van dit apparaat is dat ik op alle pc's de opgenomen programma's ook kan bekijken, het probleem is echter dat HD materiaal niet goed afspeelt op meerde pc's.
Ik ga er van uit dat dit aan de wifi verbinding ligt welke gemiddeld 50~70mbps is.

Hier onder een situatieschets:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cNuKIKr.png

Nou wil ik de Humax via UTP aansluiten op mijn thuisnetwerk. (zie rode gedeelte)

Kan ik hier een gigabit switch tussen zetten? En zoja moet ik dan nog aan bepaalde dingen denken?

Ik zat zelf aan deze switch te denken: pricewatch: Netgear Prosafe GS105E of is een simpele unmanaged switch voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
ik zou het eerder zo aanpakken:

Modem > router > switch > Bekabelde devices (PC's, Humax etc)

[ Voor 10% gewijzigd door Gravit0n op 31-01-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Dax schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:11:
Nou wil ik de Humax via UTP aansluiten op mijn thuisnetwerk. (zie rode gedeelte)

Kan ik hier een gigabit switch tussen zetten? En zoja moet ik dan nog aan bepaalde dingen denken?
Probeer het eerst eens met een directe kabel naar je PC. De kans bestaat namelijk dat de Humax zelf te traag is om de data snel genoeg aan te leveren. Ik heb zelf een Humax 5050c maar dat ding is gewoon extreem traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
Gravit0n schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:35:
ik zou het eerder zo aanpakken:

Modem > router > switch > Bekabelde devices (PC's, Humax etc)
Als het zou kunnen laat ik mijn router liever midden in het huis staan vanwege de dan optimale dekking.
Ik ben bang dat anders de laptop op zolder draadloos geen bereik over houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dax schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:39:
[...]

Als het zou kunnen laat ik mijn router liever midden in het huis staan vanwege de dan optimale dekking.
Ik ben bang dat anders de laptop op zolder draadloos geen bereik over houdt.
Bedenk dat een router verschillende netwerken verbindt. Je Humax en je PC zitten in dat geval in verschillende netwerken en kunnen dan niet rechtstreeks met elkaar communiceren :o

Je wilt alle apparaten die in hetzelfde netwerk moeten zitten aan dezelfde kant van de router (LAN-kant in dit geval) hebben hangen.

Wat je zou kunnen doen is ipv een switch een access point kopen met ingebouwde switch (of een router die in die rol kan werken), dan de router bij je modem plaatsen en de access point op locatie waar router nu zit.

Dus:
Modem -> Router -> 1) Humax 2) AP/switch -> PCs

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
Als ik mijn huidige router in AP mode zet:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3b8HUfk.png

En dan beneden er een pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND tussenzet, zou dat werken?

Dus: kabelmodem->router->router(ap mode)

Dan houd ik mijn huidige router op dezelfde plek en heb ik beneden een aantal poorten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yup, dat gaat prima :)

Hou er rekening mee dat je niet altijd de WAN-poort bij de switch kunt brengen, dus dat je mogelijk de kabel van beneden naar boven in een van de LAN-poorten moet steken.

[ Voor 79% gewijzigd door dion_b op 31-01-2013 16:06 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1