[Excel] Overzicht met werkdagen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
Ik wil een overzicht maken met alle werkdagen van 2013 maken.
Nu gebruik ik de functie WERKDAG, maar het lijkt niet helemaal goed te gaan.

Voor de eerste werkdag wordt altijd de eerste kalenderdag genomen (ook al valt die dag in het weekend of op een feestdag)

Doe ik iets fout?

http://dl.dropbox.com/u/12530167/werkdagen.xlsx

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:55

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Via

https://www.google.nl/sea...official&client=firefox-a

Kom ik uit op http://excelribbon.tips.n...ess_Day_of_the_Month.html

Helpt dat? Zelf geen ervaring met deze functie(s) in Excel :)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ja.
Het is wel zo netjes om de formule die je gebruikt gewoon in het topic te plaatsen, ipv gemakshalve je file maar in dropbox te gooien. Niet iedereen wil zomaar files van anderen openen en bestuderen.

Inhoudelijk: welke datum ligt 0 werkdagen na de 1e dag van de maand? Precies: de 1e zelf. Daarbij maakt het echt niet uit of de 1e een werkdag is of niet.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:26

Fiber

Beaches are for storming.

Voor dit soort dingen is handmatig werken wellicht nog wel makkelijker: Kolom 1 dagnummers 1 t/m 365, kolom 2 de datums, kolom 3 de dagen van de week, kolom 4 feestdagen, paar filtertjes en klaar is kees.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Lustucru schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:58:
[...]

Ja.
Het is wel zo netjes om de formule die je gebruikt gewoon in het topic te plaatsen, ipv gemakshalve je file maar in dropbox te gooien. Niet iedereen wil zomaar files van anderen openen en bestuderen.

Inhoudelijk: welke datum ligt 0 werkdagen na de 1e dag van de maand? Precies: de 1e zelf. Daarbij maakt het echt niet uit of de 1e een werkdag is of niet.
Ik begrijp het, maar om een formule uit te schrijven waarin wordt verwezen naar een bereik lijkt me ook niet echt leesbaar. Vandaar dat ik ervoor gekozen heb om het op deze manier te doen.

Ik neem aan dat dat je doelt op het volgende:
=WERKDAG(B$15;$A16-1;$B$2:$B$11)

Als ik cel A16 (werkdagnummer) niet -1 doe krijg ik ook niet de eerste werkdag te zien:
welke datum ligt 1 werkdag na de 1e dag van de maand: dat zou dus altijd minimaal de 2de werkdag zijn

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Linkje van Mad Marty: de dag die een werkdag ligt na de laatste dag van de vorige maand. :)
=werkdag(begin, aantal werkdagen - 1)
vs
=werkdag(begin - 1, aantal werkdagen)

[ Voor 35% gewijzigd door Lustucru op 31-01-2013 14:36 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
dank, Mad Marty en Lustucru

Dat was de oplossing

[ Voor 30% gewijzigd door funk-e op 31-01-2013 14:34 ]

...less is more

Pagina: 1