Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Voor een vriend heb ik een Gigabyte HD7950 Windforce 3 gekocht, als upgrade voor zijn huidige 5870.

Zijn PC werkt met zn huidige kaart nog flawless. Dit is het mainboard:
pricewatch: MSI Z77A-GD65

Het probleem:

Als we de nieuwe videokaart erin zetten krijgen we geen beeld. Alle uitgangen op de videokaart geprobeerd, ook het BIOS switchje op de kaart gewisseld van 1 naar 2 (2 is factory defaults) en beiden zelfde effect. Hij zit in hetzelfde PCI-E slot als de HD5870 zat en de powerconnectors zijn goed aangesloten. De fans spinnen ook netjes en er volgen ook geen beeps of foutcodes.

Ik heb de kaart ook al getest in mijn PC, waar nu een 5850 inzit en wat een P67a-gd65 moederbordje is. Zelfde resultaat.

Nu ben ik na al die tests overgegaan op RMA, er vanuitgaand dat de kaart defect was. Afuture heeft echter direct beeld gekregen en mij een screenshot gestuurd van een 48-uur gedraaide kombustor benchmark.

Ik heb geen flauw idee meer wat the hell hier aan de hand is, en uren google levert ook niks fatsoenlijk op.

Heeft iemand hier dezelfde ervaringen en nog tips voor me?

Ik hoop het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-07 14:36

Jasperlamers

Carpe Diem!

Andere voeding geprobeerd ?

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Welke voeding heb je?

[ Voor 24% gewijzigd door Chris Smoove op 31-01-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:42

Quad

Doof

Heb je de PCI-e connectoren wel op de kaart aangesloten gehad?

EN ook niet onbelangrijk, welke voeding inderdaad

Wat je kan kijken of er een optie in de BIOS aanwezig is om het beeld uit te laten gaan vanaf PCI-e (of PEG).

[ Voor 32% gewijzigd door Quad op 31-01-2013 14:00 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is plenty, weet even niet uit mn blote hoofd welke het is maar 't is een 700 watt van OCZ. En die 5870 werkt wel, die gebruikt meer dan de 7950 dacht ik zo, dus dat mag het niet zijn. Kabels zijn allemaal aangesloten zoals het hoort.

Ik heb overigens zojuist een ingeving gehad die ik volledig over het hoofd had gezien (omdat de kaart in mijn pc ook niet werkte vanuit gegaan dat dat het niet kon zijn). BIOS Update!

Op de site van MSI staat zelfs bij de laatste BIOS: Improved graphic card compatibility.

Dus ik heb m aan het updaten en zal het resultaat nog posten.

Bedankt voor meedenken zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Daar zat ik ook net aan te denken, heb dit soort problemen eerder voorbij zien komen met als uitkomst een bios update. :)

Maar je bent me net voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor een ieders info: BIOS update was de oplossing!

Nogmaals tnx voor de suggesties!
Pagina: 1