Toon posts:

Plexiglas bevestigen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

hoewel ik inmiddels behoorlijk verslaafd begin te worden aan dit gedeelte van het Tweakers Forum, ben ik niet meer dan een beginneling op het gebied van casemodding.

Mij leek het leuk om een begin te maken aan het modden van mijn kast (Antec-900) en een stuk plexiglas als zijkant te gebruiken.

Er komt een Dremel 4000 mijn kant op, dus het uitsnijden/zagen/slijpen etc. komt allemaal prima in orde.

Wat ik me nu echter afvraag is, hoe ik te werk ga als ik het plexiglas d.m.v. schroeven wil bevestigen?
Ik zie vele handleiding en tutorials omtrent het aanbrengen van het plexiglas met speciale lijm etc. maar ik kan niets vinden als het aan komt op het bevestigen met schroeven.

Bij deze dan dus ook de vraag wat de beste manier is om dit te doen? Rekening houdend met het feit dat ik niet meer ben dan een beginner.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Groet,

Marcel

PS. Mocht deze exacte vraag al eerder gesteld zijn (het vast schroeven), excuses dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-03-2024

Ianovski

Rawr!

Je kunt gewoon gaatjes boren op de gewenste plekken waar de schroeven moeten komen en deze ook aftekenen op het plexiglas. En dan kun je bijvoorbeeld mooie boutjes gebruiken om het plexi vast te zetten.

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:46

InFamous

excommunicado

Ianovski schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:49:
Je kunt gewoon gaatjes boren op de gewenste plekken waar de schroeven moeten komen en deze ook aftekenen op het plexiglas. En dan kun je bijvoorbeeld mooie boutjes gebruiken om het plexi vast te zetten.
Alleen niet vergeten ze niet te strak te draaien :X

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Super. Bedankt voor het snelle antwoord! Aan het werk dan maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

en ook de boor er niet te hard doorheen rammen, zeker op de randen, als het ding hapt dat mis je al snel een stuk plexi.

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 21:08
staalboortje.
Laag toerental
Plexiglas tussen 2 plankjes ofzo klemmen, zodat je het goed vast kan zetten. Door het hout boren.
En met vastzetten inderdaad niet te strak schroeven.

Lijmen is overigens een stuk makkelijker.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RocketKoen schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:04:
staalboortje.
Laag toerental
Plexiglas tussen 2 plankjes ofzo klemmen, zodat je het goed vast kan zetten. Door het hout boren.
En met vastzetten inderdaad niet te strak schroeven.

Lijmen is overigens een stuk makkelijker.
Bedankt voor de tips!

Dat begrijp ik inderdaad dat lijmen makkelijker is, echter vind ik dat zelf niet het mooiste.
Ik vind een stel mooie bouten veel meer mijn ding.
Pagina: 1